  • 21. Data: 2022-03-12 03:11:37
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" d...@4...net

    > Tak czy inaczej - cała masa Ukraincow
    > przyjechala do nas wczesniej i pracowała.

    Toż największym problemem Polaków jest demografia. Masie
    nie trzeba było płacić latami 500+, masa nierzadko jest
    wykształcona, niechętna Moskwie...

    Brać i Bogu dziękować za tę masę!
    Po wojnie Rosję pociąć a Ukraińcom pomóc w powrocie na ich ziemię.

    Nie tylko wizy znieść, ale do Schengen wprowadzić i do NATO.
    W UE już są. Montować wspólną przyszłość i dbać o wspólne
    interesy. Do tego dorzucić Białoruś... Nie szarpać się
    o Lwów, Wilno czy Grodno, ale wspólnie zarządzać...

    Unia Korony i Litwy obejmowała niemal całą obecną Ukrainę
    a wspólne państwo było jedną z największych potęg Europy.
    Umarło po utracie Ukrainy na rzecz Rosji.

    Ukraina to zdecydowanie nie Rosja. Podobnie Polska czy
    Bałty, choć Polacy są mocno zrusyfikowani...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 22. Data: 2022-03-12 15:41:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:t0gvh4$stb$1@gioia.aioe.org>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Toż największym problemem Polaków jest demografia. Masie
    > nie trzeba było płacić latami 500+, masa nierzadko jest
    > wykształcona, niechętna Moskwie...
    >
    > Brać i Bogu dziękować za tę masę!

    Masa skruszy Januszy
    byznesu.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 23. Data: 2022-03-12 15:54:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 622ad461$0$473$6...@n...neostrada.pl

    > Że będzie w Polsce powtórka z historii.

    Czyli?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 24. Data: 2022-03-12 16:00:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zdzichu500" 622bbe5d$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > U nas

    Przepraszam za dociekliwość -- u kogo i kim jesteś?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 25. Data: 2022-03-12 16:22:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@1...0.0.1

    > Masa skruszy Januszy byznesu.

    Ze swej łaski rozwinąć możesz swą wypowiedź?

    -=-

    Na razie ponoć część masy wybyła stąd na wschód -- by bić Moskala...
    Znaczna część tej masy nie wróci do Polski -- część odejdzie z tego
    świata, część będzie odbudowywała Ukrainę po makabrycznej wojnie, by
    zabrać stąd kolejne masy...

    Dziś warto budować wspólną przyszłość powojenną tak,
    by jutro Ukraina sprzyjała Polsce, nie Moskwie.

    Świat popełniłby chyba samobójstwo zapomnieniem zbrodni
    uczynionych Ukrainie przez co Moskali...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 26. Data: 2022-03-12 21:40:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 622ad461$0$473$6...@n...neostrada.pl

    > Czyli?...

    A Ty co? Już miałeś religię zamiast historii?

  • 27. Data: 2022-03-13 00:29:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 622d054d$0$447$6...@n...neostrada.pl

    > A Ty co? Już miałeś religię zamiast historii?

    Może miałem obok -- nie zamiast?
    Ponawiam prośbę o wyjaśnienie Twej myśli...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 28. Data: 2022-03-13 09:21:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 622d054d$0$447$6...@n...neostrada.pl

    > Może miałem obok -- nie zamiast?
    > Ponawiam prośbę o wyjaśnienie Twej myśli...

    Jakiekolwiek incydenty przejawiania przemocy
    na gruncie narodowościowym. Może nie na skalę
    Jedwabnego czy "odwróconej" rzezi wołyńskiej, ale
    już na granicy były bojówki, które tylko szukały pretekstu, żeby
    dowalić kolorowym studentom z Kijowa. To mamy dla identyfikowanych od
    razu jako obcych. Z Ukrainy przybywają jednak tysiące osób (ponad
    milion), państwo jest bezradne i wszystko na razie opiera się o
    spontaniczną pomoc płynącą od obywateli, wszystko to trzyma się kupy (na
    razie) dzięki wysiłkowi wolontariuszy, ale tego entuzjazmu wystarczy
    na kilka tygodni góra. Potem zapał ostygnie a u reszty społeczeństwa
    pojawi się refleksja:
    my nic nie mamy a Ukraińcy co tu robią, zabierają nam pracę/socjal,
    panoszą się itd itp
    Są tu obcy, więc niech spier...ają - ktoś to będzie podsycał, aż pojawią
    się akty
    przemocy o różnej skali. Nie wiem na co nas stać, spodziewam się
    najgorszego.

  • 29. Data: 2022-03-13 09:37:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.03.2022 18:26, PiteR wrote:
    > Wstrzymajmy się z szampanem.
    > To jadowita żmija może coś wymyślić.

    "Rosja spłaci zagraniczne długi w rublach."

    https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,28189849,rosja-
    splaci-zagraniczne-dlugi-w-rublach-kara-dla-nieprzyj
    aznych.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2022-03-13 10:25:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 13 marca 2022 o 09:37:42 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > "Rosja spłaci zagraniczne długi w rublach."
    >
    > https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,28189849,rosja-
    splaci-zagraniczne-dlugi-w-rublach-kara-dla-nieprzyj
    aznych.html

    I to po oficjalnym kursie (niezły spread mają, tak 90-120 rubli - tyle że "niestety w
    kasie brak euro i dolarów" ;)
    I pewnie jeszcze w banknotach, bo "swifta niet", albo jak w radzieckim banku, "nje
    przepadnie ci, ale i nie dostaniesz" (Rosjanie mają to teraz po raz trzeci odupadku
    CCCP).
    Na biednego nie trafiło, następnym razem pomyślą zanim kolejną taką *** zaczną
    finansować.