  • 31. Data: 2009-02-22 18:28:43
    Temat: Re: Wiara w wykresy
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    root pisze:

    > Wykresy? Nie jestem ich zwolennikiem ale nigdy nie powiedzialbym o
    > tysiacach ludzi ktorzy ich uzywaja ze sa pomylencami. Gdybys mial choc
    > troche wyksztalcenia wiedzialbys, ze jesli 1000 osob mowi ze cos dziala a ty
    > jeden twierdzisz ze nie to powinienes sie przynajmniej zastanowic czy
    > przypadkiem to oni nie maja racji. Nie jestes alfa i omega, nie wiesz
    > wszystkiego a twoje przekonania sa tylko przekonaniami i niczym wiecej
    > (podobnie jak przekonania wierzacych a AT).
    > To prawda nie mozna ci zarzucic ze sie pomyliles ale to dlatego ze NIC NIE
    > ROBISZ poza spamowaniem.

    Wykresy nie dzialaja dlatego ze cokolwiek mowia tylko dlatego ze
    odpowiednie stado baranow postepuje zgodnie z wytycznymi czytania wykresow.

    Jesli wmowisz ludziom ze po spadku o 5% nastapi wzrost o 10% i
    przekonasz do tego duza licze baranow twoja przepowiednia spelni sie.

    I wcale nie jestes wrozka ... cud samospelniajacej sie przepowiedni

  • 32. Data: 2009-02-22 18:39:24
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> wrote in message
    > Jesli wmowisz ludziom ze po spadku o 5% nastapi wzrost o 10% i przekonasz
    > do tego duza licze baranow twoja przepowiednia spelni sie.
    >
    > I wcale nie jestes wrozka ... cud samospelniajacej sie przepowiedni
    Czyli wykresy dzialaja.

  • 33. Data: 2009-02-22 19:38:41
    Od: "IZI" <i...@o...pl>

    Witam Panie Strybyszewski,

    Z kontekstu wypowiedzi wnioskuję, że odnosi się Pan do mojego postu
    "Prognoza W20"

    Przede wszystkim ma Pan rację, że nie mam wykształcenia ( w każdym bądź
    razie ekonomicznego), dlatego czytając to forum od dłuższego czasu
    postanowiłem sam "coś" przygotować i zapytać mądrzejsze od siebie osoby o
    zdanie.

    Z wypowiedzi wnioskuję, że Pan kładzie nacisk na analizę fundamentalną,
    stawiając ją ponad analizę techniczną.

    Jak Pan słusznie zauważył nie posiadam właściwego wykształcenia (wiedzy),
    dlatego czytam posty - prognozy "starych graczy" od kilku miesięcy i dopiero
    teraz cokolwiek spróbowałem zrobić sam.

    Co do teorii wiedzy "1:1000" mam pewne wątpliwości.

    Pamiętam, na tym forum, że nawet osoby z dużą wiedzą przy poziomie, np. 2500
    pkt. na W20, w dużej części twierdziły, że to minimum, nie wiem ile było
    osób prognozujących np. 1300 pkt., ale była to znacząca mniejszość (pewnie
    można sprawdzić w archiwum), może nie w stosunku: 1: 1000 ale jednak
    mniejszość.

    Co ciekawe sprawdziła się prognoza ludzi - powiedzmy tych kilku %, którzy
    przewidzieli, co zrobi pozostałe 99%. i, że notowania spadną.

    Używając Pana przykładu "odwrotnie"np.:

    - to, że tysiąc ludzi twierdzi, że 2+2=5 nie oznacza, że to prawda, ale na
    pewno warto się zastanowić się, dlaczego tak myślą - z autopsji tego nie
    pamiętam ale słyszałem, że w niedawnej przeszłości - systemie "ekonomiści"
    umieli otrzymać taki wynik, z tego co pamiętam to Kopernik też był 1, a
    jednak się nie mylił - patrząc z perspektywy czasu.

    Dlatego, że nie jestem "alfą - pewnie nawet nie betą", Kopernikiem też nie -
    przygotowałem prognozę i grzecznie zapytałem się o zdanie.

    Przygotowałem wykres bez żadnego przekonania czy będzie tak czy inaczej.

    Nie wierzę bardziej ani w AT ani AF - bo dopiero poznaję jedno i drugie
    narzędzie.

    Natomiast, nie rozumiem, dlaczego Pan uważa, że:

    - spamuję,

    - NIC NIE ROBIĘ

    zadałem pytanie ściśle związane z GPW, w moim przekonaniu było to jak
    najbardziej właściwe NA TYM FORUM, widocznie nie znam się na "etykiecie" tej
    grupy - w tej kwestii będę wdzięczny za krótkie wyjaśnienie, nie chciałbym
    popełnić drugi raz tego samego błędu i chętnie dostosuję się do wyznaczonych
    reguł.

    Za ocenę moich wypocin - wykresu podziękuję

    Pozdrawiam

    PS

    Jeżeli idzie o analizę fundamentalna to postaram się "douczyć"

  • 34. Data: 2009-02-22 21:41:21
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski"

    > Jesli wmowisz ludziom ze po spadku o 5% nastapi wzrost o 10% i przekonasz
    > do tego duza licze baranow twoja przepowiednia spelni sie.

    Chciałes zaprzeczyć a z grubsza potwierdzasz.

  • 35. Data: 2009-02-22 22:00:25
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Wykorzystaj to stado baranow w takim razie i zarabiaj na nim.

    D.