  • 1. Data: 2004-11-29 13:32:18
    Temat: Wchodzić teraz w FI ?
    Od: "Tomek" <a...@w...pl>

    Pytanko jak w temacie, w komentarzach jakie pojawiają się dosyć często
    choćby na zielonych stronach Rzeczypospolitej mówi się o końcu hossy. Czy
    jest zatem sens wchodzić teraz w fundusze inwestycyjne typu akcyjny i
    zrównoważony. Rzecz jasna zakładam dłuższy okres oczędzania. Jak myślicie.
    Pojawiające się promocje w FI tj. niepobieranieopłat za nabycie jednostek,
    czy też redukcja tych opłat np. o 50 % jak w przypadku PKO redit S to chyba
    znak, że maleje zainteresowanie inwestorów funduszami, a to oznaczać może
    właśnie koniec hossy. Co myślicie w tym temacie?

  • 2. Data: 2004-11-29 15:02:19
    Temat: Re: Wchodzić teraz w FI ?
    Od: "Sebastian Sokołowski" <s...@n...bauer.pl>

    Nie jestem jakims guru :) i nie aspiruje do tego ale cos tam slyszalem
    ze sporo kasy wyciagaja nowe emisje na gieldzie np. taki PKO BP, WSiP itd.
    a teraz sie jeszcze sporo szykuje i tez min. Socha chce ostro prywatyzowac
    moze wlasnie takze przez gielde. Wiec fundusze dostaja po tylku skoro ludzie
    mysla po co oszczedzac kilka lat w fundusza kiedy mozna zarobic 20-30%
    w kilka tygodni :) (chociaz tak naprawde udalo to sie tylko w przypadku PKO
    BP)
    A tez oprocentowanie lokat jest teraz coraz wyzsze tak ze np. takie 6-7% w
    bezpiecznych
    funuszach to juz zysk na poziomie najlepszych lokat wiec wydaje mi sie ze
    niektorzy wola wybrac znana i wedlug nich bezpieczniejsza lokate.
    A apropo funduszy akcyjnych :) to wiesz (wkazdym badz razie tak mi sie
    wydaje)
    jak chcesz inwestowac w perspektywie 5-10 lat to nie ma sie co zastanawiac.
    Pewnie nie raz w tym okresie beda jeszcze dolki i gorki a ostatecznie wydaje
    sie
    ze jest to lepsza inwestycja niz obligacje czy lokata. A tez mozna chyba
    wybrac sobie jakis fundusz ktory nie tylko inwestuje w akcje ale tez w
    okreslony
    sektor rynku akcji ... :)
    .... kurde ale sie rozpisalem a tak naprawde chyba nie odpowiedzialem na
    twoje pytanie
    ... moze dlatego ze jak zawsze to ty musisz sam podjac decyzje i nikt za
    ciebie (no chyba
    ze w ramach jakiegos ukladu :) ) nie podejmie decyzji co zrobic z twoja kasa
    (no pomijam
    tutaj takie instytucje jak ZUS :) )

    bastian

  • 3. Data: 2004-11-29 15:09:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > przypadku PKO redit S to chyba znak, że maleje zainteresowanie
    > inwestorów funduszami, a to oznaczać może właśnie koniec hossy. Co

    To raczej znak, że na rynku jest w chwili obecnej dużo pieniędzy
    szukających lokaty. Bardzo duża kasa wróciła lub właśnie wraca z
    prywatyzacji PKO. I fundusze chciałyby jak najwięcej z tej kasy dostać
    - więc rezygnują (na krótki czas) z opłat

  • 4. Data: 2004-11-29 22:23:56
    Od: "wersus" <w...@W...gazeta.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał(a):

> [...]
    > prywatyzacji PKO. I fundusze chciałyby jak najwięcej z tej kasy dostać
    > - więc rezygnują (na krótki czas) z opłat

    Wejście w fundusz akcji w dłuższej perspektywie zawsze się opłaca bo nawet
    jak zaiwestujesz na górce to dłuższej perspektywie nie bedzie miało to zbyt
    wielkiego znaczenia - no chyba że Polska gospodrka zaczeła by ostro iść w
    dół - jak na razie nam to nie grozi - więc można spokojenie inwestować; )
    Pamiętaj że fundusze nawet aukcyjne inwestuja nie tyklo w aukcje ale i w
    inne instrumenty.

    wersus