  • 1. Data: 2011-07-01 12:59:53
    Temat: Wiosenna promocja Visa
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Braliscie udzial? Ja pod koniec promocji zglosilem jednego dnia okolo
    150 transakcji, ktore mi sie nazbieraly przez te miesiace. Moze sie uda
    chociaz ten marny ekspres zgarnac (3 ekspresy i 3x1000zl mozna bylo
    wygrac kazdego dnia) ;) Chociaz jak znam ludzi, to pewnie zglaszali po
    300 albo 500 dziennie. Wygral ktos stad w tej edycji, ale we
    wczesniejszych losowaniach?

  • 2. Data: 2011-07-01 13:41:27
    Temat: Re: Wiosenna promocja Visa
    Od: "kasandra" <k...@p...edu.pl>

> [...]
    > kazdego dnia) ;) Chociaz jak znam ludzi, to pewnie zglaszali po 300 albo
    > 500 dziennie. Wygral ktos stad w tej edycji, ale we wczesniejszych

    to albo loteria dla najprawdziwszych wybrancow, albo ja nie mam szczescia,
    albo bierze w niej udzial kazdy posiadacz karty, albo znowu zglasza po kilka
    tys. tansakcji. Ja biore udzial we wszystkich edycjach juz chyba 4 rok,
    zglaszam w okresie trwania zwykle kilkadziesiat transakcji i mimo ze nagrod
    jest zwykle kilka tysiecy to nie wygralem nawet glupiego kubka ani smyczy do
    telefonu z logo VISA. Ogolnie sznase sa na wygranie czegokolwiek sa takie
    jak trafienie 5 w totka.
    Swoja droga skad podejrzenie ze ktos moze zglaszac kilkaset transakcji w
    miesiacu. Chyba ze jest wlascicielem terminala, siedzi i sprzedaje sam sobie
    haczyki do rybek za zlotowke. Jako zwykly uzytkownik mam gora 20 transakcji
    w miesiacu.

  • 3. Data: 2011-07-01 13:42:43
    Od: "kasandra" <k...@p...edu.pl>

    nie wiem czy widziales ale gros ekspresow jak nie wszystkie zostalo juz
    rozlosowanych

  • 4. Data: 2011-07-01 14:07:20
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-07-01 15:42, kasandra pisze:

    > nie wiem czy widziales ale gros ekspresow jak nie wszystkie zostalo juz
    > rozlosowanych

    Nie wiem czy widziales/as, ale jest cos takiego jak regulamin (wydawalo
    mi sie, ze na grupie bankowej ludzie sie z nimi zapoznaja) i tam jest
    wszystko dokladnie opisane ;) Ostatnie losowanie za tydzien do 30.
    czerwca bedzie 6 lipca. I szanse wygranej sa takie same jak wczesniej,
    bo losuja na kazdy dzien 6 nagrod (3 ekspresy i 3 karty 1000zl). Wiec
    zeby miec najwieksze szanse trzeba zglosic jak najwiecej transakcji w
    jeden dzien - najlepiej wtedy, kiedy inni zglosza malo. Jesli ma sie
    duuuzo szczescia to podczas jednego losowania mozna wylosowac ekspres,
    1000zl i 50000zl.
    Jak nazglaszasz kilka transakcji (nawet codziennie) to masz duzo
    mniejsze szanse, niz w jednym dniu cala pule (kazda transakcja to jakby
    los na loterii - im wiecej losow tym wieksza szansa w ujeciu jednego
    losowania dziennego).

  • 5. Data: 2011-07-01 14:10:41
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-07-01 15:41, kasandra pisze:
    > Swoja droga skad podejrzenie ze ktos moze zglaszac kilkaset transakcji w
    > miesiacu.

    Juz opisalem nizej, ze kilkaset transakcji w ciagu miesiaca to nic. W
    ciagu jednego dnia jest jeszcze szansa. W ujeciu miesiecznym liczy sie
    tylko losowanie 50000, bo to jest losowane za caly miesiac, a nie za
    pojedyncze dni.

    > sobie haczyki do rybek za zlotowke. Jako zwykly uzytkownik mam gora 20
    > transakcji w miesiacu.

    Nie wszyscy uzywaja karty tak rzadko jak ty ;) Ja ide rano do Almy po
    bulki, place karta, pozniej kupuje fajki, place karta. I samo to, to juz
    prawie 60 transakcji w miesiacu. A gdzie obiady, tankowanie auta itd...

  • 6. Data: 2011-07-01 17:26:20
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 16:07, neoniusz pisze:
> [...]
    > mniejsze szanse, niz w jednym dniu cala pule (kazda transakcja to jakby
    > los na loterii - im wiecej losow tym wieksza szansa w ujeciu jednego

    Ale zgłaszając systematycznie bierzemy udział w większej liczbie
    losować, co też globalnie zwiększa szansę na wygraną ;) Wydaje mi się,
    że z dnia na dzień rosła liczba zgłoszeń również wpływało na
    zmniejszenie naszej szansy na wygraną ;) Tak więc zgłoszenie wszystkich
    transakcji w ostatnim dniu nie zwiększa szansy, a może ją znacząco
    zmniejszyć...

    Nigdy nie byłem dobry z kombinatoryki ale na chłopski rozum to
    zakładając, że:
    - jest 5 losowań z których możemy skorzystać
    - mamy 5 losów do użycia
    - łącznie we wszystkich losowaniach udział bierze 1500 losów
    - w każdym losowaniu możemy wygrać jeden raz
    - loteria jest coraz popularniejsza (reklamy!)

    Pierwszy wariant:
    1) bierze udział 50 losów, wykorzystujemy 0 więc p-two wygranej 0%
    2) bierze udział 100 losów, wykorzystujemy 0 więc p-two wygranej 0%
    3) bierze udział 200 losów, wykorzystujemy 0 więc p-two wygranej 0%
    4) bierze udział 400 losów, wykorzystujemy 0 więc p-two wygranej 0.1%
    5) bierze udział 750 losów, wykorzystujemy 5 więc p-two wygranej 0.133%

    prawdopodobieństwo (p-two) wygrania jednej nagrody 0.233% / 5 = 0.047%

    Drugi wariant:
    1) bierze udział 50 losów, wykorzystujemy 1 więc p-two wygranej 2%
    2) bierze udział 100 losów, wykorzystujemy 1 więc p-two wygranej 1%
    3) bierze udział 200 losów, wykorzystujemy 1 więc p-two wygranej 0.5%
    4) bierze udział 400 losów, wykorzystujemy 1 więc p-two wygranej 0.25%
    5) bierze udział 750 losów, wykorzystujemy 1 więc p-two wygranej 0.13%

    prawdopodobieństwo (p-two) wygrania jednej nagrody 3,88% / 5 = 0.77%

    Trzeci wariant:
    1) bierze udział 50 losów, wykorzystujemy 5 więc p-two wygranej 10%
    2) bierze udział 100 losów, wykorzystujemy 0 więc p-two wygranej 0%
    3) bierze udział 200 losów, wykorzystujemy 0 więc p-two wygranej 0%
    4) bierze udział 400 losów, wykorzystujemy 0 więc p-two wygranej 0%
    5) bierze udział 750 losów, wykorzystujemy 0 więc p-two wygranej 0%

    prawdopodobieństwo (p-two) wygrania jednej nagrody 10% / 5 = 2%

    Więc rejestrując transakcje na każde losowanie w powyższym (tendencyjnym
    ;) ) scenariuszu mamy ponad 16 krotnie większą szansę na wygraną na
    wygranie biorąc udział w każdym losowaniu a nie zostawiając losów na
    ostatnie... no i możemy maksymalnie wygrać 5 nagród! Gdybyśmy użyli
    wszystkich losów w pierwszym losowaniu nasza szansa na nagrodę rośnie 40
    krotnie w stosunku do szansy na wygraną używając wszystkich losów w
    ostatnim losowaniu i 2.5 raza większą szansę niż grając systematycznie
    ;) Założyłem, że zainteresowanie rośnie dwukrotnie w początkowej fazie,
    a przed ostatnim trochę wyhamowuje ;)

    Wszystko zależy od jak rozkładała się liczba transakcji w każdym
    losowaniu w stosunku do liczby naszych losów... a taką wiedzę ma tylko
    visa ;)

  • 7. Data: 2011-07-01 21:44:47
    Od: "kasandra" <k...@p...edu.pl>

    > Nie wszyscy uzywaja karty tak rzadko jak ty ;) Ja ide rano do Almy po
    > bulki, place karta, pozniej kupuje fajki, place karta. I samo to, to juz
    > prawie 60 transakcji w miesiacu. A gdzie obiady, tankowanie auta itd...

    rozbrajasz mnie...
    lazenie codziennie po bulki i placenie za nie karta, dwa: kupowanie fajek
    codziennie zamiast calego wagonika, trzy: zywie sie na miescie ale w miejscu
    pracy mam abonament, placenie codziennie za obiad doprowadziloby mnie do
    nerwicy

  • 8. Data: 2011-07-01 21:48:53
    Od: "kasandra" <k...@p...edu.pl>

> [...]
    > sie, ze na grupie bankowej ludzie sie z nimi zapoznaja) i tam jest
    > wszystko dokladnie opisane ;) Ostatnie losowanie za tydzien do 30. czerwca

    tak czytaja i wiedza ze bylo juz x losowan i wiekszosc sprzetu do wygrania
    poszla juz do ludzi

> [...]
    > nagrod (3 ekspresy i 3 karty 1000zl). Wiec zeby miec najwieksze szanse
    > trzeba zglosic jak najwiecej transakcji w jeden dzien - najlepiej wtedy,

    i tu sie mylisz, Polacy nadal kochaja sporty ekstremalne, skladaja pity w
    ostatnie 3 dni przed terminem, wszelkie zapisy zawsze sa w najwiekszej
    liczbie ostatniego dnia. Zwlaszcza ludzie w miescie z racji "czasu
    alternatywnego" sa malo systematyczni i leniwi.

> [...]
    > szanse, niz w jednym dniu cala pule (kazda transakcja to jakby los na
    > loterii - im wiecej losow tym wieksza szansa w ujeciu jednego losowania

    pocieszaj sie dalej, ja jestem realista, gram zeby dac sobie szanse, ale
    jesli takich lduzi co placa codziennie za bulki w almie karta jest wiecej to
    nie dziwie sie ze ciezko wygrac cokolwiek.

  • 9. Data: 2011-07-01 22:03:19
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "kasandra" <k...@p...edu.pl> napisał w wiadomości

    > pocieszaj sie dalej, ja jestem realista, gram zeby dac sobie szanse, ale

    Ja tez jestem realista, dlatego sam sobie kupilem
    ekspres Delonghi (czy jakos tak) - placac zreszta karta
    i olewajac zgloszenie tegoz faktu vizie :D
    W efekcie zamiast zyc mzonkami o dobrej kawie,
    popijam ja juz od kilku tygodni, co m.in. rowniez teraz czynie ;)

  • 10. Data: 2011-07-01 22:09:26
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-07-01 23:48, kasandra pisze:
    > pocieszaj sie dalej, ja jestem realista, gram zeby dac sobie szanse, ale
    > jesli takich lduzi co placa codziennie za bulki w almie karta jest
    > wiecej to nie dziwie sie ze ciezko wygrac cokolwiek.

    Nie musze sie pocieszac, to ty jestes naiwny.

    http://www.wprost.pl/ar/167515/Jak-wygrywac-konkursy
    /