  • 11. Data: 2012-12-04 10:33:29
    Temat: Re: "Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Gru, 10:08, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > ALe zdaje si , e w innych krajach (NIemcy?) s jakie rozwi zania
    > "ochronne".

    Ciekawe jakie?
    Sadze, ze wyroznic prawnie i poddac szczegolnej ochronie kierujac sie
    kryterium wieku jest bardzo delikatna sprawa. Osoby w pelni sprawne,
    nie potrzebujace takiej ochrony (lub uwazajace, ze ich to nie
    dotyczy)wrecz obruszylyby sie na takie projekty, uwazajac je wlasnie
    za probe ubezwlasnowolnienia, wstep do np. pozbawienia praw wyborczych
    lub innych.

  • 12. Data: 2012-12-04 10:33:39
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ALe zdaje się, że w innych krajach (NIemcy?) są jakieś rozwiązania
    > "ochronne".
    > takie moje luźne 0.03PLN:
    > - jakaś okres na rozwiązanie umowy(tak jak jest to obecnie przy umowach
    > na odleglość)?
    > - zmuszenie do odpowiednio dużej czcionki na dokumentach?
    > - jakiś formularz z głównymi parametrami produktu?

    IMHO tylko nagrywanie video i audio (z kilku kamer) całej procedury
    przedstawiania oferty i przekazywanych dokumentów mogłoby dać pewność, że
    obie strony ponoszą pełną odpowiedzialność za swoje czyny, a i tak pewnie
    znalazłby się niejeden klient, który "został wprowadzony w błąd"...

  • 13. Data: 2012-12-04 11:02:13
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Wybacz, ale bez ubezwlasnowolnienia danej osoby raczej nie
    > zapobiegniesz skutkom mylnych decyzji starszych osob.

    Wydawało mi się, że w wątku nie chodzi o podjętą świadomie decyzję tylko o
    wciśnięty dodatkowy produkt. Według mnie wciskający powinien dysponować nie
    budzącym wątpliwości dowodem, że jego ofiara decyzję podjęła w pełni
    świadomie (podpis 80-latka na zapisanym maczkiem druku nie uważam za taki
    dowód).
    Brak takiego dowodu powinien powodować z definicji nieskuteczność takiego
    wciśnięcia bez względu na to kiedy rodzina starszej (lub chorej) osoby się
    zorientuje.
    Wszelkie koszty powstałe wskutek takiego wciśnięcia (+ jakieś odszkodowanie
    za zmarnowany czas) powinien ponosić wciskający.

    > Kwestia nie w prawie a w moralnosci.

    Kraść/ nie kraść to też problem moralny, a jednak prawo się nim zajmuje.
    P.G.

  • 14. Data: 2012-12-04 11:18:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Gru, 11:02, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
> [...]

    > budzącym wątpliwości dowodem, że jego ofiara decyzję podjęła w pełni
    > świadomie (podpis 80-latka na zapisanym maczkiem druku nie uważam za taki

    Dlatego jesli sprawa trafia do sadu, chyba wiekszosc werdyktow jest po
    stronie osoby starszej - przynajmniej takie przypadki widuje opisane w
    internecie.
    Stad, jesli rodzina w pore sie zorientuje, w miare latwo wyegzekwowac
    odstapienie od umowy.
    Chociaz nie zawsze.... Zwlaszcza, jesli chodzi o sprawy zwiazane z
    nieruchomosciami.

    Niestety, najgorzej maja osoby samotne, ponoszace bez niczyjej rady
    czy pomocy konsekwencje roznych umow czy zakupow akwizycyjnych, od
    sprzedawcow obnosnych czy z roznych pokazow na ktore wciaz sa
    zapraszane.

  • 15. Data: 2012-12-04 11:19:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

> [...]
    dotyczy)wrecz obruszylyby sie na takie projekty, uwazajac je wlasnie
    za probe ubezwlasnowolnienia, wstep do np. pozbawienia praw wyborczych

    Jak będziesz kiedyś musiał godzić się lub odkręcać kolejne "decyzje" podjęte
    przez kogoś w początkowym stadium alzheimera to może zmienisz zdanie.
    Mi by nie przeszkadzało jakby rozmowa przy podpisywaniu każdej umowy (bez
    kryterium wieku) musiała być nagrywana (przez wciskacza). Od jakiegoś czasu
    środki techniczne do tego są dostępne (i już od dawna nie trzeba mieć zgody
    na posiadanie magnetofonu).
    P.G.

  • 16. Data: 2012-12-04 11:40:32
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Gru, 11:19, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
    > U ytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisa w wiadomo
    cinews:d086d070-2084-4554-a5b6-ba3e2ed1bfe7@u13g2000
    vbc.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > Jak b dziesz kiedy musia godzi si lub odkr ca kolejne "decyzje" podj te
    > przez kogo w pocz tkowym stadium alzheimera to mo e zmienisz zdanie.

    Mam mame w wieku 85 lat.
    Nie protestuje przeciwko ochronie osob starszych, tylko nie widze
    mozliwosci wprowadzenia do sejmu projektow i przeglosowania
    odpowiednich ustaw, zawierajacych rozwiazania ochronne.
    To musialby byc kilkuletni okres intensywnego promowania powyzszego, z
    odpowiednim zapleczem politycznym.

  • 17. Data: 2012-12-04 11:50:26
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 21:21:49 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > macie 10 dni na odstąpienie od umowy i rozumiem, że z tego prawa
    > skorzystaliście (po to właśnie ta opcja istnieje)

    Ściśle: 14 dni. To jest ustawa o kredycie konsumenckim, nie o sprzedaży na odległość
    czy poza lokalem sprzedawcy.

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 18. Data: 2012-12-04 11:57:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <o...@g...com> writes:

    > Ściśle: 14 dni. To jest ustawa o kredycie konsumenckim, nie o sprzedaży na
    odległość czy poza lokalem sprzedawcy.

    I, jak sama nazwa wskazuje, nie działa przy podpisaniu np. planu PAreto
    na 10 lat.

    KJ

    You are false data.

  • 19. Data: 2012-12-04 12:19:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Gru, 11:57, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    odległość czy poza lokalem sprzedawcy.

    > I, jak sama nazwa wskazuje, nie działa przy podpisaniu np. planu PAreto
    > na 10 lat.

    I tu juz mozna tylko powolac sie na
    http://prawo.money.pl/kodeks/cywilny/dzial-iv-wady-o
    swiadczen-woli/art-82

    Dział IV WADY OŚWIADCZEŃ WOLI
    Art. 82. kc
    Art. 82. Nieważne jest oświadczenie woli złożone przez osobę, która z
    jakichkolwiek powodów znajdowała się w stanie wyłączającym świadome
    albo swobodne powzięcie decyzji i wyrażenie woli. Dotyczy to w
    szczególności choroby psychicznej, niedorozwoju umysłowego albo
    innego, chociażby nawet przemijającego, zaburzenia czynności
    psychicznych.

  • 20. Data: 2012-12-04 13:28:24
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:50bdca23$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > świadomie (podpis 80-latka na zapisanym maczkiem druku nie uważam za taki

    A podpis 30, 40, 50, 60, 70 latka? W jakim wieku własnoręczny podpis
    przestaje być dowodem podjęcia decyzji/zobowiązania?