  • 21. Data: 2011-02-20 07:17:23
    Temat: Re: Wsparcia przełamane
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    news:ijnuhr$igs$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Emeryt" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > totalna bzdura
    > o czym Ty piszesz???
    > dobre:)))))
    >
    > mieszkanie warte wtedy $20k (dosyć drogo, wyżyłowana cena) teraz można bez
    > problemu sprzedać za 200kPLN = $70k
    >
    > wybacz, ale to śmieszne co tu napisałeś

    Śmiesznie to Ty piszesz, pewnie masz ze dwadzieścia kilka lat.
    Mieszkania w PRL były spółdzielcze "dawane" i ich wartości nie da sie
    porównać z dzisiejszymi. Za $ nikt mieszkania nie kupował (bo nie było
    podaży). Spółdzielcze własnościowe za $ oficjalnie nie można było sprzedać
    (przede wszystkim kupujący musiłby sie wykazać skąd ma te dolary).
    W rzeczywistości za $1,00 (wg. czarnorynkowego kursu) można było kupić około
    30 bochenków chleba. Teraz można jeden bochenek.
    Zwykły zjadacz chleba czy też "badylarz" mógł odkładać dolary tylko kupowane
    na czarnym rynku. Po planie Balcerowicza za te dolary można było kupić
    średnio 10 razy mniej wszystkiego. Tak samo ze złotem.

  • 22. Data: 2011-02-20 08:28:15
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Śmiesznie to Ty piszesz, pewnie masz ze dwadzieścia kilka lat.

    18,5 mam

    > Mieszkania w PRL były spółdzielcze "dawane" i ich wartości nie da sie
    > porównać z dzisiejszymi.

    W ogóle o tym nie było mowy.

    > Za $ nikt mieszkania nie kupował (bo nie było podaży). Spółdzielcze
    > własnościowe za $ oficjalnie nie można było sprzedać (przede wszystkim
    > kupujący musiłby sie wykazać skąd ma te dolary).

    Głupota po bandzie. Osobiście znam ludzi, którzy kupowali.
    Co prawda ceny które podałem nie pochodzą z PRL, tylko pierwszych lat
    post-prl (rzecz szła o Balcerowicza).
    W PRL było jeszcze taniej licząc w $.
    Na takie samo mieszkanie wystarczyło $5k zarobione w Stanach.

    > W rzeczywistości za $1,00 (wg. czarnorynkowego kursu) można było kupić
    > około 30 bochenków chleba. Teraz można jeden bochenek.

    Sprawdź ile bochenków chleba można było wtedy kupić za 1$ na Zachodzie, to
    będziesz miał odpowiedź na pytanie czy wartość $ w PRL była normalna, czy
    nienormalna.

    > Zwykły zjadacz chleba czy też "badylarz" mógł odkładać dolary tylko
    > kupowane na czarnym rynku.

    Ty chłopie masz dwadzieścia lat.

    1) istniały jeszcze bony $ i zwykli zjadacze w niektórych firmach dostawali
    część pensji w nich.
    A one w PEWEX były idealnie równoważne z $.

    2) kilka miesięcy pracy na Zachodzie czy w Stanach

    Żyłeś w jakimś innym PRLu jak widać.

    > Po planie Balcerowicza za te dolary można było kupić średnio 10 razy mniej
    > wszystkiego. Tak samo ze złotem.

    10 x bzdura.
    Co do dewalucaji dolara i złota po planie Balcerowicza: wartość tego typu
    aktywów po prostu wróciła do normalności.

    Chyba, że uważasz za normalny stan, gdy średnia pensja to kilkanaście $ a
    pół ltra kosztuje dolara.
    W PRL nic nie było normalne i jeśli tęsknicie tu za tym chorym brakiem
    normalności, tym miodem i maliną które popsuł wam Balcerowicz, to tylko z
    radością mogę powiedzieć - nie da się:)
    Przynajmniej na razie, bo ta tęsknota za PRLem tak wali po uszach z
    niektórych kręgów, że q mać dla mnie to mały szok.
    Ludzie szybko zapominają, bardzo szybko.

    Ja z PRL tęsknię wyłącznie za, jak to powiedział Rybiński: ...pełną grzywką
    i piciem do 4 rano oraz wstawaniem po tym, na trzeźwo, o 7 rano do roboty.

    Za resztę uprzejmie dziękuję.

  • 23. Data: 2011-02-20 11:58:27
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    > Nie ustalimy nic merytorycznie jak będziemy pisać o zupełnie różnych
    > sprawach.
    > Ja piszę o wozie a Ty mówisz o kozie :-)
    > Nie dojdziemy do żadnych sensownych wniosków jeśli nie będziemy się
    > nawzajem
    > słuchać z uwagą i starać się zrozumieć swoje intencje.
    >
    > p.s. O wnioskach kolegi, który podpisał się jako "Emeryt" można powiedzieć
    > tylko tyle, że są na poziomie K.Kononowicza.

    Pełne poparcie XXL.
    Poziom Kononowicza jeszcze przełykam.
    Ale poziomu Tuska i lberalnych złodzieji,których reprezentuje skippy nie
    scierpie.
    Gnojek typu skippy udaje ze wszystko wie.

    Nie pozdrawiam pajaca skippy)

    stary

    ps .dawno tu nie byłem ,ale widze ze ten kretyn s dalej
    istnieje,moze kiedys rozjedzie go jakis porszak polskiego liberała i bedzie
    spokój)

  • 24. Data: 2011-02-20 14:40:56
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > post-prl (rzecz szła o Balcerowicza).
    > W PRL było jeszcze taniej licząc w $.
    > Na takie samo mieszkanie wystarczyło $5k zarobione w Stanach.

    Dyskusja jest o ludziach którzy pracowali w PRL, z zarobków których były
    opłacane składki ZUS i którym należy sie za to emerytura. Ludzie ci nie
    mieli żadnych możliwości wyjechać do USA. Mogli kupować wierząc że to
    dodatkowe zabezpieczenie na stare lata, dolary i bony po czarnorynkowym
    kursie. Oczywiscie kupowali dolary, a że handel walutami był zabroniony to i
    kurs czarnorynkowy był taki jaki był. Wartość $ wyznaczała masa towarowa
    którą można było za niego kupić w Peweksie i nie miała ona nic wspólnego z
    cenami w USA. Niestety Balcerowicz skutecznie pozbawił ich tej wartości.

    > Ty chłopie masz dwadzieścia lat.
    >
    > 1) istniały jeszcze bony $ i zwykli zjadacze w niektórych firmach
    > dostawali część pensji w nich.
    > A one w PEWEX były idealnie równoważne z $.

    No , no to ilu było tych zwykłych zjadaczy co dostawali część pensji w w
    bonach, bo ja znam kilku takich co pracowali na kontraktach gdzieś w Iraku
    czy innych krajach, ale oni nie stanowili nawet jednej setnej promila
    społeczeństwa. Zwykły człowiek to o kontraktach mógł sobie pomarzyć, a bony
    czy dolary to kupić pod Pewexem od cinkciarzy.

    > 10 x bzdura.
    > Co do dewalucaji dolara i złota po planie Balcerowicza: wartość tego typu
    > aktywów po prostu wróciła do normalności.

    Jeżeli normalnością to nazwać, a zwłaszcza sposób dojścia do niej. W
    normalnym kraju to taki złodziej szybko by dostał w "czapę".

> [...]
    > Przynajmniej na razie, bo ta tęsknota za PRLem tak wali po uszach z
    > niektórych kręgów, że q mać dla mnie to mały szok.

    W PRL wiele rzeczy nie było "normalnych", ale też wiele rzeczy było o wiele
    normalniejsze niż to jest w czasach obecnych, zaczynając od tego że złodziei
    było 100 razy mniej, podatki były niższe (lub wcale ich nie było np.VAT),
    służba zdrowia była normalna, edukacja była bezpłatna itd.itd
    Krzyczeć że w PRL wszystko było złe i tylko złe mogą tylko Ci którzy w
    tamtych czasach byli dziećmi lub wogóle jeszcze ich nie było na tym świecie.

  • 25. Data: 2011-02-20 16:16:34
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > Krzyczeć że w PRL wszystko było złe i tylko złe mogą tylko Ci którzy w
    > tamtych czasach byli dziećmi lub wogóle jeszcze ich nie było na tym

    jednym słowem wróć komuno

  • 26. Data: 2011-02-20 16:21:26
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "stary" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pełne poparcie XXL.
    > Poziom Kononowicza jeszcze przełykam.
    > Ale poziomu Tuska i lberalnych złodzieji,których reprezentuje skippy nie
    > scierpie.

    Tusk i PO to nie jest żadna liberalna partia
    Jkaą wolność wprowadzili?
    Nic nie wiem o uproszczeniu prawa.
    Poza tym premier, który się nie spotyka z przedsiębiorcami...
    To śmieszne.
    Wszystko pomieszałeś pajacu

> [...]
    >
    > ps .dawno tu nie byłem ,ale widze ze ten kretyn s dalej
    > istnieje,moze kiedys rozjedzie go jakis porszak polskiego liberała i

    czyli proponujesz taką wersję strzału w potylicę w lekkiej wersji za poglądy
    tacy jesteście

  • 27. Data: 2011-02-20 18:47:33
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Emeryt wrote:

> [...]
    > Krzyczeć że w PRL wszystko było złe i tylko złe mogą tylko Ci którzy w
    > tamtych czasach byli dziećmi lub wogóle jeszcze ich nie było na tym

    Wszystko było świetnie tylko zbankrutował. Nie tylko w Polsce zbankrutował
    ten system. Zbankrutował w każdym kraju w którym występował. Powiedz
    dlaczego ten system gospodarczy bankrutuje? Dlaczego zbankrutował w ZSRR i
    wszystkich demoludach, w Kambodży, w Korei Północnej, na Kubie i wszystkich
    krajach afrykańskich gdzie występował? Postaraj się podejść do tego bez
    emocji i odpowiedz dlaczego ciągle bankrutuje. I na koniec. Co to znaczy
    bezpłatna edukacja? Czy nauczyciele pracowali za darmo? Czy prąd do szkół
    dostarczany był za darmo? Czy śmieci wywożone były za darmo? Czy szkoły były
    budowane za darmo? Jeżeli nie to kto za to płacił? Gomułka? Gierek? Może
    obywatele. Ale z czego jak nie płacili podatków. Może po prostu dostawali
    pensje mniejsze o połowę od tych, które zarobili? Znasz odpowiedzi na
    nurtujące mnie pytania. Wytrzyj pianę z ust.

  • 28. Data: 2011-02-20 21:35:55
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    > tacy jesteście

    Jacy jacy?Mówie za siebie pajacu)
    Wiedziałem ze śledzisz kazdy swój wpis.
    Bo musisz odpisac zeby udowodnic jaki ty jestes mundry i cwany.Taki typek z
    ciebie.
    Zarabiasz chociaż matole ?)

    nie pozdrawiam matołkaa liberalnego
    stary

  • 29. Data: 2011-02-20 21:48:56
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > Wiedziałem ze śledzisz kazdy swój wpis.
    > Bo musisz odpisac zeby udowodnic jaki ty jestes mundry i cwany.Taki typek

    zmień pozycję bo sobie przysiadłeś żyłę doprowadzająca krew do mózgu.

    --
    marfi

  • 30. Data: 2011-02-20 22:13:07
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "stary" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jacy jacy?Mówie za siebie pajacu)
    > Wiedziałem ze śledzisz kazdy swój wpis.

    to chyba normalne w dyskusji

    > Bo musisz odpisac zeby udowodnic jaki ty jestes mundry i cwany.Taki typek
    > z ciebie.

    po kiego odpowiadasz na mójj wpis, też śledzisz każdy swój?

    > Zarabiasz chociaż matole ?)

    nie, idioto

    > nie pozdrawiam matołkaa liberalnego
    > stary