  • 1. Data: 2011-02-26 17:01:11
    Temat: Wybor daty zamkniecia wyciagu KK - Polbank + KIS
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    W przypadku KK Polbanku dostepne daty zamkniecia wyciagu to: 5, 10,
    15, 20, 25 dzien kazdego miesiaca.
    W przypadku KISu: 5, 15, 25 dzien miesiaca.

    Pytanie: jak optymalnie wybrac sobie dni zakonczenia wyciagu? Tak zeby
    sobie najlepiej GP rozlozyc w skali miesiecznych zakupow.

    Na logike wyglada mi to tak: 5 dzien na KIS i 20 w Polbanku.

    Terminy platnosci wtedy mamy:
    KIS - okolo 4 dnia nastepego miesiaca
    Polbank - okolo 15 dnia nastepnego miesiaca.

    Zakupow karta dokonujemy:
    KIS: w okresie od 6 dnia miesiaca do 20.
    Polbank: od 21 do 5 dnia miesiaca.

    Dobrze to sobie rozkladam?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-02-26 22:36:35
    Temat: Re: Wybor daty zamkniecia wyciagu KK - Polbank + KIS
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Rafal M pisze:

> [...]
    > Polbank - okolo 15 dnia nastepnego miesiaca.
    >
    > Zakupow karta dokonujemy:
    > KIS: w okresie od 6 dnia miesiaca do 20.

    Być może warto też uwzględnić różnice w cashbacku - co w zależności od
    rodzajów kart może dać rózne wyniki. W szczególności może się okazać, że
    w ogóle nie warto dbać o równomierne wykorzystanie GP, bo i tak płacąc
    przez cały miesiąc jedną kartą - uzyskamy więcej.

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2011-02-26 22:42:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > w ogóle nie warto dbać o równomierne wykorzystanie GP, bo i tak płacąc
    > przez cały miesiąc jedną kartą - uzyskamy więcej.

    to KIS oferuje jeszcze cashback? jeżeli jedna kk oferuje cb a inna nie
    to chyba warto korzystać max z tej, która daje taką opcję...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2011-02-28 08:09:39
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 26 Feb 2011 09:01:11 -0800, Rafal M napisał(a):

> [...]
    > miesiaca.
    >
    > Zakupow karta dokonujemy:
    > KIS: w okresie od 6 dnia miesiaca do 20. Polbank: od 21 do 5 dnia

    KK Polbanku ma cashback więc płać głównie tylko tą kartą a KISa trzymaj
    jako awaryjna karta.

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2011-02-28 09:34:05
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    RobertS pisze:

    > to KIS oferuje jeszcze cashback?

    Chyba nie. Powyższe było wypowiedzią "natury ogólnej". :-)

    > jeżeli jedna kk oferuje cb a inna nie
    > to chyba warto korzystać max z tej, która daje taką opcję...

    Ale jeszcze mogą być różne poziomy cashbacka, jak również różne
    "okolicznościowe" rabaty, czy zwroty za skorzystanie z danej karty w
    danym miejscu. Ogólnie algorytm doboru karty może być dość
    skomplikowany. Mój np. wygląda miej więcej tak:

    - karta domyślna: Alior MC Lotnicza Gold (1,5% cashback)
    - jeśli limit na powyższej jest wyczerpany, to: Polbank Visa Gold (0,9%
    cashback)
    przypadki szczególne:
    - Empik, Smyk, Piotr i Paweł -> Mille Impresja
    - Carrefour w niedzielę -> Mille Impresja
    - Carrefour w piątek >100zł -> Carrefour Visa
    - Carrefour w piątek <100zł -> Mille Impresja
    - W biegu Cafe -> Citi
    - trzy razy w miesiącu użyć MC BGŻ, kupując kawę lub chleb

    :-)

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2011-02-28 10:08:54
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 10:34:05 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Mój np. wygląda miej więcej tak:
    >
    > - Carrefour w niedzielę -> Mille Impresja

    Ja raz się właśnie znalazłem w piątek albo niedzielę i dostałem te ichnie
    bony. To jakaś proteza. Nie dość, że nie może wydrukować jednego świstka
    na zadaną kwotę tylko drukuje po te 1,5 pln, to jak później za jakiś
    tydzień chciałem wykorzystać te 4 magiczne bony na zawrotną kwotę 6 pln,
    to najpierw Pani klikała w kasie z dobre 5 minut po czym zadzwoniła po
    inną Panią i koniec końców się okazało, że dwa bony przechodzą a dwa nie
    (mimo, że owe 4 bony dostałem na raz podczas jednego zakupy). Uważam, że
    stracony czas nie jest wart tego niby 5% cashbacku. Empik oraz PiP jak
    najbardziej działa to tak jak powinno - kerfjut to proteza i tyle.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2011-02-28 10:25:01
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    xbartx pisze:

> [...]
    > stracony czas nie jest wart tego niby 5% cashbacku. Empik oraz PiP jak
    > najbardziej działa to tak jak powinno - kerfjut to proteza i tyle.

    Jak dla mnie - podstawowym powodem płacenia Carrefour Visą lub Impresją
    jest specjalna kasa dla vipów, gdzie w zasadzie nigdy nie ma kolejki. :-)
    Bony są tylko dodatkiem, ale problemów żadnych nie sprawiają - zapewne
    dlatego, że akurat w tej kasie kasjerka ma z nimi doświadczenie i umie
    ich używać... :-)

    --
    MiCHA