  • 1. Data: 2006-03-01 08:47:23
    Temat: Wirtualny napad na bank
    Od: "Jakub Wojtachnio" <k...@N...onet.pl>

    http://fakty.interia.pl/news?inf=723286

    Czytaliscie? Jaki to byl bank wg was? jak wiele takich sytuacji nigdy nie
    wychodzi na swiatlo dzienne w trosce o "dobre imie" banku?? Zapraszam do
    dyskusji ;-)
    W czasach studenckich pisalem prace o przestepstwach zwiazanych z
    platnosciami kartami platniczymi i rozmawialemz ludzmi zajmujacymi sie
    statystykami w NBP i mowi mi ze tak naprawde prawdziwa liczbe przestepstw
    znaja tylko banki, bo ani NBP ani Policja nie znaja prawdopodobie nawet 10%
    przypadkow.

    --
    pozdrawiam
    Jakub Wojatchnio

  • 2. Data: 2006-03-01 08:56:32
    Temat: Re: Wirtualny napad na bank
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jakub Wojtachnio <k...@N...onet.pl> wrote:
> [...]
    > statystykami w NBP i mowi mi ze tak naprawde prawdziwa liczbe
    > przestepstw znaja tylko banki, bo ani NBP ani Policja nie znaja

    a) to nie jest napad na bank - tylko na klientow,
    b) sorry ale popatrz jaka to gazeta pisala - jak sie okazuje miedzy faktami
    a tym co jest napisane jest zawsze "troche" roznicy. Pamietasz zapewne 800
    tys z BPHu? W rzeczywistosci ukradli 100 tys, 300 tysiecy dalo sie zatrzymac
    w innych bankach, a byli przygotowani do ukradzenia 400 tysiecy - ale im to
    uniemozliwiono. Oczywiscie zostali zatrzymani. W swiat jednak poszla taka, a
    nie inna informacja. Podobnie jest zapewne i teraz. Do ludzi poszla
    informacja o 3 mln - zaden bank nie bedzie dementrowal z wiadomych przyczyn,
    a dziennikarze z "prowincji" zainstnieli na caly swiat....

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 3. Data: 2006-03-01 09:06:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > zapewne 800 tys z BPHu? W rzeczywistosci ukradli 100 tys, 300 tysiecy
    > dalo sie zatrzymac w innych bankach

    Czyli tez ukradli. Jesli ktos ukradnie 100 zlotych i policji "uda sie
    zatrzymac" te pieniadze u niego pod siennikiem, to nie powiesz, ze nie
    ukradl, prawda?

    MJ

  • 4. Data: 2006-03-01 09:28:36
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Czyli tez ukradli. Jesli ktos ukradnie 100 zlotych i policji "uda sie
    > zatrzymac" te pieniadze u niego pod siennikiem, to nie powiesz, ze nie
    > ukradl, prawda?

    zatrzymac w innych bankach nie "u niego pod siennikiem"

    teraz widzisz roznice?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2006-03-01 09:37:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> writes:

    > zatrzymac w innych bankach nie "u niego pod siennikiem"
    >
    > teraz widzisz roznice?

    Ukradli z TEGO banku i przeniesli na jakies konta w innych bankach.
    Znaczy ukradli. Koniec, kropka, finito.

    MJ

  • 6. Data: 2006-03-01 09:39:05
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Jakub Wojtachnio wrote on 2006-03-01 09:47:
> [...]
    > wychodzi na swiatlo dzienne w trosce o "dobre imie" banku?? Zapraszam do
    Jak zwykle wszystko bardzo dziwne:
    "...Instalowali im własny program do spisywania numerów kart
    bankomatowych i numerów PIN. Kiedy klient łączył się ze swoim bankiem,
    skanowanie danych odbywało się automatycznie...."

    Wynika z tego, że taki w którym można zmienić PIN do karty przez
    internet. Są takie?

    "...Wyczekali odpowiedni moment i w ciągu siedmiu dni, wykorzystując
    zgromadzone numery kont i PIN, ukradli 3 miliony złotych...."

    A tu mowa o numerach kont...
    Tym razem musiałby być bank, który nie ma haseł jednorazowych/tokena
    (Ten, Do Którego Logowanie Za Pomocą PINu?) albo taki, który
    wykorzystuje klucze zapisane bądź na serwerach banku bądź na komputerze
    właściciela konta (Taki Pazerny?).

    Jak zwykle tylko przypuszczenia. Macie jakieś inne propozycje?

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 7. Data: 2006-03-01 10:00:18
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MrMrooz wrote:

> [...]
    > skanowanie danych odbywało się automatycznie...."
    >
    > Wynika z tego, że taki w którym można zmienić PIN do karty przez
    m*banki i chyba inteligo

    Natomiast nie wiem czy ostatnie pady inteligo mają z tym związek czy nie .

    KJ

  • 8. Data: 2006-03-01 10:15:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    MrMrooz <m...@s...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > skanowanie danych odbywało się automatycznie...."
    >
    > Wynika z tego, że taki w którym można zmienić PIN do karty przez

    Sam numer karty i numer pin nie wystarcza chyba do zrobienia duplikatu
    karty? Bez skanowania paska chyba nie da rady?

    MJ

  • 9. Data: 2006-03-01 10:25:39
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Michal Jankowski wrote on 2006-03-01 11:15:
    > Sam numer karty i numer pin nie wystarcza chyba do zrobienia duplikatu
    > karty? Bez skanowania paska chyba nie da rady?
    Nie jestem pewien, ale też mi się tak wydaje. Dlatego obstawiam raczej
    przelewy na konta słupów.

    Michał M

  • 10. Data: 2006-03-01 11:07:21
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-03-01 11:15, kiedy Michal Jankowski
    zdecydował(a) się stwierdzić,że:

    > Sam numer karty i numer pin nie wystarcza chyba do zrobienia duplikatu
    > karty? Bez skanowania paska chyba nie da rady?

    Mimo mętnego języka artykułu, postaraj się przeczytać go ze zrozumieniem
    i powiedz: kto tutaj mówi o kopiowaniu kart?

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****