  • 141. Data: 2002-01-14 09:12:51
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    J.F. <j...@f...onet.pl> wrote:

    > Bo taka galke czy odcisk palca to mozna zdjac przy okazji i sobie
    > kopie wyprodukowac. Albo dac po lbie, _odciac_ palucha i
    > przespacerowac sie po bankomatach ..
    > Zadne zabezpieczenie ..

    No mysle ze latwiej wydusic PIN z czlowieka niz galke oczna nie sadzisz.
    pozatym powodzenia jesli myslisz ze wyjete oko pozwoli ci sie zalogowac.

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 142. Data: 2002-01-14 09:22:14
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "ROBBO"

    > No popatrz a zgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych pani nie moze
    > sobie spisywac moich dzieci. Ja nie pokaze jej dowodu bo moze chce
    > sprawdzic moj stan cywilny.

    jak sie tak boisz to wez 30 zl i wyrób sobie nowy dowod
    - nie ma tam ani stanu cywilnego ani dzieci.
    Moja malzonka byla z tego powodu bardzo zadowolona ;-))
    *** blad ***

  • 143. Data: 2002-01-14 09:38:19
    Temat: Re: Odp: Weiss wlasnie o kartach
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 12, 2002 at 07:07:11PM +0100, Dobek wrote:

    > Na pewno jest to sprawa umowy merczanta z aklajerem. Może coś w kodeksie
    > cywilnym? prawo bankowe? nie bede strzelal

    Wiesz co bym powiedzial sprzedawcy jak mi tak by odpopwiedzial?
    Cytuje:

    No to jak sie Pani dowie, to prosze od tego momentu mnie spisywac. I
    od razu poprosze aby miala Pani wyciag z odpowiednich dokumentow.

    --

    --w

  • 144. Data: 2002-01-14 10:57:34
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

    > Bzdura. Zatrzymac karte (co wymaga wlasnie nozyczek) moze (i teoretycznie
    > musi) tylko na polecenie jej wlasciciela, tj. banku. Znane mi banki
    > takiego polecenia nigdy nie wydaja w przypadku, gdy klient nie ma
    > przy sobie dowodu tozsamosci (w zasadzie to w ogole o tym nie wiedza).

    Mylisz się. Bank żąda od sprzedawcy aby zatrzymał kartę jeżeli jest
    uzasadnione podejzenie, że posługuje się nią osoba nieuprawniona.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 145. Data: 2002-01-14 10:58:20
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > No to niech sprobuje. Nie ma PRAWA przeciaz karty, tylko dlatego ze jej
    > nie chce pokazac dokumentu.

    Oczywiście. Ma za to prawo zrobić to, jeżeli ma wątpliwości co do tego,
    czy jesteś właściwą osoba, czyli posiadaczem karty.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 146. Data: 2002-01-14 10:59:07
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > No popatrz a zgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych pani nie moze
    > sobie spisywac moich dzieci. Ja nie pokaze jej dowodu bo moze chce
    > sprawdzic moj stan cywilny.

    Czytałeś choć raz tą ustawę? Jeżeli tak, to przeczytaj ją ze
    zrozumieniem.

    P.S. Nie musisz kupować.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 147. Data: 2002-01-14 11:01:27
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Umowa akceptant<>aklajer nie wiaze posiadacza karty.

    Tylko wiąze sprzedawcę z bankiem. I precyzuje co zrobić z własnością
    banku (kartą).

    > Tym bardziej nie jest wlasnoscia akceptanta.
    A słyszałeś o cesji uprawnień? Bank upoważnia akceptanta do zawierania
    takowych umów ze sprzedawcami.

    > A ktory bank cos takiego zaakceptowal? Umowa aklajer<>akceptant banku nie
    > wiaze, wiec nie musi jej akceptowac.

    Każdy na przykład który umieszcza na swoich kartach znaczek 'Visa'.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 148. Data: 2002-01-14 11:01:59
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Ciekawa teoria ;)

    Raczej przejęzyczenie - właścicielem karty jest bank który daje ją w
    posiadanie klientowi.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 149. Data: 2002-01-14 11:05:33
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

    > Znaczne. Banki notuja zwiekszona ilosc fraudow, porownuja sobie
    > ostatnie transakcje tymi kartami, znajduja czesc wspolna, i kobita
    > siedzi, przynajmniej przez 48 godzin.
    > Jesli specjalny POS jest caly czas w sklepie, to juz w ogole moze
    > byc kanal.

    A kto będzie go trzymał? Poza tym, czy panienka w kasie musi być
    wtajemniczona?

    > Natomiast oczywiscie po drobnej modyfikacji tego schematu - po ktorej
    > pewnie da sie ukrasc mniej - duzo trudniej to niestety namierzyc.

    I niestety dochodzimy do smutnej konkluzji - PIN w polskich warunkach =
    niebezpieczeństwo.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 150. Data: 2002-01-14 12:31:39
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Mylisz się. Bank żąda od sprzedawcy aby zatrzymał kartę jeżeli jest
    > uzasadnione podejzenie, że posługuje się nią osoba nieuprawniona.

    O widzisz BANK ZADA a nie sprzedawca sobie tak wymyslij a przetne te
    karte. SPrzedawcy bez ZGODy banku nie wolno nic zrobic