  • 1. Data: 2007-04-27 18:27:31
    Temat: Warunki kredytu...?
    Od: robercikus <r...@g...pl>

    Witajcie ludziska
    Mam działkę, jestem w trakcie załatwiania papierologii, wykonawca
    uzgodniony, liczę, że pod koniec lata br uda mi się rozpocząć budowę
    domku. Mam teraz myślenice w związku ze stroną finansową przedsięwzięcia.
    Mogę zrobić tak:
    Papierologię doprowadzić do końca i uzyskać pozwolenie na budowę, a
    potem wystąpić o kredyt na sfinansowanie całości budowy na uzbrojonej w
    wodociąg i kanalizę działce, ale obawiam się, że moment wbicia pierwszej
    łopaty odwlecze się o jakieś 1,5 - 2 miesiące i to przy dobrych wiatrach.
    Mogę również po uzyskaniu pozwolenia wyskrobać grosza i zrobić stan zero
    z własnych środków, a wniosek o kredyt złożyć pisząc w nim, że jako
    wkład własny wnoszę uzbrojoną działkę z rozpoczętą budową doprowadzoną
    do stanu zero - wszystko wartości pewnie z 70 tyś PLN, czyli jakieś 20
    -25 proc całości inwestycji.
    Czy ktoś może mi powiedzieć ile zyskałbym na warunkach kredytu bankowego
    w drugim wariancie w stosunku do pierwszego?

    pozdr
    robercikus

  • 2. Data: 2007-04-28 12:14:54
    Temat: Re: Warunki kredytu...?
    Od: "Krzysztof Ziolkowski" <z...@g...pl>

    Zalezy od banku.
    Sa takie, w ktorych wklad wlasny nie ma wplywu na marze, wiec nie zyskasz nic
    poza nizszymi odsetkami od nizszej kwoty kredytu.
    Generalnie jednak roznica w marzy wynosi ok. 0,2%. Ponadto jesli przekroczysz
    20% wkladu wlasnego, to ominie Cie ubezpieczenie niskiego wkladu. Jest to
    kwota ok. 3,5% od nadwyzki ponad 80% LTV.

  • 3. Data: 2007-04-29 10:04:38
    Od: Kudlaty <n...@n...pl>

    On Fri, 27 Apr 2007 20:27:31 +0200, robercikus <r...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >Czy ktoś może mi powiedzieć ile zyskałbym na warunkach kredytu bankowego
    >w drugim wariancie w stosunku do pierwszego?

    Oto kroki z terminami , jestem na tym samym etapie

    Bez pozwolenia
    - wniosek kredytowy do banku - rozpatrzenie okol 1 tydzien

    pozwolenie na budowe max 65 dni - przecietnie 30 dni jak otrzymasz to
    idziesz
    - bank na podpisanie umowy - 1 dzien - zokresleniem etapow budowy -
    kosztorys
    - wpis do hipoteki i podatek PCC 1 dzien
    - dostarczenie informacji wpis i pcc - 1 dzien
    - czekanie na przelew wpierwszej transzy okoolo 1 dnia

    czyli razem po pozwoleniu na budowe masz max tydzien na otrzymanie
    kasy na konto.