  • 71. Data: 2009-01-23 10:18:42
    Temat: Re: Wplatomaty Multibanku dla klientow mBanku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "szczurwa" 6...@p...goog
    legroups.com

    : To kwestia indywidualnego przypadku. Wydaje mi się, że łatwiej było
    : wtedy, wbrew pozorom, osobom przedsiębiorczym zarobic jakieś konkretne
    : pieniądze.

    Łatwiej? MILION razy łatwiej! I konkretne, i mniej konkretne -- takie na chleb, mleko
    i masło... :)

    Zarabiałem, zanim byłem uczniem szkoły podstawowej, a będąc już uczniem takiej
    szkoły, prowadziłem księgowość -- uczciwie, bo i tak nie płaciłem podatków, :)
    a nie płaciłem podatków, bo nawet nie wiedziałem o tym, że trzeba je płacić.
    Gdybym wiedział -- pewnie bym płacił. :) (człowiek mądrzeje z czasem -- niestety!!!)

    : Jako szesnastolatek w połowie lat osiemdziesiatych
    : zarabiałem pieciokrotność ówczesnej średniej.

    Czyli tak ze sto dolców na miesiąc? ;)

    : Dziś przychodzi mi to znacznie trudniej...

    A jaka jest dziś ta średnia? 2, 2.5, 3 na rękę?

    : Inna sprawa, że za ówczesną walutę niewiele można było kupić.

    Mając jej dstatecznie dużo -- można było kupić dużo. ;)

    Walutą (obok złotówki czy dolara) było ,,pół litra''. :)
    I ,,pół litra'' zawsze było warte tyle samo -- ,,pół litra''!!!
    W Pewexie (export wenętrzny) oscylowało to w okolicach
    jednego dolara... Znaczy... Jednego bona/bonu...

    Na zakupy można było jechać do pobliskiej NRD, do knajpy -- na Węgry,
    a na odpoczynek -- do Warny. ;) Jugosławia była półzachodnia. ;)
    W Rumunii były dwie drogi. ;) (o ile można je było nazwać aż drogami)

    Czy handlowałem? Oczywiście!! Ale cały mój przychód z (; handlu międzynarodowego ;)
    można
    zamknąć kwotą około 20 dolarów amerykańskich. I raczej ;) nie przywoziłem makulatury
    (waluty, dolarów, marek itd.) ale żarcie i wrażenia oraz przydatne drobiazgi. :)
    W Polsce nawet o mydło było trudno.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2009-01-23 10:24:23
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:glbvc9$7t1$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie powiesz chyba, że mBankowa karta ze stówką była przygotowana tylko dla
    > mnie?
    > Na dodatek dali mi limit w wysokości 5000 złotych, dzięki czemu mogłem
    > sobie kupić

    Nie wiem czy wiesz, że możesz sobie telefonicznie spróbować podnieść ten
    limit do 10k.

    marekz

  • 73. Data: 2009-01-23 10:48:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" glc5jg$1nt$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Nie wiem czy wiesz, że możesz sobie telefonicznie spróbować podnieść ten limit do
    10k.

    Ten być może tak. :)

    Większość banków nie daje mi karty krechowej, bo nie zarabiam. :)
    (tak jakby do wydawania było potrzebne zarabianie w tym kraju!!!) :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 74. Data: 2009-01-25 11:43:18
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 22:08:26 +0100, "Edward Malinowy"
    <e...@n...spam.pl> wklepał(-a):

    >W końcu to pionier internetowej bankowości w Polsce, ale na samej marce to
    >oni zbyt długo nie pojadą. Po za tym patrząc z lekkim dystansem na to co się
    >w chwili obecnej dzieje w mBanku (patrz - np. oferta depozytowa) wychodzę z
    >założenia, że mBank zachłysnął się własnym sukcesem, wychodząc z założenia
    >(najprawdopodobniej), że sama nazwa "mBank" wystarczy by nie robić
    >przesiadki do konkurencji.

    mBank nie był żadnym pionierem. Co najwyżej wykorzystał szansę, której nie
    potrafili dostrzec inni (np. w PEKAO trzeba było założyć konto w "oddziale
    internetowym", bo zwykłe konta nie mogły być dostępne przez Internet).

    --
    Sławomir Szyszło

  • 75. Data: 2009-01-25 14:09:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 12:43:18 +0100, Sławomir Szyszło napisał(a):

    > mBank nie był żadnym pionierem.

    imho być pionierem to nie tylko "pierwszy kto zrobił", ale i "pierwszy
    kto naprawdę upowszechnił".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 76. Data: 2009-01-25 23:49:57
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    jack pisze:
    > O ile sie nie myle, taka sytuacja jest
    >
    > czy ktorys z uczonych w pismie kolegow mogby sie fachowo wypowiedziec na
    > temat w/w sprawy.

    Trzeba być uczonym w piśmie, aby przeczytać, że:
    "Bank może dokonać potrącenia swojej wierzytelności z tytułu
    przekroczenia przez Posiadacza Konta dopuszczalnych środków z
    wierzytelności Posiadacza Konta w stosunku do Banku z jakiegokolwiek
    rachunku prowadzonego przez Bank dla tego Klienta."
    ?