  • 11. Data: 2009-06-27 21:15:59
    Temat: Re: Wpłata dużej kasy do banku - inwigilacja?
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-06-27, Telesfor Baudot <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl> wrote:

    > NIKT nie ma prawa kserować DO. Może co najwyżej spisać dane, jeżeli
    > jest do tego uprawiony, a ty wyrazisz na to zgodę.

    Chyba nigdy na cle nie byłeś. Polecam odebrać jakąś paczkę z np USA o
    zadeklarowanej wartości klasy 1000 USD, nie dość że ksero to na własny
    koszt musisz im odesłać, a i to najlepiej pocztą polską. Przynajmniej
    tak stoi w oficjalniej 'informacji dla odbiorcy paczki'.

    Hm, albo mi się wydaje albo mBank i inteligo wymagały kser dowodu
    (jeszcze w czasach gdy były to książeczki, i wyraźnie regulamin mówił o
    numerach stron do kerowania). Któryś z banków nawet wymyślił że mam
    sobie wykreślić (zamazać) kolor oczu i wzrost zanim im wyślę ksero.

    kd,
    ps. Jeśli jest uprawniony to może bez Twojej zgody.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 12. Data: 2009-06-27 21:57:35
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 27 Cze, 21:31, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl> napisał w
    > wiadomościnews:h25r8q$4iv$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > Swoją drogą ten zakaz jest komiczny w kontekście tego, że nie ma przeszkód
    > aby wykonać fotografię cyfrową dowodu. Zakazu fotografowania chyba nie ma?
    > Czy może tez jest?

    Jest zakaz przetwarzania zbędnych informacji osobowych. A takim dla
    banku jest np. Twój wizerunek w dowodzie. Stąd fotografowanie,
    kserowanie itp. jest zabronione.

  • 13. Data: 2009-06-27 22:04:04
    Od: buraxta <b...@g...com>

    k...@o...pl wrote:
    > a to nie jest jakaś nadgorliwość? granicy 15.000 euro czyli 60 kilku tys. zł
    > wątkotwórca nie przekroczył. Czyżby pani z PolBanku uznała że "okoliczności
    > wskazują" że trzeba wpłatę monitorować bez względu na kwotę?

    Mógł przekroczyć wpłacając w kilku transzach, wtedy też się "łapie" ;)

    --
    |=> GG: 421503
    |=> b...@g...com

  • 14. Data: 2009-06-27 22:04:26
    Od: BK <b...@g...com>

    On 27 Cze, 23:57, szczurwa <s...@g...com> wrote:

    pl...

    > Jest zakaz przetwarzania zbędnych informacji osobowych. A takim dla
    > banku jest np. Twój wizerunek w dowodzie. Stąd fotografowanie,
    > kserowanie itp. jest zabronione.

    a gdzie jest taki zakaz? :)

  • 15. Data: 2009-06-27 22:05:20
    Od: BK <b...@g...com>

> [...]
    > aby wykonać fotografię cyfrową dowodu. Zakazu fotografowania chyba nie ma?

    Nie ma takiego zakazu. To taki "urban mit".

  • 16. Data: 2009-06-27 22:21:19
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Jest zakaz przetwarzania zbędnych informacji osobowych. A takim dla
    > banku jest np. Twój wizerunek w dowodzie. Stąd fotografowanie,
    > kserowanie itp. jest zabronione.

    Kiedyś Inteligo zaproponowało mi przesłanie ksera dowodu osobistego zamiast
    wypełniania formularza zmiany danych osobowych. Tylko pani konsultantka ze
    trzy razy prosiła o zamazanie miejsca z fotografią ;-).

  • 17. Data: 2009-06-28 00:21:15
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "MHC Mega" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > KALESON wrote:

    > A jak wyobrażasz sobi wpłatę na własne konto bez wylegitymowania się?

    Tak samo jak wpłatę na cudze konto?

  • 18. Data: 2009-06-28 00:24:04
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    KALESON wrote:

    > To i tak nieźle, ja musiałem się wylegitymować w Eurobanku wpłacając
    > kwotę powyżej 1.000 zł na własne konto. To dopiero paranoja!

    A jak wyobrażasz sobi wpłatę na własne konto bez wylegitymowania się?

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 19. Data: 2009-06-28 01:15:11
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 28 Cze, 00:04, BK <b...@g...com> wrote:

    > a gdzie jest taki zakaz? :)

    W ustawie o ochronie danych osobowych. Bank może żądać tylko danych
    niezbędnych do swoich celów statutowych i związanych z umową o
    produkt. Kserując dowód przetwarza siłą rzeczy takie dane jak
    wizerunek, wzrost itp, czemu klient może się skutecznie sprzeciwić,
    powołując się na wspomnianą ustawę.

  • 20. Data: 2009-06-28 07:15:24
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Cze, 03:15, szczurwa <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > produkt. Kserując dowód przetwarza siłą rzeczy takie dane jak
    > wizerunek, wzrost itp, czemu klient może się skutecznie sprzeciwić,

    Echhh a czytales ta ustawe? Mozesz nam zacytowac ow zakaz? :)

    A tak serio zeby wyjasnic:

    zakazu nie ma.

    Kolega zdaje sie wiedziec, ze cos dzwoni ale nie wie w ktorym
    kosciele. Mozna BEZ ZGODY osoby przetwarzac jej dane NIEZBEDNE do
    wykonania umowy.

    ZA ZGODA lub na mocy INNYCH PRZEPISOW mozna przetwarzac inne dane.

    To raz.

    Dwa, ze ustawa o ochronie danych osobowych to nie jedyna ustwa w tym
    kraju - dla bankow wazne sa jeszcze przepisy prawa bankowego, normy
    nadzorcze czy chociazby przepisy o praniu.