  • 21. Data: 2009-06-28 08:08:54
    Temat: Re: Wpłata dużej kasy do banku - inwigilacja?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    news:598367ac-96eb-4e1d-b268-43ddf65a93af@h2g2000yqg
    .googlegroups.com...

    W ustawie o ochronie danych osobowych. Bank może żądać tylko danych
    niezbędnych do swoich celów statutowych i związanych z umową o
    produkt. Kserując dowód przetwarza siłą rzeczy takie dane jak
    wizerunek, wzrost itp, czemu klient może się skutecznie sprzeciwić,
    powołując się na wspomnianą ustawę.

    Kolega chyba przespal kilka ostatnich lat ;)
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/czy;banki;moga;kserowac;dokumenty;tozsamosci;sw
    oich;klientow,117,0,374389.html

    MK

  • 22. Data: 2009-06-28 08:39:39
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Cze, 10:08, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > wizerunek, wzrost itp, czemu klient może się skutecznie sprzeciwić,
    > powołując się na wspomnianą ustawę.
    >
    > Kolega chyba przespal kilka ostatnich lat

    Dokladnie. Prawo bankowe jako przepisy szczegolowe maja w tym wypadku
    zastosowanie.

    Ludzie bardzo czesto powoluja sie na ustawe o ochronie danych
    osobowych a to nie jest przeciez jedyne zrodlo prawa w tym kraju.

  • 23. Data: 2009-06-28 09:22:29
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 28 Cze, 10:08, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Kolega chyba przespal kilka ostatnich lat
    ;)http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/a
    rtykul/czy;banki;mo...

    > MK

    Orzeczenie to - II SA 1432/02 - po pierwsze nie jest źródłem prawa.
    Po drugie sąd wyraził pogląd, że formalnego, technicznego sposobu
    gromadzenia danych w postaci kopiowania dowodu osobistego nie ma,
    podtrzymał jednocześnie ZAKAZ przetwarzania przez banki takich danych
    jak wizerunek strony umowy. Zatem, kopiując dowód i przetwarzajac
    zdjęcie, banki łamią ustawę o ochronie danych osobowych.

    Triumf przedwczesny.

    Radzę czytać uzasadnienia wyroków, a nie polegać na ich
    dziennikarskich recenzjach.

    Resztę wieczorem.

  • 24. Data: 2009-06-28 09:23:31
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 28 Cze, 10:39, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Ludzie bardzo czesto powoluja sie na ustawe o ochronie danych
    > osobowych a to nie jest przeciez jedyne zrodlo prawa w tym kraju.

    Podaj konkretne przepisy prawa bankowego, pozwalajace kopiować dowód
    osobisty.

  • 25. Data: 2009-06-28 09:32:51
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Cze, 11:23, szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Podaj konkretne przepisy prawa bankowego, pozwalajace kopiować dowód
    > osobisty.

    Cytowany przepis jest wyzej.

    Pamietaj, ze mamy zasade - co nie jest zabronione, jest dozwolone.

    Wiec jesli nie ma zakazu kopiowania dokumentow to mozna to robic.
    Dodatkowo bank na podstawie 112b moze kopiowac dokumenty. Regulacje
    nadzorcze dodatkowo zalecaja takie postepowanie.

    Nigdzie w naszym prawie nie ma zakazu kopiowania dokumentow, natomiast
    sa ku temu kopiowaniu podstawy.

    Wiec pokaz ten mityczny zakaz kopiowania dokumentow :-)

  • 26. Data: 2009-06-28 09:37:26
    Od: BK <b...@g...com>

    > Podaj konkretne przepisy prawa bankowego, pozwalajace kopiować dowód
    > osobisty.

    szczurwa o Twoim zakazie kserowania dowodow osobistych nie wie tez
    giodo, ktore na swojej stronie podaje, ze banki moga kserowac dowody
    osobiste:
    http://www.giodo.gov.pl/520/id_art/2796/j/pl/

  • 27. Data: 2009-06-28 09:51:57
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Tak samo jak wpłatę na cudze konto?

    a jak sobie wyobrazasz anonimowa wplate na cudze konto ?

  • 28. Data: 2009-06-28 09:52:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.06.09 11:37, BK pisze:

    > szczurwa o Twoim zakazie kserowania dowodow osobistych nie wie tez
    > giodo, ktore na swojej stronie podaje, ze banki moga kserowac dowody
    > osobiste:
    > http://www.giodo.gov.pl/520/id_art/2796/j/pl/

    Hola, hola.
    " należy je traktować tak samo jak np. przepisywanie danych do formularza"

    więc nie ma podstawy do kopiowania DO, jeśli pracownik banku może te
    dane przepisać do formularza.

    --
    Pete

  • 29. Data: 2009-06-28 09:54:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Radzę czytać uzasadnienia wyroków, a nie polegać na ich
    dziennikarskich recenzjach.

    Radze nie koncentrowac sie na samych wyrokach i uzasadnieniach ale rowniez
    zapoznac sie w ustawami :).

    MK

  • 30. Data: 2009-06-28 09:58:29
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 28 Cze, 11:37, BK <b...@g...com> wrote:

    > szczurwa o Twoim zakazie kserowania dowodow osobistych nie wie tez
    > giodo, ktore na swojej stronie podaje, ze banki moga kserowac dowody
> [...]

    A co będzie jak sąd w następnym orzeczeniu zmieni zdanie ? Skoro
    kopiowanie jest czynnością techniczną, to znaczy wprost, że jest wiele
    technik zbierania informacji zawartych w dokumentach tożsamości.
    Innymi słowy, można się nie zgodzić na kopiowanie dowodu, a bank może
    sobie zbierać dane w inny sposób, np. spisując je z dowodu.

    W dalszym ciągu uważam, ze przetwarzanie wizerunku przez banki narusza
    zasadę adekwatności, a wyrok sądu w konkretnej sprawie nie stanowi
    źródła prawa.