  • 11. Data: 2003-06-13 05:43:50
    Temat: Re: Wczesniejsza spłata kredytu?
    Od: "Michał Krzemiński" <n...@h...pl>

    news:56ff.000016f6.3ee88bcd@newsgate.onet.pl...

    > PS. Jeżeli to był kredyt w PLN w wysokości 35k udzielony trzy lata temu
    > a "średnie" oprocentowanie 21%, to zapłaciłeś co najmniej dwa razy tyle
    odsetek
    > niz powinieneś. Jak to mogło sie stać. Co to za bank!!!!!!!!!!!!!!
    > Sprawdz dokładnie jeszcze raz wszystkie dane.

    Dokładne dane

    35k pożyczki
    na 7 lat
    opr. 21% stałe
    spłaciłem 47 rat po 900
    wg charmonogramu zostało 20k do spłacenia (samej pożyczki).

    Bank INVEST BANK
    Nie mam do nich pretensji. Widziały gały co brały ale nie miałem innej
    możliwości.

    MK

  • 12. Data: 2003-06-13 08:14:46
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Bank INVEST BANK
    > Nie mam do nich pretensji. Widziały gały co brały ale nie miałem innej

    Zgodnie z tymi danymi powinieneś płacić ratę w wysokości 798,43 PLN. Po 47
    ratach pozostały kapitał wynosi 21 613 PLN.
    Z powyższego rozumiem, że każdego miesiąca robiłes nadpłatę w wysokości 900 -
    798,43 = 101,57 PLN. Problem w tym jak przez Bank była interpretowana ta
    nadpłata. W najbardziej niekorzystnej sytuacji te 100 PLN (w przybliżeniu) nie
    zmniejszały kwoty kredytu i sobie "leżały" w banku. Wtedy kapitał do spłacenia
    wynosi
    21 613 - 47*100 = 16913 PLN i oczywiście żadnego zwrotu zapłaconych odsetek.
    Przeczytaj w Umowie jak bank interpretuje nadpłaty i spróbuj "powalczyć".
    Interpretacja uczciwa powinna byc następująca.

    *********************
    Każda nadpłata zmniejsza kapitał.
    *********************

    Pozdrowienia Tensor1

    PS1. Niestety masz nauczkę na przyszłość:
    1. Nie bierze sie kredytu na wiele kat ze stałym oprocentowaniem.
    2. Przed dokonaniem jakiejkolwiek nadpłaty trzeba sprawdzić w Umowie jak bank
    bedzie ją interpretował.
    3. Bardzo istotna jest prowizja za wcześniejszą spłatę.

    PS2 Niezaleznie od sytuacji uciekaj z tego banku jak najszybciej.

    PS3. Jak będziesz miał jeszcze inne pytania, to z przyjemnością odpowiem.

  • 13. Data: 2003-06-13 08:53:31
    Od: "Michał Krzemiński" <n...@h...pl>

> [...]
    >
    > PS2 Niezaleznie od sytuacji uciekaj z tego banku jak najszybciej.
    >
    > PS3. Jak będziesz miał jeszcze inne pytania, to z przyjemnością odpowiem.

    Wielkie dzięki
    Zapłacę frycowe "odchodne" i już moja noga tam nie postanie.