  • 11. Data: 2022-03-10 14:02:43
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to Niemcy teraz sprzątają gówna pod swoimi babciami w domach opieki, czy chronią
    rynek pracy Polkom?

    -----

  • 12. Data: 2022-03-10 14:17:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 9 Mar 2022 15:32:34 +0100, kacapska onuca wzór ąćęłńóśźż
    napisała:

    > Russia soon unable to pay its debts, warns agency:

    Hail Fiutin!

    Cieszysz się jak karp z nadejścia Wigilii.
    Jak teraz Fiutin sfinansuje Konfederację?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2022-03-10 15:39:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Wykształcone przez Kopanię i Kaczyńskiego polskie
    prawniczki sprzątają gówna pod brandenburskimi babciami.

    W Polsce można sądzić tak, jak mnie sądzono,
    ale Niemcy mogą mieć inne standardy.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

    "ąćęłńóśźż" 6229f6f5$0$486$6...@n...neostrada.pl

  • 14. Data: 2022-03-10 15:53:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 15:03:10 +0100 (GMT+01:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >: przygarniemy te młode Ukrainki zdziecmi,
    >: i juz sie dzietnosc w kraju powiekszy.
    >
    > Jeśli nie okażecie im szacunku należnego ludziom, za jakiś czas
    > staną się dla was (ja się nie liczę, jak słusznie zauważył z)
    > problemem.

    Ale przeciez nic nie piszę, zeby nie okazywac.

    > Nie polonizujcie ich,

    Polonizujmy leciutko. Łatwo sie polonizują.
    A dzieci sie jeszcze łatwiej spolonizują.

    > nie nawracajcie siłą na rzymski katolicyzm,

    Nie nawracajmy, ale niestety - za czarnych i innych nie ręczę.
    Pewnie się bedą starać.

    W szkole tez moze być zródło, jak Czarnek wymysli obowiązkową religie.

    > nie obdzierajcie ich z ich kultury -- szanujcie ich jako ludzi!
    > Putin przegrał, bo podbitych zamieniał w bezduszne,
    > człekokształtnej istoty, zwane niesłusznie Rosjanami...

    Hm, albo przegral, bo mu sie to nie udało.
    I nie tylko jemu, 70 lat bolszewizmu i kilka wiekow imperializmu nie
    pomoglo.

    > Z tego co
    > wiem, osiedlił przyjętych Ukraińców na Syberii na przykład w
    > Magadanie.

    Ale w jakim sensie przyjętych?
    Chyba sie buntowali ?

    > Niektórzy uważają, że Magadan leży już poza Syberią,
    > jeszcze dalej niż Syberia... Na końcu świata -- miasto zbudowane
    > na polskich kościach...
    >
    > Putin miał dużo problemów do rozwiązania we własnej Rosji --
    > problemów typu Magnitogorsk...
    >
    > Miał życiową szansę jak Hitler, ale ją przegrał...
    > Wy także przegracie jeśli będziecie odczłowieczali Ukraińców.
    >
    > Nie są Rosjanami -- ale i nie są Polakami.
    > Szanujcie ich -- to znaczy szanujcie ich kulturę, ich odmienność,
    > ich zwyczaje, ich język, ich alfabet, ich przeszłość i cieszcie
    > się z szansy danej wam przez Boga...

    No wiesz ... w Polsce zyjemy.
    To oni sie musza przyzwyczaic, ze alfabet jest inny.
    I jezyka nauczyc - na szczescie podobny.

    Chyba, ze proponujesz podwojne napisy w "przestrzeni publicznej" - po
    polsku i dla gosci.
    Podwojne napisy mi niby nie przeszkadzaja, ale potem co - potrojne,
    poczworne, popiątne ?

    Ale po czesci sie zaczęło , już dawniej.

    https://pieniadze.rp.pl/konta-bankowe/art17440341-uk
    rainiec-w-polskim-banku-czuje-sie-jak-w-domu
    https://www.najlepszekonto.pl/bank-przyjazny-ukrainc
    om-oferta-w-jezyku-ukrainskim

    > Nie przerabiajcie rysia w kota; nie przerabiajcie wilka w psa; nie
    > przerabiajcie Ukraińca w Polaka... Cieszcie się obecnością:
    > wilka, rysia, Ukraińca...

    No, lekko przestrzegam przed efektem niemieckim, czy juz bardziej
    europejkim.

    Jeden Turek fajny jest. Troche Turkow nadal fajnych jest, jak pracują
    i zarabiają.

    Ale potem Turkow przybywa, tworzy sie samorzutnie "tureckie" osiedle,
    żony tradycyjnie nie pracują, siedzą w domu i wychowują dzieci,
    w domu mowi sie po turecku, w piaskownicy po turecku, mija pare lat,
    dzieci idą do szkoły ... i nie mówią po niemiecku.

    Tureckie osiedle nie jest jeszcze może takie złe, ale jak sie zbierze
    bardziej arabskie/muzułmańskie, to sie zaraz szariatu w okolicy
    domaga, a potem bombami wysadzają w tłumie.

    Podobny problem mamy z Romami/Cyganami, mielismy z Żydami na
    przestrzeni wiekow.

    > Wasi i przodkowie utracili suwerenność, bo utracili Ukraińców.

    Bo ich chcieli na chlopow pańszczyznianych przerobic.

    A skutki siegały az po 1945. Ukraincow z naszych obecnych granic
    w ramach akcji Wisła przesiedlono, pilnując, aby rozdzielic.
    I znikła partyzanka UPA, konflikty narodowosciowe ...

    > Zagraża wam nie inna kultura, ale głupota.

    J.

  • 15. Data: 2022-03-10 18:13:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" t0b39c$vi3$...@g...aioe.org

    > Sankcje mają to do siebie, że działają w dwie strony, albo i w trzy.
    > Więc ruski bankrutuje, a u nas paliwa codziennie drożeją po kilka procent.

    Droższa jest obrona przed ,,pomocą''...
    Lepiej/taniej dziś dopłacić do paliwa niż
    jutro uciekać z bombardowanych domów...

    Pokój nie jest niezbywalnym dobrem...

    NATO będzie bronić każdego skrawka Polski?

    Przed gradobiciem czy Iskanderami nie obroni...
    Co z tego, że następca WWPutina II Okrutnika nie
    zagarnie Waszego terytorium, skoro pod gruzami
    stracicie swe życie i swój dobytek?!

    Żydzi mają swe państwo -- nareszcie!!!
    To państwo nie zna dnia bez wojny!!!

    Żydzi żyją w domach przypominających schrony!

    Od nich (od Polaków -- bo każdy żyd (religia, więc mała
    litera) jest Polakiem!) uczcie się obrony przed rakietami!

    > Cena ropy na giełdach "szybuje" - PTN zarabia.
    > Embargo na ruską ropę?
    > Zapłacimy jeszcze więcej za ropę nie-ruską, a ruski sprzeda swoją ropę

    Poldek> Więc ruski bankrutuje,

    Jakim sposobem sprzeda, skoro wcześniej zbankrutował?

    > szemranym pośrednikom, którzy sprzedadzą ją zachodowi i nam z narzutem,

    Norwegia ma taki sobie interes we wspieraniu durnej Rosji.
    Rosja -- tak, ale zbrodnia -- zdecydowanie NIE!

    Za jakiś czas wody zaleją znaczną część Europy -- jeśli ludzie będą
    wojowali przeciwko sobie, zamiast przeciwko skutkom ocieplania klimatu...
    Norwegowie czy Holendrzy wiedzą, jak uchronić Europę i świat -- Rosjanie
    niekoniecznie...

    > a za zarobek na marży kupią sobie rakiety, samoloty i co tam potrzeba.

    Kto kupi? Rosjanie czy zachodni pośrednicy?
    Rosję trzeba rozbroić a Rosjan trzeba uwolnić i poddać dłuuuugotrwałemu
    uczłowieczaniu, tak by pojęli, iż radocha z wyprutych komuś flaków trwa
    krótko a smutek nie gaśnie mimo stuleci... Trzeba tych ludzi dosłownie
    wyzwolić z ich głupoty -- ludzie nie są źli, ale ludzie mogą czynić zło.
    Aby ludzie nie czynili zła, trzeba wytępić głupotę, nie ludzi.

    Adam Mickiewicz pisał Do przyjaciół Moskali -- trzeba zeń brać przykład.

    Adam Mickiewicz to mądry człowiek -- nie tylko pisał, ale także walczył
    na frontach o wolność swego narodu. Swego? -- kim on był? Pisząc po
    polsku >>Litwo Ojczyzno moja<<, pisał o wiernym ludzie Nowogródka...
    Weźcie zeń przykład -- niech Wasza Ojczyzna będzie Rzeczpospolitą
    chroniącą: różne (poza satanizmem) religie, różne kultury, języki,
    zwyczaje... (rosyjski też jest językiem godnym ochrony)

    Polacy są za słabi na samotne życie -- potrzebują symbiozy z: Bałtami,
    Białorusinami, Bułgarami, Czechami, Słowakami, Rumunami, Ukraińcami,
    Węgrami, Żydami... Pogódźcie się z innymi: alfabetami [ale chyba nie
    z greckim?! -- Grecy są tacy biedni...], językami, kulturami, religiami,
    potrawami, zwyczajami, obyczajami, strojami, wyglądem, fryzurami itd...

    Cichanouska polemizuje z poprawnymi ustaleniami Jarosława I Najwyższego?
    Taka polemika jest nie tylko jej prawem, ale też NAJŚWIĘTSZYM OBOWIAZKIEM,
    jeśli Cichanouska chce reprezentować Białorusinów gdziekolwiek!

    Nawiązujcie współpracę z każdym, z kim można rozmawiać bez wchodzenia
    w urojoną część zespołu... ;) Z Ławrowem i Putinem już nie można, bo
    mordują, niszczą, nawracają siłą, bredzą o wyzwalaniu, niesieniu pomocy
    pobratymcom itd...

    Spróbujcie nawrócić także separatystów z Donbasu i Krymu -- zbrodniarzy
    osądźcie, ale żołnierzy szanujcie! Szanujcie także tych, którzy myślą
    inaczej niż Wy, ale myślą realnie...

    -=-

    Mały wilczek wyrywa swej mamusi mięsko z jej pyska -- mamusia nie tylko
    nie zagryza ,,agresora'', ale nagradza... Wilczek musi nauczyć się życia,
    a w wypadku wilka -- walki, zabijania itp...

    -=-

    Jak Amerykanie ze swym szokującym pożytkiem przyjęli serbskiego NTeslę
    czy afrykańskiego ERMuska -- tak Wy uszanujcie nie tylko ,,młodość''
    [coby nie napisać wprost -- c***k] Ukrainek (o której ;) pisali JF
    i ącki) ale także ich myślenie... Być może odmienne, być może pozornie
    niebezpieczne, może nieprawomyślne -- są ludźmi i tak ich traktujcie!
    Są dziećmi tego samego Boga, którego dziećmi ponoć i Wy jesteście.

    Niebezpieczeństwem jest ludzka bezmyślność -- nie przerabiajcie
    ludzi na bezmyślne maszyny zdolne tylko do sprzątania gówna pod
    brandenburskimi babciami...

    Aby było jasne -- ktoś to gówno musi sprzątać...

    Ale ktoś musi też budować (w tym i projektować) pomoce do sprzątania
    tego (i innego) gówna: środki czystości, szczotki, szmaty, sedesy,
    wanny, prysznicowe kabiny, leki... [choćby leki przeciw mentalnej
    sraczce szowinistyczno-nacjonalistycznej...]

    -=-

    Możecie młodego rysia umieścić w małej klatce, by zapobiec nadmiernemu
    (więc i niebezpiecznemu!) rozrostowi! Ale to bardzo zła droga!

    -=-

    Ukraińcy są Ukraińcami -- i takimi ich kochajcie, skoro ich
    dobrowolnie przyjęliście pod swój dach. Kot czy inne domowe
    zwierzę może być domownikiem -- czuć się bezpiecznie, być
    kochanym... Niech i Ukraińcy poczują się wśród Was jak
    w swoim domu jako Ukraińcy, nie zaś jako pod-Polacy,
    których trzeba resocjalizować, czyli polonizować...

    Nie wszyscy odwdzięczą się dobrem za okazaną dobroć?
    Oczywiście -- ale i nie wszyscy Polacy za dobroć płacą dobrocią.

    Malutki AdolfH otrzymał troskliwą pomoc jako dzidziuś, by za
    jakiś czas przynieść zagładę także swym rodakom...

    Ukraińcy stracili dobytek i najbliższych -- okażcie im życzliwość!
    Nie korzystajcie z okazji do ,,nawracania'' na Polskość... Oni
    niekoniecznie potrzebują uczłowieczania!

    Być może walczyli w Waszej obronie, bo po upadku Ukrainy rąbnięci
    umysłowo ,,wyzwoliciele'' sięgnęliby po Bałty i po Polskę...

    -=-

    Spróbujcie pogodzić się z ,,utratą'' Lwowa, Wilna czy Kresów w ogóle...
    Spróbujcie spornymi ziemiami rządzić wspólnie -- wybierając do władz
    ludzi po prostu mądrych, zamiast lojalnych wobec Waszej głupoty...

    -=-

    Nie wiem, kto wypuścił sędziów mnie sądzących, ale w Białymstoku
    jest wydział Prawa od lat -- uczył tu także Jarosław I Najwyższy.
    Zaś Jerzy I Wszystkowiedzący budował tu równoległy wydział Prawa...

    - wypuklina to skolioza
    - sądowy biegły nie może podeprzeć swej tezy:
    faktami, badaniami, wiedzą innych osób itd...
    - wyniki neuroobrazowych (czyli obiektywnych)
    badań są bezwartościowe wobec subiektywnej
    oceny biegłego
    - biegli są dobrzy, bo w innych sprawach są dobrzy
    i wprawdzie biegła pulmonolog popełniła w innej
    sprawie fatalny błąd, ale nie można mieszać spraw,
    więc ta inna sprawa nie może decydować o wartości biegłej

    Duchowni rzymskokatolickiego Kościoła ode mnie otrzymali CO
    NAJMNIEJ 80 tysięcy złotych -- po uwzględnieniu denominacji,
    ale bez uwzględnienia inflacji, która 30 lat temu była bardzo
    wysoka. Za mą pomoc zapłacili mi nienawiścią trudną do wyrażenia!

    Po uwzględnieniu inflacji ww. pieniądze starczyłoby na sfinansowanie
    mojej chorobowej renty do czasu uzyskania przeze mnie emerytalnego wieku.

    Ale nie w tym celu duchowieństwo i cały lud odkupionych miast i wsi
    niszczył me życie, by mi wypłacać jakąkolwiek rentę, która by mnie
    uwolniła od tych zbrodniarzy... Aż tacy głupi nie są...

    -=-

    Separatyści z Donbasu przed laty walczyli o swoją ziemię; Ukraińcy
    teraz walczą o swoją ziemię; ale i ja walczę o swoją ,,ziemię'',
    czyli o prawo do: mego życia, moich przemyśleń, mojej indywidualnej ;)
    [z utęsknieniem czekam całkowitego wyłysienia -- ileż forsy tracę na
    fryzjerstwo] fryzury, mojego stylu życia -- choćby szacunku do:
    odmiennych religii, odmiennych języków, odmiennych zwyczajów, ale
    także szacunku do zwierząt, w tym do: Bestii, którą Wam przedstawiłem;
    wiewiórek, które kazały mi uczyć się zbierania orzechów; jaskółek
    srających :) na okienne parapety; kotów -- drani żyjących cudzym kosztem...

    Wg mnie nie grzeszę przeciwko Bogu, czyli Prawdzie, rozmyślaniami typu:
    - ile antyrakietowych parasolek można by kupić zamiast Abramsów
    (za tę samą kasę)
    - jak będą wykorzystywane Abramsy w Polsce, gdzie:
    - nie ma dróg na tak ciężkie czołgi
    - nie ma paliwa na tak paliwożerne czołgi
    - czy w razie konfliktu polskie czołgi nie
    skończą bez paliwa tak, jak teraz kończą
    swój żywot rosyjskie czołgi?
    - jaki los na ćwiczeniach czeka te czołgi,
    gdy dowódcy zechcą oszczędzać paliwo?
    - czy Polska wprowadzi embargo na rosyjską
    ropę w razie polsko-rosyjskiego konfliktu
    - nie ma ogromnych przestrzeni
    - dlaczego nie wzięto części ;) tych czołgów, tj.
    izolowania amunicji od załogi czy aktywnej ochrony...
    - dlaczego RDPratasiewicz i SHCichanouska nie otrzymali
    azylu w swej Ojczyźnie... ('ojczyzna' -- od 'ojca';
    czy ktoś chce czy nie chce -- przodkowie Polaków
    i Białorusinów mieli wspólne państwo)
    - dlaczego przez dziesięciolecia pakowano masy pieniędzy
    w Putina i Ławrowa (Kopanię itp. ludzi) a mnie niszczono?!
    (odmówiono mi nawet prawa do oddychania w moim własnym
    mieszkaniu i do jedzenia!)

    -=-

    Wojnę trzeba wygrać podczas pokoju!
    Wołodymyr Zełenski dobrze rządził, skoro dzisiaj ma poparcie!
    Międzywojenna Rzeczpospolita straciła sterowność po kilku
    dniach wojny... Wprawdzie jej wojska broniły się znacznie
    dłużej niż parę dni, ale obronne linie i plany załamały się
    w pierwszych dniach walk...

    Na razie macie w Polsce pokój -- wykorzystajcie go dobrze,
    byście byli gotowi w razie zaistnienia kolejnej wojny,
    tym razem bliższej Wam... [bliższej Waszych serc?]

    Przyjmijcie Ukraińców jak przyjaciół, nie jak dopust Boży.
    Ewentualna wojna przeciwko Rosji byłaby dla Was znacznie
    kosztowniejsza niż pomoc okazywana Ukraińcom...

    -=-

    Wracając do Jerzego I Wszystkowiedzącego (uważał się za
    takiego) i mego problemu -- nie dlatego wielu z Was nie
    ma pracy na uczelni mimo wyższego wykształcenia, że ja
    byłem pracownikiem uczelni, choć nie miałem wyższego
    wykształcenia, ale dlatego wielu z Was nie ma pracy na
    uczelni mimo posiadania wyższego wykształcenia, że ludzie tacy jak
    Kopania niszczyli :) tE uczelniE swą głupotą i nieuczciwością...

    Mnie rezerwowano do budowania pączków -- na Litwie czy Białorusi...
    Kto rezerwował? -- ano ludzie pokroju prof. Ludwika Dobrzyńskiego...
    (ale chyba tylko on uważał, że należne są mi dobre warunki bytowania
    i tylko on (bez chyba) przestrzegał mnie przed przyjęciem gównianych :)
    warunków zatrudnienia mnie, gdy było mi ciężko)

    Niestety inni ludzie (w tym także pracownicy uczelni) rezerwowali
    mnie do ,,zacniejszych'' zadań -- gówno :) otrzymali! Uważali, że
    będę zasilał ich granty! Będę zarabiał jak pelikan z kłódką na dziobie...

    Otrzymalibyście to, czego pragnęliście -- gdybyście nie udaremniali
    mi zarobkowej pracy! Lub gdybyście udaremniali mniej skutecznie! :)

    Dziś idźcie do Jerzego I Wszystkowiedzącego po granty! -- niechaj
    on Wam płaci z jego własnych/prywatnych pieniędzy!

    -=-

    Moja przestroga w czas -- jeśli dziś ,,zaopiekujecie się'' młodością ;)
    Ukrainek -- jutro jakiś Brandenburczyk ,,zaopiekuje się'' młodością ;)
    Waszych córek... Jeśli korzystając z okazji uczynicie Ukrainki
    qrwami -- Wasze umiłowane córki też będą qrwami...

    W razie potrzeby zbudujcie im cerkwie za polskie pieniądze -- zapłatę
    otrzymacie jeszcze w życiu doczesnym... Jeśli nie od Boga (bo możecie
    nie wierzyć w istnienie osobowego Boga) to od tak zwanego losu...

    W szkołach nie tępcie ukraińskiego języka czy alfabetu -- uczcie
    przybyszów polskiego, angielskiego czy jakiegokolwiek chcą, ale
    siłą nie zmuszajcie do żadnego...

    Uczciwością możecie zbudować z nich swoich obrońców na czas ewentualnej
    wojny -- prowadzonej przeciwko Moskalom lub powodziom bądź gradobiciom
    różnego pochodzenia...

    Cwanym łajdactwem możecie zbudować z nich swoich oprawców...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 16. Data: 2022-03-10 20:41:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 8tg2uiu7oaer$....@4...net

    > Ale przeciez nic nie piszę, zeby nie okazywac.

    > Polonizujmy leciutko. Łatwo sie polonizują.
    > A dzieci sie jeszcze łatwiej spolonizują.

    Bardzo łatwo -- za jakiś czas ta
    łatwizna zaowocuje tragedią Polaków...

    Chcą znać język polski -- niech znają, ale jeśli
    chcą używać swojego -- niech mają taką możliwość
    a Polacy niech szanują ten wybór tak, jak szanują
    czyjś wybór ubrania...

    > Nie nawracajmy, ale niestety - za czarnych i innych nie ręczę.

    Bandery itp. nie biorą się znikąd...
    Wojny ogólnie są najokrutniejsze dla najbiedniejszych...
    Czarni są zwykle bogaci...

    > Pewnie się bedą starać.

    > W szkole tez moze być zródło, jak
    > Czarnek wymysli obowiązkową religie.

    Nie musi to być rzymski katolicym.

    > Hm, albo przegral, bo mu sie to nie udało.

    Ukraińcy już nie chcą do Moskwy -- widząc, co
    spotkało: Nawalnego, Skripala, Niemcowa...

    > I nie tylko jemu, 70 lat bolszewizmu i kilka
    > wiekow imperializmu nie pomoglo.

    Kot jest kotem -- zawsze ucieknie na drzewo...
    Człowiek pozostanie człowiekiem -- ani Putin,
    ani Stalin, ani ktokolwiek tego nie zmieni...

    > Ale w jakim sensie przyjętych?

    Putin chwalił się przyjęciem około połowki
    miliona uchodźców ze wschodniej Ukrainy po
    aneksji Krymu.

    > Chyba sie buntowali ?

    Przeciwko Zachodowi.

    > No wiesz ... w Polsce zyjemy.

    Amerykanie żyją w USA? Ile tam języków,
    ile kultur, nawet różne kolory skóry...

    O Amerykanie mają zgrozo najwięcej problemów
    z rdzennymi czerwonoskórymi...

    > To oni sie musza przyzwyczaic, ze alfabet jest inny.

    Jeśli nie chcą -- niech nie muszą.
    Google tłumaczą nieźle... ;)
    Łopatę obsłużą każdym językiem -- do poważniejszej
    pracy będą potrzebowali znajomości angielskiego...

    Kaszubi mają swój język -- przeszkadza Ci to?

    > I jezyka nauczyc - na szczescie podobny.

    Wg mnie bardzo podobny -- bez trudu rozumiem,
    co mówią, gdy oglądam filmy z Ukrainy... Nawet
    lepiej ich rozumiem, niż wielu Polaków, gdy
    otwarcie i beznamiętnie mówią: ,,wam piździec''... :)

    Wiesz dlaczego ich rozumiem? -- bo mówią szczerze...

    > Chyba, ze proponujesz podwojne napisy w "przestrzeni
    > publicznej" - po polsku i dla gosci.

    Bistro przyjęło się na całym świecie?...
    Póki będzie potrzeba -- warto dać stosowne napisy...
    Nie zabiją nas takie napisy...

    Na polskiej Litwie mogą być napisy w języku polskim i litewskim,
    na białoruskiej ziemi w granicach RP -- w polskim i białoruskim...

    Nie napis zabija, lecz wyrzutnia Grad czy Iskander...

    > Podwojne napisy mi niby nie przeszkadzaja, ale
    > potem co - potrojne, poczworne, popiątne ?

    Na razie są Ukraińcy... Będą ich w Polsce miliony...
    Miliony wypędzonych z ich ziemi przez wojnę, czy
    raczej -- przez głupotę i zbrodnię...

    > Ale po czesci sie zaczęło , już dawniej.

    > https://pieniadze.rp.pl/konta-bankowe/art17440341-uk
    rainiec-w-polskim-banku-czuje-sie-jak-w-domu
> [...]

    Mnie nie przeszkadzało i nie przeszkadza.

    > No, lekko przestrzegam przed efektem
    > niemieckim, czy juz bardziej europejkim.

    Ukraińcy i Polacy żyli setki lat we wspólnym państwie.
    Przestrzegać należy przed utratą Ukraińców, nie przed
    ich obecnością w Polsce! Nie wwożą obcej nam kultury,
    tym bardziej -- wrogiej... Są (jak my) chrześcijanami
    i bywają nawet zarządzani ;) przez wspólnego papieża...

    Alfabet mają trochę inny, ale mowę -- zbliżoną do
    naszej. Są Europejczykami, nie dzikimi Azjatami...

    Ogólnie nie głoszą świętej konieczności zwalczania niewiernych...

    > Jeden Turek fajny jest. Troche Turkow nadal fajnych
    > jest, jak pracują i zarabiają.

    Turcy mają inną religię, ale zauważ, że to właśnie Turcy
    cierpliwie czekali na posła z Liechistanu i w Turcji
    skutecznie szukano pomocy podczas zaborów... Także żydzi
    chyba w Turcji znajdowali pomoc podczas IIWW... (dobrze
    wiem czy źle?)

    > Ale potem Turkow przybywa, tworzy sie samorzutnie
    > "tureckie" osiedle, żony tradycyjnie nie pracują,

    Szydło nawet im emerytury daje... ;)

    > siedzą w domu i wychowują dzieci, w domu mowi sie
    > po turecku, w piaskownicy po turecku, mija pare lat,
    > dzieci idą do szkoły ... i nie mówią po niemiecku.

    Stwarzają Niemcom problem? Tłamszą niemiecką kulturę?
    Hitlerowcy uważali, że żydzi (przykładowo Einstein)
    tłamszą...

    Musk czy Tesla to zagrożenie dla USA?

    > Tureckie osiedle nie jest jeszcze może takie złe, ale
    > jak sie zbierze bardziej arabskie/muzułmańskie, to sie
    > zaraz szariatu w okolicy domaga, a potem bombami
    > wysadzają w tłumie.

    ZTCW Polacy domagali się władzy w UK...

    > Podobny problem mamy z Romami/Cyganami, mielismy
    > z Żydami na przestrzeni wiekow.

    Co złego żydzi czynili Polakom?
    Co złego Romowie czy Cygani czynili bądź czynią Polakom?
    Cygan sprzedał mi Pannę Mercedes.

    > Bo ich chcieli na chlopow pańszczyznianych przerobic.

    Ktoś musiał obrabiać pola i pastwiska... ;)
    Należało dać im szlachectwo i ziemię -- jak Tatarom...
    Tatar żenił się z polską szlachcianką, przyjmował polskie
    nazwisko, ale swą wiarę zachowywał... (dobrze wiem czy
    źle?) Do dziś ich potomkowie dumnie przypominają, kto
    (król Rzeczypospolitej) ich tu zaprosił i kim są...

    Czarnuch walczył w Europie jako amerykański żołnierz,
    po czym wracał do segregatora jako podczłowiek... Ale
    Amerykanie poradzili sobie z tym problemem... Głupota
    ustąpiła rozsądkowi... (dobrze wiem czy źle?)

    > A skutki siegały az po 1945.

    Albo i dłużej...

    > Ukraincow z naszych obecnych granic
    > w ramach akcji Wisła przesiedlono,

    Jak bydło...

    > pilnując, aby rozdzielic.
    > I znikła partyzanka UPA, konflikty narodowosciowe ...

    Nie tyle znikły konflikty narodowościowe, co przycichły...
    Przypudrowano syfka...

    Podczas stanu wojennego wypędzeni z Polski Polacy
    znajdowali pomoc w Berlinie i w Niemczech? Może
    przywędrował czas spłaty długów...

    -=-

    Mickiewicz czy Słowacki zagrażali polskiej kulturze?

    -=-

    Prawdziwej kulturze zagraża głupota, nie inna kultura...

    -=-

    Na lekcjach religii uczono nas współżycia z innymi religiami.
    Nie przeszkadzaj żydowi, gdy trzęsie się przed ścianą płaczu,
    zrób miejsce muzułmanowi, gdy ten zechce kłaniać się Allahowi
    i pomóż prawosławnemu dojść do cerkwi, ale odwiedzaj kościół...

    Mówili nam wprost -- przy stole mogą usiąść wyznawcy różnych religii,
    każdy może pomodlić się po swojemu, by podziękować Bogu za żywność
    i spokój, po czym wszyscy mogą spokojnie jeść, choć niekoniecznie
    wszyscy to samo...

    Nakazywano nam szacunek do tradycji czy religii, w tym do religijnych
    ograniczeń kulinarnych...

    Nie chce żyd jeść wieprzowiny -- poczęstuj go wołowiną...

    Lepsza kulturowa różnorodność niż wyniszczająca wojna?...
    Co dobrego w monokulturze? Wszyscy tak samo uczesani, tak
    samo myślący, tak samo modlący się itd... Nuda...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

    Stacjonarny net mi wcięło...

  • 17. Data: 2022-03-10 21:08:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Prawdziwej kulturze zagraża głupota, nie inna kultura...

    Niestety w każdej kulturze jest wystarczająco dużo
    tych głupich preferujących rozwiązania siłowe.
    Masz problem z Ukraińcem - zabij go, masz problem z Żydem - zabij go,
    masz problem z Hutu - zabij go, masz problem z Murzynem - zabij go,
    masz problem z muzułmaninem - zabij go i tak od wieków w różnych
    krajach, różnych kulturach. Im społeczeństwo bardziej "mono"
    tym wyraźniejsze wykluczenie obcych.

  • 18. Data: 2022-03-11 03:27:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 622a5abc$0$493$6...@n...neostrada.pl

    > Im społeczeństwo bardziej "mono" tym wyraźniejsze wykluczenie obcych.

    Jaki z tego wniosek lub morał?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2022-03-11 05:47:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 622a5abc$0$493$6...@n...neostrada.pl

    > Jaki z tego wniosek lub morał?

    Że będzie w Polsce powtórka z historii.

  • 20. Data: 2022-03-11 22:25:45
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 09.03.2022 o 21:39, Poldek pisze:

    > Sankcje mają to do siebie, że działają w dwie strony, albo i w trzy.
    > Więc ruski bankrutuje, a u nas paliwa codziennie drożeją po kilka procent.

    U nas ostatnimi czasy to paliwa drożeją głównie przez zwiększanie marż:
    "Modelowa marża rafineryjna (według metodologii PKN Orlen) bez
    dyferencjału wzrosła od 2 marca z 4 USD/bbl do około 30 USD/bbl,"
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Rekordowe-marze-raf
    ineryjne-akcje-Orlenu-i-Lotosu-tego-w-pelni-nie-zdys
    kontowaly-Trigon-DM-opinia-8294492.html

    > Cena ropy na giełdach "szybuje" - PTN zarabia.

    I tak, i nie. Cena podawana najczęściej w mediach to jest cena ropy z
    Morza Północnego (BRENT) a Rosja sprzedaje Urals. Urals zawsze była
    tańsza o kilka procent, a obecnie jest tańsza o ok. 1/4
    https://www.neste.com/investors/market-data/urals-br
    ent-price-difference

    > Embargo na ruską ropę?

    Niestety nie prędko bo Europa Zachodnia jest od niej uzależniona. Może
    jak na rynek ropy powróci Iran to coś się zmieni. A w dłuższej
    perspektywie odchodzenie od ropy. gazu i węgla. Niestety te zasoby są w
    krajach z którymi nam nie po drodze i trzeba mniejsze zło wybierać.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu