  • 41. Data: 2009-07-22 06:17:17
    Temat: Re: Wo�aj�ce o pomst� do nieba Z�ODZIEJSTWO mBanku i MultiBanku
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    news:slrnh6c0b3.fju.proteus@pl-test.org...
    > On 2009-07-21, k...@o...pl <k...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To IMHO trochę późno. Ja tego typu przelewy, które zrealizowałem
    > wykonywałem tak z godzinę przed Elixirem.
    >
    > -

    W niektórych bankach nie ma jasnych reguł. Lukas bank ostatnią sesje
    wychodzącą wg tabeli ma o 11.00. (Strasznie wcześnie)
    Tymczasem dwa dni temu zleciłem przelew z Lukasa do Eurobanku o 11.37. I
    wyobraźcie sobie, że pieniadze znalazły się w tym samym dniu na koncie w
    Eurobanku. Czyli jednak wyszły z Lukasa po terminie ostatniej sesji
    wychodzącej.

    wiatrak

  • 42. Data: 2009-07-22 09:02:37
    Temat: Re: WoĹ&#65533;ajÄ&#65533;ce o pomstÄ&#65533; do nieba ZĹ&#65533;ODZIEJSTWO mBanku i MultiBanku
    Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>

    21 Jul 2009 19:56:34 +0200, w <s...@p...org>, Wojciech
    Bancer <p...@p...pl> napisał(-a):

    > To IMHO trochę późno. Ja tego typu przelewy, które zrealizowałem
    > wykonywałem tak z godzinę przed Elixirem.

    Nie ma znaczenia, może złożyć do 13:25.
    A czasem nawet trochę po (zdaje się, że zbieranie do Eliksiru zaczyna się o
    13:30).

    Witam!
    Tak konkretnie, to o 13:30 otwierane jest wejście ma sesję wieczorną, z
    której wyniki są po 17:30.
    I na marginesie: system nazywa się ELIXIR (dokładnie tak, dużymi literami,
    to znak zastrzeżony ;-)).

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 43. Data: 2009-07-22 09:07:12
    Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h469tn$t4f$1@news.interia.pl...
    > "Slavekk" news:h4595h$473$1@inews.gazeta.pl

    > :) piękna polszczyzna.

    > A spotkałeś się w ostatnich latach aby przelew szedł dłużej niż 24h jeżeli
    > wykonywałeś go z normalnego banku? :)

    > A czemu ma nie być - szklana kula wieszczy jakiś mega krach, który sprawi,
    > że nasza kasa wyparuje w KIRze, w drodze na jakieś konto?

    Tak na marginesie, w KIR S.A. nie ma żadnej kasy, są tylko informacje, kto,
    komu i ile ma przekazać.
    Na prawdę, informacje o przelewie i sam transfer środków na pokrycie ;-) to
    dwie odrębne sprawy.
    Kasa jest "przenoszona" z konta banku nadawcy na konto banku odbiorcy
    przelewu w NBP.
    Na podstawie *informacji* z KIR, banki uznają (lub obciążają) rachunki
    swoich klientów.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 44. Data: 2009-07-22 09:09:55
    Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>

    > "Slavekk" <s...@g...pl> wrote in message

    > 24? a nie 48? albo 72? Co to reguluje? Czasami zlecam w piatek wieczorem,
    > a sa w drugim banku dostepne dopiero w poniedzialek, mialbym podstawe do
    > reklamacji ;) Hm... a moze to 24h w tzw. okienku serwisowym? ;)
    >
    > MK
    Z zapisów prawa bankowego, jakiś czas temu, wynikało, że banki powinny
    realizować zlecenia klientów "bez zbędnej zwłoki".
    Niestety, nie było definicji, które zwłoki są niezbędne ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 45. Data: 2009-07-22 09:59:11
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-07-22 02:28, Marcin Wasilewski wrote:
    > Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości

    > I jest dniem ustawowo wolnym od pracy? Bo jeśli nie jest, to jest dniem
    > roboczym.

    Racja. Nie jest. Pomyliłem się.

  • 46. Data: 2009-07-22 11:26:07
    Temat: Re: Wołające o pomstę do nieba ZŁODZIEJSTWO mBanku i MultiBanku
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    http://prnews.pl/przeglad-prasy/do-listopada-banki-d
    ecyduja-kiedy-zaksieguja-nasze-pieniadze-42069.html

    Krzysiek

  • 47. Data: 2009-07-22 13:16:39
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 22 Lip, 07:26, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > http://prnews.pl/przeglad-prasy/do-listopada-banki-d
    ecyduja-kiedy-zak...

    Tez wlasnie to znalazlem na prnews.pl :)

    "Zgodnie z nową dyrektywą PSD (Payment Services Directive) skrócony
    zostanie czas realizacji wszystkich transakcji płatniczych - przelew
    krajowy składany w formie elektronicznej będzie realizowany
    maksymalnie w ciągu trzech dni, a w formie papierowej - czterech"

    "skrócony", he? :D

  • 48. Data: 2009-07-22 17:00:30

    Tue, 21 Jul 2009 20:06:14 +0200, w <h4501u$ih6$1@inews.gazeta.pl>, "zlotowinfo"
    <u...@g...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Tue, 21 Jul 2009 19:53:25 +0200, w
    > <1...@n...onet.pl>,

    > co to ma do rzeczy? wątek rozpoczęto o 19:11

    Wysłał 3 sesją, czyli przyjdzie o 7.30-9.00 -- ale następnego dnia.