  • 1. Data: 2011-12-05 13:13:36
    Temat: Wybór konta oszczędnościowego
    Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl>

    Witam.

    Mam zamiar założyć konto oszczędnościowe na które odkładałbym około 2000
    zł miesięcznie.
    Po jakimś czasie (pół roku, rok) jak już uzbiera się konkretna suma
    wybierałbym pieniądze i wkładał w lokaty, o ile oprocentowanie będzie
    znacząco wyższe niż na koncie oszczędnościowym. Ale generalnie byłoby to
    konto na dłuższy okres czasu.
    Czy możecie polecić jakieś oferty kont oszczędnościowych, które warto
    rozważyć?

    Chciałbym aby było minimum formalności (np. jedna wizyta w banku w celu
    założenia konta), żeby bank nie kantował (haczyki, których osoba
    niezorientowana w temacie nie dostrzeże) albo zmieniał zasady (no
    oprocentowanie) bez uprzedniego powiadamiania i żeby konto było
    zarządzane przez internet.
    Nie chcę też aby założenie konta oszczędnościowego wiązało się z
    koniecznością otworzenia normalnego rachunku w danym banku.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-12-05 13:57:17
    Temat: Re: Wybór konta oszczędnościowego
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 05 Dec 2011 14:13:36 +0100, "Grzegorz B." <n...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >wybierałbym pieniądze i wkładał w lokaty, o ile oprocentowanie będzie
    >znacząco wyższe niż na koncie oszczędnościowym. Ale generalnie byłoby to

    to IMHO jakiś chory plan.
    Dlaczego nie chcesz zakładać lokat od razu, jeśli są takie "super".
    A na serio: 6,48% masz w BGż Optima, podobnie w "klonach
    Czarneckiego". Jest sens stosować jakieś półśrodki i dziwne
    ograniczenia?

  • 3. Data: 2011-12-05 14:17:48
    Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl>

> [...]
    > A na serio: 6,48% masz w BGż Optima, podobnie w "klonach
    > Czarneckiego". Jest sens stosować jakieś półśrodki i dziwne

    Dzięki za odpowiedź. Jednak nie rozumiem Twojego zdegustowania. Nie
    zakładam od razu lokaty bo nie mam tych pieniędzy, dopiero mam zamiar
    zacząć odkładanie. Dlatego szukam konta oszczędnościowego.
    Czy konta oszczędnościowe są złe? Więc dla kogo są stworzone, dla jeleni? :)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2011-12-05 14:23:09
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 05 Dec 2011 15:17:48 +0100, "Grzegorz B." <n...@n...pl>
    wrote:

    >Dzięki za odpowiedź. Jednak nie rozumiem Twojego zdegustowania. Nie
    >zakładam od razu lokaty bo nie mam tych pieniędzy, dopiero mam zamiar

    planujesz za 6-12 miesięcy założyć lokatę podczas, gdy pieniądze
    będziesz miał za miesiąc. Nie łapię idei.
    Poza tym: nadchodzi "nowa, lepsza belka", więc tym bardziej trzeba
    korzystać z możliwości unikania podatku.

    >zacząć odkładanie. Dlatego szukam konta oszczędnościowego.
    >Czy konta oszczędnościowe są złe? Więc dla kogo są stworzone, dla jeleni? :)

    podałem Ci jeden przykład, intensywnie testowany ostatnio w grupie.
    Czy masz ofertę lokaty o zbliżonym oprocentowaniu?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-12-05 15:02:41
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Grzegorzu!

    W poniedziałek, 5 grudnia 2011, o godz. 15:17:48, napisałeś na temat: "Wybór
    konta oszczędnościowego"
    Grzegorz B. n...@n...pl, news:jbijqf$8nb$1@node2.news.atman.pl

    > Czy konta oszczędnościowe są złe? Więc dla kogo są stworzone, dla jeleni? :)

    Na BGŻ Optima masz to co chciałeś.

    --
    Hej!
    TZ

    - Zginął na polu chwały i to było dla niego jedyną pociechą. -

  • 6. Data: 2011-12-05 16:48:56
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    Użytkownik "Grzegorz B." <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zacząć odkładanie. Dlatego szukam konta oszczędnościowego.
    > Czy konta oszczędnościowe są złe? Więc dla kogo są stworzone, dla jeleni?

    Przedpiści mają rację. Jeżeli masz kasę na koncie, lepiej wrzucic ją od razu
    na wyżej oprocentowaną lokatę, niż trzymac na (z reguły) gorzej
    oprocentowanym koncie oszczędnościowym. W większości przypadków 2k PLN
    wystarczy na założenie lokaty.
    Co do kont oszczędnościowych, to nie są złe, sam używam takiego, trzymam na
    nim pieniądze, które nie są mi potrzebne w danej chwili, ale mogą się
    przydac np za kilka tygodni (na koncie podstawowym z kolei oprocentowanie
    jest niższe niż na koncie oszczędnościowym).

  • 7. Data: 2011-12-06 07:51:23
    Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Byłem ślepy a Wy otworzyliście mi oczy :)
    Założę sobie lokatę, najpewniej w Optimie.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 8. Data: 2011-12-06 11:19:50
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Byłem ślepy a Wy otworzyliście mi oczy
    > :)
    > Założę sobie lokatę, najpewniej w Optimie.

    Poczytaj wątki o Optimie i się zastanów.
    P.G.