  • 1. Data: 2009-06-26 15:47:36
    Temat: Wibor 6M, Wibor 3M
    Od: Jabba <j...@o...pl>

    Witam!

    W tej chwili Wibor 3M wynosi 4.27%, a 6M 4.43. Różnica 0.16%
    I tu pytanie - czy zawsze Wibor 6M jest większy niż 3M, czy różnie to
    bywa?

    Czy jest ryzyko że ta różnica będzie dużo większa, np. 0.6%?

    Czemu pytam? Bo biorę kredyt hipoteczny, mam pozytywne decyzje w dwóch
    bankach.
    Jeden przy marży 1.3 i Wiborze 6M, a drugi przy marży 1.8, ale Wiborze
    3M, i zastanawiam się, czy jest możliwość, że kiedyś oba te Wibory się
    rozjadą tak, że tańszy stanie się ten kredyt z większą marżą?

    Dzięki za podpowiedzi :)

    Pozdrawiam, JG

  • 2. Data: 2009-06-26 16:10:19
    Temat: Re: Wibor 6M, Wibor 3M
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Co do innych walut różnie bywa, obecnie np. 1M jest sporo mniejszy od 3M a ten sporo
    mniejszy od 6M, a dwa lata temu było na odwrót.
    www.kshitij.com/graphgallery/usdlib.shtml
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-06-26 16:19:34
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Jabba pisze:
> [...]
    > 3M, i zastanawiam się, czy jest możliwość, że kiedyś oba te Wibory się
    > rozjadą tak, że tańszy stanie się ten kredyt z większą marżą?

    A z jakiego banku masz decyzje pozytywne??? i jak dlugo czekales od
    momentu zlozenia wniosku pytam bo też staram sie o kredyt

  • 4. Data: 2009-06-26 16:50:26
    Od: Jabba <j...@o...pl>

    On 26 Cze, 18:19, Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl> wrote:

    > A z jakiego banku masz decyzje pozytywne??? i jak dlugo czekales od
    > momentu zlozenia wniosku pytam bo też staram sie o kredyt

    Mam decyzje z Pocztowego (3 miesiące (!) czekania) i z PKO BP (3
    tygodnie).

    Pzdr, JG

  • 5. Data: 2009-06-26 20:54:04
    Od: "Zdzislaw" <k...@i...eu>

    Witam!
    >Użytkownik "Jabba" <j...@o...pl> napisał :
    >
    >Witam!
    >
    >W tej chwili Wibor 3M wynosi 4.27%, a 6M 4.43. Różnica 0.16%

    Wibor 3M wynosi 4,47 a 6M 4,63. Wartosci przez Ciebie podane to Wibid. (tak
    informacyjnie)

    Z,

  • 6. Data: 2009-06-27 08:02:30
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Jabba pisze:
> [...]
    > 3M, i zastanawiam się, czy jest możliwość, że kiedyś oba te Wibory się
    > rozjadą tak, że tańszy stanie się ten kredyt z większą marżą?

    w sumie żadna różnica. Raz 6M będzie większy, za rok może być na odwrót.
    Jeśli wibor spada, to przy 6M będziesz dłużej czekał aby to odczuć. Ale
    tak samo jest jeśli wibor będzie rósł - wtedy 3M szybciej wzrośnie, a 6M
    będzie rósł wolnej.
    Czyli suma sumarum, w ciągu dłuższego okresu to nie ma znaczenia. Bierz
    tam, gdzie masz mniejszą marżę.

    --
    Wiktor

  • 7. Data: 2009-06-28 09:37:25
    Od: Jabba <j...@o...pl>

    On 26 Cze, 18:10, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
    > Co do innych walut różnie bywa, obecnie np. 1M jest sporo mniejszy od 3M a ten
    sporo mniejszy od 6M, a dwa lata temu było na
    odwrót.www.kshitij.com/graphgallery/usdlib.shtml

    Bardzo ciekawy wykres, można gdzieś znaleźć taki dla złotówek?