  • 141. Data: 2022-03-29 10:32:45
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Mar 2022 23:40:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Olin" 1uw2ak6zmtejd$.zh3zetaa7ekr$....@4...net

    > Jasne, że obie te reakcje są jądrowymi, bo o jądra tam
    > biega, ale z jakiegoś powodu wojacy nazywają jądrowymi
    > rozpad a termojądrowymi nazywają syntezę...

    Gwoli scislosci, to taka bomba/glowica termojadrowa
    dziala na trzy etapy:
    -wybucha mala atomowka i zaczyna synteze,
    -synteza generuje sporo neutronow,
    -neutrony reaguja z uranem lub plutonem z atomowki lub dodatkowego
    plaszcza

    W efekcie sporo energii jest tam z rozpadu.

    > Historyczna ciekawostka -- Ukrainiec właśnie był odpowiedzialny
    > za zbudowanie implozyjnej obudowy TNT inicjującej wybuch Fat Mana...
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Fat_Man

    Tam w ogole duzo Europejczykow uczestniczylo, w tym sporo żydowskiego
    pochodzenia.

    J.

  • 142. Data: 2022-03-29 10:58:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Mar 2022 23:40:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Jasne, że obie te reakcje są jądrowymi, bo o jądra tam
    > biega, ale z jakiegoś powodu wojacy nazywają jądrowymi
    > rozpad a termojądrowymi nazywają syntezę...

    Zawsze miałem problemy z rozkminieniem terminologii wojskowej, ale
    najważniejsze, że wszystko się zgadza.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 143. Data: 2022-03-29 15:43:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 marca 2022 o 23:40:41 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Historyczna ciekawostka -- Ukrainiec właśnie był odpowiedzialny
    > za zbudowanie implozyjnej obudowy TNT inicjującej wybuch Fat Mana...

    Jak się nazywał ten Ukrainiec?
    Bo wiki podaje, że pomysł był Jamesa Tucka, a wykonanie Johna von Neumanna (tak, tego
    od tzw. "komputerów").
    I to raczej nie było z TNT.

    A ogólnie ten "Ukrainiec" to pewnie był tak ukraiński, jak to, ze Natalie Portman ma
    "polskie korzenie" - jej babka była Żydówką z Galicji...

    Najlepiej to ujął Dawid Ben-Gurion: "Wszyscy, którzy zbudowali Amerykanom bombę, byli
    Żydami. To co, my nie damy rady?"

  • 144. Data: 2022-03-31 13:35:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To co z tym Ukraińcem niby?

  • 145. Data: 2022-03-31 13:41:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Może o Ulama chodzi?

  • 146. Data: 2022-04-02 02:07:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1...@4...net

    > Gwoli scislosci, to taka bomba/glowica termojadrowa
    > dziala na trzy etapy:

    Są przeróżne termojądrowe...

> [...]
    > plaszcza

    > W efekcie sporo energii jest tam z rozpadu.

    Owszem -- bywa nawet ponad 50%...

    > Tam w ogole duzo Europejczykow uczestniczylo, w tym sporo żydowskiego
    > pochodzenia.

    Ale akurat Ukraińca zapamiętałem -- musiał liczyć do 20... ;)
    [smartfonu doi obliczeń nie miał...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 147. Data: 2022-04-02 02:29:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" e...@g...c
    om

    : I to raczej nie było z TNT.

    Może niezupełnie TNT, ale coś na kształt nitro... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    Na dobranoc bodajże Mark7 spod wody...

    https://www.youtube.com/watch?v=ydWLkyMRfaU&t=75s

    [ciekawe, czy Putin wie, że Hamerykańce kupują w Rosji Pu238...
    jeśli wie -- zażąda rubli?...]

  • 148. Data: 2022-04-02 23:39:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Bogusz" t0nd8s$fhj$...@d...me

    > Wydaje mi się że taka zmiana nie jest tam możliwa (póki
    > federacja istnieje). Wycierpią swoje, będzie spokój przez
    > 10-20 lat i wróci kolejny car chcący przywrócić ZSRR.

    Królewiec oddać Polakom i Litwinom pod zarząd wspólny z Niemcami;
    roponośne tereny przekazać Ukraińcom, by mieli szmal na odbudowę;
    Smoleńszczyznę zwrócić Białorusi Cichanouskiej; Japonii dać trochę
    ziemi, w tym sporne Kuryle; resztę pod wspólną okupację: Niemców,
    Francuzów, Brytyjczyków, Amerykanów -- jak niegdyś III Rzeszę...

    Po stu (może po dwustu latach) Moskwa będzie oczyszczona
    z głupoty dostatecznie dobrze...

    Na razie Moskale zauważają, że Warszawa też była rosyjska...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 149. Data: 2022-04-02 23:49:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" t10ful$1sfp$...@g...aioe.org

    > Większość z nich juz wie. Hackerzy przerwali im mecz w telewizji
    > i pokazai wojnę Putina na Ukrainie. Te bomby, te rozstrzeliwania
    > ludzi i dzieci itd.
    > Rosjanie go nienawidzą. Pamiętacie chyba ostatnie strajki w Moskwie.

    Różnie -- sołdaty na Ukrainie: grabią/szabrują, mordują, gwałcą do woli...
    Wielu sołdatów właśnie dlatego kocha Putina, iż ten dał taką możliwość...
    Ponoć nawet ukraińskie noworodki porywają -- by zaludnić swe przepastne,
    lecz pustawe terytorium...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 150. Data: 2022-04-06 12:12:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >ziemi, w tym sporne Kuryle; resztę pod wspólną okupację: Niemców,
    >Francuzów, Brytyjczyków, Amerykanów -- jak niegdyś III Rzeszę...

    Fajne plany, tylko zapominasz, ile oni maja atomówek.

    Chodziło mi kiedys po glowie odkupienie tego Królewca, za obustronnym
    porozumieniem,
    ale to by chyba za drogo było, bo tam jednak z milion ludzi mieszka.
    A dzis malo sensowne, bo znów - finansowanie Putina.
    Zostawic im - za pare lat to bedzie tylko klopot, bo trzeba bedzie
    emerytury płacic.

    >Po stu (może po dwustu latach) Moskwa będzie oczyszczona
    >z głupoty dostatecznie dobrze...

    Po 100 latach moze glowice przestana działac, a rakiety przekorodują.

    >Na razie Moskale zauważają, że Warszawa też była rosyjska...

    Bo była.

    A tak naprawde, to oni nam nie mogą wybaczyc, ze Moskwę kiedys
    podbilismy :-)
    Choc jako Polska/Rzeczypospolita, to oficjalnie nie.

    J.