  • 51. Data: 2022-04-03 19:35:29
    Temat: Re: Wkrótce koniec świata?
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > "Waldek" t29ivi$1mm5$...@g...aioe.org

    > Teraz ogólnie (choćby w kosmosie) chyba wykorzystuje się (rosyjskiej
    > produkcji -- ciekawe, czy trzeba będzie za to płacić rublami) Pluton 238,
    > który samoistnie rozgrzewa się do czerwoności -- półżycie ;) prawie 88
    > lat...
    >

    > https://kosmonauta.net/2016/01/stany-zjednoczone-wzn
    awiaja-produkcje-plutonu-238/

    Możliwe że coś pomieszałem z tymi izotopami - ale niekoniecznie myslalem
    o statkach kosmicznnych ;)

    https://www.tranzystor.pl/nowosci-ze-swiata/atomowa-
    bateria-prosto-z-rosji.html

  • 52. Data: 2022-04-04 00:48:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" t2clt1$hoc$...@g...aioe.org

    > Możliwe że coś pomieszałem z tymi izotopami

    Tego nie twierdzę -- nie znam się na takich (ani na innych) zasilaczach...
    Natomiast wiem, że Pu238 jest do tego wykorzystywany, bo grzeje się
    samoistnie, więc napisałem o tymże Pu238...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 53. Data: 2022-04-04 16:11:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Apr 2022 01:52:48 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" j...@4...net
    >
    > Alfa i beta mają nikły zasięg -- groźne są, gdy wbudujemy w siebie
    > promieniotwórcze izotopy powstałe w efekcie rozpadu uranu...

    Skoro okolica obsypana radioaktywnym pyłem, tak, ze az cale miasto
    wywiezli, a las poczerwienial, to mnie dziwi, ze elektrownia nie
    obsypana.
    Oczyscili parking, daszek jakis zrobili, zeby ludzie prosto z
    autobusow wchodzili do budynkow, a budynki jakos uszczelnili, zeby pył
    z zewnatrz nie wpadal ?

    J.

  • 54. Data: 2022-04-04 18:02:05
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dawid Rutkowski pisze:
    > A jak woda wyparowywała, to tym lepiej, jeszcze bardziej zasuwał (nie pamiętam już
    dlaczego, tzn. to podobno był błąd, ale tak się właśnie działo - i zdarzyło w dniu
    eksplozji, i to oczywiście w tym miejscu reaktora, w którym nie było czujników).

    W samym reaktorze nie ma żadnych czujników. To taka "czarna skrzynka" -
    o tym, co dzieje się w środku spekuluje się na podstawie analizy stanów
    na wejściu i na wyjściu, bo tylko te jesteśmy w stanie zmierzyć.

  • 55. Data: 2022-04-04 19:00:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 4 kwietnia 2022 o 18:01:51 UTC+2 Andrzej Kłos napisał(a):
> [...]

    > o tym, co dzieje się w środku spekuluje się na podstawie analizy stanów
    > na wejściu i na wyjściu, bo tylko te jesteśmy w stanie zmierzyć.

    <shrek voice>Ale masz jakieś wsparcie?</shrek>

  • 56. Data: 2022-04-05 17:37:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Skoro okolica obsypana radioaktywnym pyłem, tak, ze az cale miasto
    > wywiezli, a las poczerwienial, to mnie dziwi, ze elektrownia nie
    > obsypana.

    Typowo - niekorzystna zawartość została wyniesiona na pewną wysokość
    (temperatura), a następnie przeniosła się z wiatrem (zależnie od masy
    i wielkości cząstek) i spadła w jakimś zakresie odległości.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 57. Data: 2022-04-05 17:54:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 05 Apr 2022 17:37:02 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Typowo - niekorzystna zawartość została wyniesiona na pewną wysokość
    > (temperatura), a następnie przeniosła się z wiatrem (zależnie od masy
    > i wielkości cząstek) i spadła w jakimś zakresie odległości.

    Niektore kawalki byly wieksze i spadly na dachy elektrowni.
    Wiec pewnie i na podwórko/parking/chodnik.

    J.

  • 58. Data: 2022-04-05 17:58:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 kwi 2022 o 16:11, J.F pisze:

    > Oczyscili parking, daszek jakis zrobili, zeby ludzie prosto
    > z autobusow wchodzili do budynkow, a budynki jakos uszczelnili,
    > zeby pył z zewnatrz nie wpadal ?

    https://www.youtube.com/watch?v=URxfKtHQvvU
    Pociąg dla pracowników Elektrowni Jądrowej Czarnobyl.
    Eksterytorialna kolejka pracownicza

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 59. Data: 2022-04-05 18:15:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Apr 2022 17:58:37 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=URxfKtHQvvU
    > Pociąg dla pracowników Elektrowni Jądrowej Czarnobyl.
    > Eksterytorialna kolejka pracownicza

    W socjalizmie, jak sie buduje zaklad w szczerym polu, to trzeba
    transport zapewnic. W kapitalizmie parking :-)

    Choc prawde mowiac ... parking na 1000 samochodow ... moze i kolejka
    lepsza. A nie - to moze oznaczac ~200 na zmiane ...
    swoja droga niezly koszt jak na nieczynna elektrownie.

    od 3:20 widac stacje ... jakby szczelnie obudowana.
    Ciekawe, czy przed wybuchem tez tak bylo.

    A potem jakis tunel ... czyzby wprost do elekrowni ?

    inny film
    https://www.youtube.com/watch?v=pKl2rQ6MTtw

    J.

  • 60. Data: 2022-04-06 22:20:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Niektore kawalki byly wieksze i spadly na dachy elektrowni.
    > Wiec pewnie i na podwórko/parking/chodnik.

    No ale te były większe, spadły w większych kawałkach, więc trudniej się
    je wchłaniało :-)
    Mogły się rozbić itd.
    --
    Krzysztof Hałasa