  • 1. Data: 2009-09-22 00:12:52
    Temat: Wingardium Leviosa
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Pierwszy raz, w ramach testu zleciłem przez kanał internetowy na wczoraj z
    karty Lukasa dwa przelewy (w opcji płatności za rachunki) do BPH i
    Raiffeisen. Jeden z nich zleciłem kilka dni wcześniej z datą przyszłą, drugi
    wczoraj o godzinie 1:00 w nocy na dzień bieżący.

    Loguję się teraz i widzę, że:
    - żaden z przelewów nie dotarł na rachunek docelowy (oznacza to co najmniej,
    że nie został wysłany ani pierwszą ani drugą sesją);
    - oba przelewy dalej wiszą w autoryzacjach z datami wczorajszymi, czyli nie
    są wykazane w wykazie transakcji dla karty, ale obciążają saldo dostępne
    rachunku karty.

    Czy jest to normalna sytuacja w Lukasie dla tej usługi (opóźnienie), czy
    raczej coś nie zagrało jak trzeba? Czy ktoś sprawdzał, którymi sesjami
    wychodzą takie płatności w zależności od momentu ich zlecenia w standardowej
    sytuacji?

  • 2. Data: 2009-09-23 11:38:51
    Temat: Re: Wingardium Leviosa
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 02:12:52 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > raczej coś nie zagrało jak trzeba? Czy ktoś sprawdzał, którymi sesjami
    > wychodzą takie płatności w zależności od momentu ich zlecenia w

    Takie info wyciągnąłem od swoje wtyki w Lukasie ;)

    "Z tego co ja wiem to tego typu płatności są tak realizowane:
    - z datą bieżącą - przelew zostanie zrealizowany następnego dnia
    roboczego
    - z datą przyszłą - przelew zostanie zrealizowany w kolejnym dniu
    roboczym następującym po dniu wskazanym w dyspozycji, do tego czasu
    zostają zablokowane środki na kwotę zleconego przelewu, które
    pomniejszają limit dostępny; odsetki liczone są od dnia wykonania
    przelewu.
    A jak było inaczej, to trzeba by taki przypadek zbadać
    indywidualnie"

    Xenocide

    Xenocide

  • 3. Data: 2009-09-24 06:19:09
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

> [...]
    > przelewu.
    > A jak było inaczej, to trzeba by taki przypadek zbadać

    No cóż - wtyka miała całkowita rację. Wykonałem dodatkowe testowe przelewy
    na inne rachunki (ostatni zapewne dotrze na rachunek docelowy dzisiejszym
    pierwszym Elixirem) i wynik jest następujący:

    Lukas wykonuje przelew z karty zlecony w opcji "płatności za rachunki" na
    dzień roboczy "n" w dniu roboczym "n+1" pierwszą sesją Elixir. W sumie nie
    testowałem co by było gdybym zlecił przelew na dzień wolny, czy byłby to
    najbliższy dzień roboczy po dniu wolnym czy też dopiero następny dzień
    roboczy, ale to już jest chyba mniej ważne.

    Ogólnie wydaje mi się to dość spektakularne i warte odnotowania na grupie.
    Jako że i tak dla przelewów tych występuje grace period, aby dotarły one w
    terminie należy je zlecać na datę wcześniejszą niż termin płatności! Nie
    spotkałem się z czymś takim w przypadku przelewów z żadnej innej karty.

  • 4. Data: 2009-09-24 06:33:03
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 08:19:09 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > dotarły one w terminie należy je zlecać na datę wcześniejszą niż termin
    > płatności! Nie spotkałem się z czymś takim w przypadku przelewów z

    No też nad tym chwilkę myślałem i jest to totalnie nielogiczne. Nie wiem
    czy kliencie kk są informowani o takim fakcie, bo jeżeli nie to ktoś może
    nieźle się przejechać, jeżeli termin będzie mieć znacznie. Mi przyszło do
    głowy tak: albo to jakieś systemowe trudności/zaszłości i nie da się
    inaczej, albo bank zaciąga kasę np 10tego a 11tego wychodzi przelew i tą
    jedną nockę jakiś overnight czy cuś.

    Xenocide

  • 5. Data: 2009-09-24 06:56:44
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    > głowy tak: albo to jakieś systemowe trudności/zaszłości i nie da się
    > inaczej, albo bank zaciąga kasę np 10tego a 11tego wychodzi przelew i tą

    W historii karty transakcje te występują z datą na którą zostały zlecone, a
    nie z datą faktycznego ich wykonania. Co do tego jak byłyby naliczane
    odsetki (od którego dnia) nie zamierzam tego testować. O tych opóźnieniach
    klienci nie są informowani przez bank.

    Nie ma co, ładna pułapka zastawiona na klienta, który np. przy użyciu tej
    opcji "nielegalnie" spłaca KK. W takim przypadku informacja z tego wątku ma
    dla niego kolosalne znaczenie. :-)

  • 6. Data: 2009-09-25 06:17:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 24.09.09 08:33, xbartx pisze:
    albo bank zaciąga kasę np 10tego a 11tego wychodzi przelew i tą
    > jedną nockę jakiś overnight czy cuś.

    Przecież mowa o KK, więc i tak bank operuje własną kasą a nie posiadacza.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2009-09-25 07:08:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 08:17:44 +0200, Pete napisał(a):

    > Przecież mowa o KK, więc i tak bank operuje własną kasą a nie
    > posiadacza.

    No, ale w tym momencie już kasa jest klienta a nie banku, której de facto
    nie ma, a w razie przekroczenia GP dzień odsetek naliczą od dnia zlecenia
    przez klienta a nie wyjścia z banku.

    Xenocide

  • 8. Data: 2009-09-26 18:39:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 25.09.09 09:08, xbartx pisze:

    > No, ale w tym momencie już kasa jest klienta a nie banku, której de facto
    > nie ma, a w razie przekroczenia GP dzień odsetek naliczą od dnia zlecenia
    > przez klienta a nie wyjścia z banku.

    Albo to jest zastrzeżone w regulaminie, albo należy składać reklamację.
    I nie ma o co bić piany.

    --
    Pete