  • 81. Data: 2009-08-12 15:47:43
    Temat: Re: Wiarygodność Open Finance
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Zbynek Ltd." news:h5une7$cr7$1@inews.gazeta.pl

    > Posiadając lokatę, jakoś nie paliłeś się do wyjaśnień, p... tylko
    > głupoty o samozadowoleniu :-P klientów.

    Ja w przeciwieństwie do Ciebie ręką się nie muszę zadowalać :P

  • 82. Data: 2009-08-12 15:50:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Valdi.Pavlack napisał(a) :
    > "Zbynek Ltd." news:h5une7$cr7$1@inews.gazeta.pl

    > Ja w przeciwieństwie do Ciebie ręką się nie muszę zadowalać :P

    Kiedyś, w przyszłości, chamstwo razem z pryszczami ci zniknie. Ale
    to po mutacji. Widzę, że wielu tu traktujesz podobnie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 83. Data: 2009-08-12 15:56:39
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Zbynek Ltd." news:h5uocm$gfm$1@inews.gazeta.pl

    > Kiedyś, w przyszłości, chamstwo razem z pryszczami ci zniknie. Ale
    > to po mutacji. Widzę, że wielu tu traktujesz podobnie.

    Traktuje ich (czyt. ciebie) adekwatnie do tego co i jak piszesz. Możesz mnie
    splonkować itp. płakać z tego powodu nie będę a i trola (czyt. ciebie) dalej
    padliną karmić już nie zamierzam :P

  • 84. Data: 2009-08-12 16:06:12
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Valdi.Pavlack napisał(a) :
> [...]
    > splonkować itp. płakać z tego powodu nie będę a i trola (czyt. ciebie) dalej

    Acha, trol to ten bez wiedzy, a cham to kto? Cham i tyle. I takim
    już zostaniesz w mej pamięci.

    --
    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 85. Data: 2009-08-12 17:20:17
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    >Taka "ciekawostka" apropos:

    Dobre. Do mnie dzwonili z Citi z ofertą kredytu gotówkowego na kilkadziesiąt
    tysięcy na dowód, że tak powiem. Więc ja do nich, że kredyt dziękuję, ale
    chętnie zgodzę się na podniesienie limitu KK o kilka (-naście) tysięcy. A to
    już nie - papierki, załatwianie, normalna procedura. Więc dziękuję i do
    widzenia.

  • 86. Data: 2009-08-12 17:32:56
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    Tylko wez sie zastanow nad prostym faktem, ze posrednik nie zawsze
    musi byc "kolejnym" posrednikiem, moze byc posrednikiem alternatywnym.
    Budowa kanalow dystrybucji banku kosztuje - czy to sa placowki, czy to
    telefon, czy to internet. Jesli bank ma moce przerobowe X, a
    potrzebuje lub moze sprzedac lokat na X razy 100, to czasami
    skorzystanie z posrednika, ktory dorzuci mocy przerobowych 99 razy X
    nie ma wplywu na koszty koncowe - po prostu zamiast pokrywac koszty
    zwiekszenia wlasnych mocy pokrywa sie koszty outsorcingu.
    -----------------------

    To wszystko prawda, ale... Noble bank i tak zajmuje się całą procedurą,
    przysyła umowy, pieczątki, zakłada konta itd. System przez niego przyjęty (i
    Pocztowy i Meritum, być może też inne, ale te na pewno) już i tak jest
    wdrożony i działa. Zatem nie ma dodatkowych kosztów. Gdyby było tak, iż OF
    zajmuje się wszystkim i raz na jakiś czas wrzuca kapitał do Noble, wówczas
    można byłoby Twoją koncepcję przyjąć - zamiast przyjmować po 1000zł od 1000
    osób, Noble przyjmuje milion od OF. Tak już staram się obrazowo przedstawić
    o co chodzi. W początkach mbank tak działał. Kowalski nie wrzuci swoich
    pieniędzy na rynek międzybankowy, a nawet gdyby mógł to obsługa byłaby
    koszmarnie droga. Więc mbank zbierał od Kowalskich, wrzucał na WIBOR i tyle.
    Dawało to kiedyś 16,5% i była to oferta bezkonkurencyjna. Nie bawili się w
    żadne kredyty, telefonie i inne cuda.

    Nie bardzo rozumiem jakie koszty mogłyby się zwiększyć dla Noble po
    rezygnacji z usług OF. Natomiast zdecydowanie wzrósłby zysk, bo primo- brak
    pośrednika, secundo - większa wiarygodność, bo to jednak bank, a nie doradcy
    jacyś tam - to zresztą główny temat tego wątku. Chyba zgodzimy się, iż 6,5%
    to już jest ponad granicę opłacalności, a przecież OF nie jest instytucją
    charytatywną i swoje koszty ma. Zatem ile kosztuje realnie Noble taka
    lokata? I dlaczego godzą się aż tyle płacić?

  • 87. Data: 2009-08-12 18:13:18
    Temat: Re: Wiarygodno?? Open Finance
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Szymon wrote:

    > Chyba zgodzimy si?, i? 6,5% to ju? jest ponad granic? op?acalno?ci,
    > a przecie? OF nie jest instytucj? charytatywn? i swoje koszty ma.
    > Zatem ile kosztuje realnie Noble taka lokata?
    > I dlaczego godz? si? a? tyle p?aci??

    fakt jest taki, ze OF daje klientowi 6,5%, ale to nie znaczy,
    ze noble daje OF lokate na 6,5%, moze OF kupuje jakies struktury
    na wiecej % i klientom oddaje tylko 6,5% odsetek? tak strzelam :)

  • 88. Data: 2009-08-12 20:28:05
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 16:37:59 +0200, bzdreg napisał(a):

    > Taka "ciekawostka" apropos:
    > Mam w EB parędziesiąt k depozytów (lokaty i RO). Dzwoni do mnie pani z
    > EB ze "specjalną ofertą dla mnie, o obniżonym oprocentowaniu... bla
    > bla...". Pytam czego oprocentowaniu?
    > - Kredytów [...]
    > - Czy pani ma wgląd w moje konto, w produkty, z których korzystam?
    > - Chwileczkę, ... Tak!
    > - Czy pani sądzi, że mogę być zainteresowany jakimś waszym kredytem?
    > - No... nie...
    > - To niech pani przekaże tym, którzy kazali pani do mnie dzwonić, żeby
    > puknęli się w głowę i to porządnie. Do widzenia.

    Do mnie tak dzwonili z Polbanku z propozycją "limitu kredytowego" na
    wspaniałych warunkach w wysokości aż 1000zł, grzecznie wytłumaczyłem Pani,
    że jak dopisze ze dwa zera na końcu to może będę zainteresowany ;). Już nie
    dzwonią.

    --
    Kojer

  • 89. Data: 2009-08-12 20:58:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Valdi.Pavlack napisał(a) :
    > "bzdreg" <news:h5uk8r$52d$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > :) respect!

    Nie zdobył byś się na taką wypowiedź? Nie dziwię się. W końcu po
    drugiej stronie słuchawki żywy człowiek, a nie klawiatura z dostępem
    do grupy dyskusyjnej, gdzie można "odważnie" nawet zbluzgać.

    --
    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 90. Data: 2009-08-12 21:18:14
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Zbynek Ltd." <news:h5vaff$b0d$1@inews.gazeta.pl

    > Nie zdobył byś się na taką wypowiedź? Nie dziwię się. W końcu po
    > drugiej stronie słuchawki żywy człowiek, a nie klawiatura z dostępem
    > do grupy dyskusyjnej, gdzie można "odważnie" nawet zbluzgać.

    No to się zdecyduj czy bym się zdecydował czy nie? :)
    Po mędrcach, specjalistach na grupie zagościła na hybryda wróżbity i
    wyroczni w postaci Zbynia! :P herlitz willkommen im der Usenet-Gruppe! :)

    PS.
    Jeżeli masz potrzebę odpisz na ten post :) Mnie twoja opinia na mój temat
    ani ziębi ani parzy. W końcu mieszkania, lodówki, łóżka i życia (na całe
    szczęście) z tobą nie dziele więc - na zdrowie :)