  • 31. Data: 2009-10-24 23:33:28
    Temat: Re: Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    skippy <...@n...ma> napisał(a):

    > UĹźytkownik " kc"

    > Хороши!!!

    ? - tylko dla rozrywki

    ! - masz rację, błąd ortograficzny

    kc

  • 32. Data: 2009-10-25 10:56:33
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hbs6da$tcr$1@news.interia.pl...
    > MEA CULPA - AFERA STOCZNIOWA JEDNAK JEST!
    > http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=686

    > "[...] Dotąd sądziłem, że "afera stoczniowa" jest grubymi nićmi szyta. Bo
    > kto chciałby kupować w Polsce stocznie (i jeszcze płacić za to jakieś
    > łapówki) żeby produkować w nich statki, skoro 12% światowej floty
    > towarowej stoi obecnie bezczynnie u wschodnich wybrzeży Singapuru i czeka
    > na lepsze czasy??? [...]".
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Endriu
    > http://drendriu.ovh.org/

    Moze sie nie znam. Ale wydaje mi się ze państwo jest od ratowania miejsc
    pracy ,obojetnie czy państwowych czy prywatnych.I tak jest w cywilizowanym
    świecie.Gdyby np kłopoty miała stocznia w Niemczech czy reno we Francji
    rządy tych państw napewno podjełyby walke o te miejsca pracy.Niestety nasi
    politycy nie potrafią nic zrobić dla narodu który ich wybrał.
    Róznica wydaje sie wielka.
    Za długo zyje na tym świecie zeby uwierzć że plan Balcerka był i jest ok.A
    rynek z wszystkim se da rade.

    pozdrawiam stary

  • 33. Data: 2009-10-25 11:31:50
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    stary wrote:

    > Moze sie nie znam. Ale wydaje mi się ze państwo jest od ratowania miejsc
    > pracy ,obojetnie czy państwowych czy prywatnych.

    Znasz się jak każdy. Skąd wywiodłeś, że państwo ma obowiązek ratowania
    miejsc pracy? Czy tylko na podstawie przytoczonych przykładów. Tzn inni tak
    robią?

  • 34. Data: 2009-10-25 12:17:24
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    . Skąd wywiodłeś, że państwo ma obowiązek ratowania
    > miejsc pracy? Czy tylko na podstawie przytoczonych przykładów. Tzn inni
    > tak
    > robią?

    A dlaczego nie?Ma patrzeć jak pada duzy zakład pracy,na dodatek znana
    firma,a to pociaga za soba mniejszych kooperantów.A bezrobocie wzrasta
    gwałtownie o 100k np.
    Patrz niedawny kryzys
    Gdyby nie pomoc państwa to mielibysmy smród ,głód.A ludzie wyszliby na
    ulice.
    Własnie przytoczone przykłady sa ok.
    Rząd jest od tego zeby stwarzać miejsca pracy przez odpowiednie ustawy.Ale i
    w sytuacjach kryzysowych od tego zeby zaangazował sie w ratowanie
    gospodarki.Gospodarka to zakłady pracy.Tyle.
    Kto tego nie rozumie nie rozumie ,to nie rozumie po co wybieramy rzadzacych.
    I trzeba sie uczyć od lepszych,od tych co robia inni.
    A lepsi sa chociazby dlatego ze maja mniejsze bezrobocie i wieksze pensje.
    Nam niestety to obiecuja politycy 20 lat

    pozdrawiam stary

  • 35. Data: 2009-10-25 12:45:04
    Od: sorden <s...@u...pl>

    kc wrote:

    > Od czego wobec tego jest państwo, skoro zacząłeś ten temat. Od
    > zbierania podatków tylko?

    Infrastruktura, bezpieczenstwo (wojsko.policja) i sady. kropka.

    --
    in

  • 36. Data: 2009-10-25 12:49:55
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Jak jutro nie bede miał na VAT i później na ZUS, to dokładnie wszyscy będa
    mieli w dupie fakt że mi komornik wejdzie na hipoteke.
    Dlaczego państwo wg Ciebie ma ratować tylko niektóre miejsca pracy, a nie
    wszystkie?
    Uprzedzam ew. odpowiedź, że ja jestem jeden a ich dużo.
    Nie, zlikwidowanych działalności gospodarczych jest o wiele więcej niż tych
    robotników z Cegielskiego i stoczni:
    http://plfoto.com/1980360/zdjecie.html

  • 37. Data: 2009-10-25 13:00:22
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "sorden" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Infrastruktura, bezpieczenstwo (wojsko.policja) i sady. kropka.

    Infarstruktura tak, ale też tylko ta o skali nie do udźwignięcia przez
    kapitał prywatny.

  • 38. Data: 2009-10-25 14:46:00
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    Użytkownik "skippy" <...@n...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie, zlikwidowanych działalności gospodarczych jest o wiele więcej niż
    > tych robotników z Cegielskiego i stoczni:

    Powinno ratować wszystkie miejsca pracy,ale niestety to niemozliwe.Duży
    wiecej znaczy tak czy siak, wiec o czym tu gadać.
    Weźmy np. sytuację gdyby państwa nie pomogły zadłuzonym duzym bankom.Mały
    zdechłby z głodu wtedy.
    Jak w zyciu jest ważne i wazniejsze
    I proszę nie pisać ze pomoc bankom sie nienalezała..
    pozdrawiam stary

  • 39. Data: 2009-10-25 17:32:28
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Nie chodzi że duży, są większe grupy zawodowe.
    Ale tylko kilka pójdzie się bić i podpalać.
    I te będą reanimowane beznadziejnie moją krwawicą, z czym się nigdy nie
    zgodzę.

  • 40. Data: 2009-10-25 17:46:59
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    stary wrote:

> [...]
    > A lepsi sa chociazby dlatego ze maja mniejsze bezrobocie i wieksze pensje.
    > Nam niestety to obiecuja politycy 20 lat

    Nie ma najmniejszych szans aby długi państwa polskiego spadły. Nie ma szans
    również na to by w perspektywie 100-200 lat dochód na głowę Polaka zbliżył
    się do średniej europejskiej. Myślenie powyższe wdrożone jakieś 200 lat temu
    skutkowałoby następująco. Wtedy bardzo popularnym zawodem był płatnerz i
    producent łuków. Gdy postęp techniczny poszedł naprzód i żołnierze z
    karabinami przesiedli się do czołgów należało mocno opodatkować producentów
    czołgów i karabinów i z tych pieniędzy utrzymywać stanowiska pracy
    produkujących zbroje miecze łuki i strzały. to jest postawa prawdziwie
    solidarna. Przecież wytwórca strzał na kooperantów rodzinę, dzieci. Niech
    żyje socjalizm wyzysk słabszych przez silniejszych.