  • 11. Data: 2011-02-18 14:38:10
    Temat: Re: Wsparcia przełamane
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ijluhh$iqs$1@inews.gazeta.pl...

    > Widocznie sobie nie wypracowali albo ktoś je ukradł, skoro musimy płacić
    > na
    > te niby uczciwie wypracowane pieniądze.
    > To gdzie one są, skoro trzeba w ich miejsce brać podatek?
    >
    > Nie żyłeś w PRL-u skoro nie wiesz co się stało ze składkami ówczesnych
    > pracowników a obecnych emerytów ?

    a teraz co sie z nimi dzieje?
    nic innego sie nie dzieje

    > Nie wiesz, że nie było wtedy żadnych możliwości inwestowania z tej prostej
    > przyczyny, że w ówczesnej Polsce nie funkcjonował wolny rynek i nie
    > działały
    > prawa ekonomiczne ?

    byly mozliwosci inwestowania
    mozna bylo np kupowac dolary, DM czy zloto za oszczednosci

    > Ale co może najważniejsze, PRL-owska złotówka nie była właściwie
    > pieniądzem
    > tylko bonem wymiany wewnętrznej i w wyniku hiperinflacji w 1989r.
    > wieloletnie
    > nawet oszczędności zdewaluowały się doszczętnie w krótkim czasie.

    nic mi sie nie zdewaluowalo, mialem pieniadze w $ i w kupionej kawalerce
    teraz tez sie moze tak samo zdewaluowac w kazdej chwili, nic nie stoi na
    przeszkodzie.

    pod omawianymi wzgledami nie widze zadnych roznic

  • 12. Data: 2011-02-18 15:26:54
    Od: a...@v...pl

    -

> [...]

    > przeszkodzie.

    > pod omawianymi wzgledami nie widze zadnych roznic

    Wczoraj usłyszałem, że 20% przychodów budżetu dają samochody. Teraz już wiem
    dlaczego w tym kraju nie buduje się dróg, a zwłaszcza obwodnic. Masz rację, że
    nic się nie zdewaluowało, zwłaszcza, że mieszkania za PRL nabywano za 5-20$
    miesięcznej pensji, w związku z tym nie widzę przeszkód aby wszystkie mieszkania
    obciążyć podatkiem, który by finansował emerytów, którzy odeszli na emerytury
    przed 81r., a reszcie odebrać emerytury i renty, niech ich własne dzieci
    utrzymują. Sprawa rozwiązana definitywnie raz na zawsze.

  • 13. Data: 2011-02-18 20:17:30
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > przed 81r., a reszcie odebrać emerytury i renty, niech ich własne dzieci
    > utrzymują. Sprawa rozwiązana definitywnie raz na zawsze.

    nie wiem jak jest w twoim kraju, czy mowisz o moim, naszym czy tym gdzie
    jestes, nie ogarniam

  • 14. Data: 2011-02-18 20:18:40
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    nie martw sie o ludzi w "tym kraju"
    nasze problemy, nasza sprawa

  • 15. Data: 2011-02-19 07:26:10
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > nic mi sie nie zdewaluowalo, mialem pieniadze w $ i w kupionej kawalerce
    > teraz tez sie moze tak samo zdewaluowac w kazdej chwili, nic nie stoi na

    baju, baju. Balcerowicz skutecznie zdewaluował wszystkie oszczędności i te w
    $ i te z złocie i te w nieruchomosciach i te w srodkach produkcji. W 1993 r
    każdy polak był biedniejszy o 1000%. To co mogo wydawać sie zabezpieczeniem
    na starość nagle okazywało sie że można za to kupić rower a nie emeryture.

  • 16. Data: 2011-02-19 08:21:12
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Emeryt" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w $ i te z złocie i te w nieruchomosciach i te w srodkach produkcji. W
    > 1993 r każdy polak był biedniejszy o 1000%...

    totalna bzdura
    o czym Ty piszesz???
    dobre:)))))

    mieszkanie warte wtedy $20k (dosyć drogo, wyżyłowana cena) teraz można bez
    problemu sprzedać za 200kPLN = $70k

    wybacz, ale to śmieszne co tu napisałeś

    chyba, że to ironia - ale dlaczego w takim przypadku cytujesz mnie?

  • 17. Data: 2011-02-19 09:11:45
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Nie ustalimy nic merytorycznie jak będziemy pisać o zupełnie różnych sprawach.
    Ja piszę o wozie a Ty mówisz o kozie :-)
    Nie dojdziemy do żadnych sensownych wniosków jeśli nie będziemy się nawzajem
    słuchać z uwagą i starać się zrozumieć swoje intencje.

    p.s. O wnioskach kolegi, który podpisał się jako "Emeryt" można powiedzieć
    tylko tyle, że są na poziomie K.Kononowicza.

  • 19. Data: 2011-02-19 10:04:27
    Od: x <l...@p...fm>

    Emeryt pisze:
> [...]
    > na starość nagle okazywało sie że można za to kupić rower a nie emeryture.

    Oczywiście, że tak. Wszystko poleciało na mordę. Jedyne co dobre to
    początek lat 90 pozwalał sie dorobić, ale też LB szybko ukrócił zapędy
    Polaków schładzając gospodarkę i wprowadzając tysiące zakazów, nakazów,
    ograniczeń, koncesji itp itd, oraz promując korporacje.

  • 20. Data: 2011-02-19 10:06:27
    Od: x <l...@p...fm>

    Emeryt pisze:
> [...]
    > na starość nagle okazywało sie że można za to kupić rower a nie emeryture.

    Oczywiście, że tak. Wszystko poleciało na mordę, tylko w różnym stopniu.