  • 1. Data: 2009-01-17 17:41:43
    Temat: Wybranie PLN z bankomatu "zagraniczną" kartą - jaki kurs wymiany?
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Jeśli wybieram pieniądze w Polsce z bankomatu używając karty
    "podłączonej" do rachunku w zagranicznym banku, gdzie mam rachunek w
    EUR, to po jakim kursie zostanie to przeliczone na PLN? Banku, który
    jest właścicielem bankomatu? A co z bankomatami sieci typu Euronet?

  • 2. Data: 2009-01-17 17:58:47
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Sheen pisze:
> [...]
    > EUR, to po jakim kursie zostanie to przeliczone na PLN? Banku, który
    > jest właścicielem bankomatu? A co z bankomatami sieci typu Euronet?

    Po kursie sprzedaży złotówek w Twoim banku (tym w którym masz to konto
    w EUR).

  • 3. Data: 2009-01-17 18:46:23
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Sheen" news:gkt58q$5aa$1@news.onet.pl

    > A co z bankomatami sieci typu Euronet?

    Wypłacą w PLN pod warunkiem, że bankomat będzie działał a na twoim koncie
    będą środki. :)

  • 4. Data: 2009-01-17 21:39:50
    Od: k...@o...pl

    On 17 Sty, 18:58, Cubus <c...@n...pl> wrote:

    > Po kursie sprzedaży złotówek w Twoim banku (tym w którym masz to konto
    > w EUR).
    Na pewno? Ja bym sądził, że po kursie organizacji płatniczej.
    Tak samo jak u nas przy transakcji w koronach czeskich raczej nigdy
    nie ma przewalutowania na PLN bezpośrednio po kursie banku.

  • 5. Data: 2009-01-17 22:45:53
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    k...@o...pl pisze:

    > Na pewno? Ja bym sądził, że po kursie organizacji płatniczej.
    > Tak samo jak u nas przy transakcji w koronach czeskich raczej nigdy
    > nie ma przewalutowania na PLN bezpośrednio po kursie banku.

    Poza chyba PKO BP który rozlicza(ł)? karty z niektórych walut
    bezpośrednio (coś mi się tak kołata) to zwykle masz jedną ustaloną
    walutę rozliczeniową karty. Jeszcze kilka lat temu dla Visy było to USD
    dla Mastercarda Euro. Teraz z tym różnie.
    W każdym bądź razie kolega z kontem w Euro ma najprawdopodobniej kartę
    też rozliczaną w Euro więc jest tylko jedno przewalutowanie i z tego co
    kojarzę to będzie to właśnie przewalutowanie po kursie organizacji
    płatniczej, jak piszesz.

    Przy CZK->PLN masz dwa przewalutowania. Najpierw po kursie organizacji
    płatniczej do EUR a później po kursie banku z EUR na PLN.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 6. Data: 2009-01-18 13:52:44
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:gktn2u$s10$1@news.onet.pl...

> [...]
    > rozliczaną w Euro więc jest tylko jedno przewalutowanie i z tego co
    > kojarzę to będzie to właśnie przewalutowanie po kursie organizacji

    Ja uważam, że będzie po kursie banku - wystawcy karty, tak jak napisał
    Cubus.

    marekz

  • 7. Data: 2009-01-18 14:18:23
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:gktn2u$s10$1@news.onet.pl...

    > Ja uważam, że będzie po kursie banku - wystawcy karty, tak jak napisał
    > Cubus.

    Tu nie ma co uważać. Trzeba zapytać w banku, który kartę wydał. Przecież
    każdy bank może robić po swojemu.

  • 8. Data: 2009-01-18 23:30:12
    Od: m...@o...pl

    Witam,

    Testowane z karta AIB ( konto EUR w Irlandii). Przy korzystaniu z
    bankomatow BZWBK mozna wybrac opcje obciazenia karty w EUR, czyli to
    BZWBK przeliczy PLN i karta zostanie obciazona w EUR. Przy
    porownywaniu kursow wyszlo mi, ze to kurs BZWBK sprzedazy dla
    pieniedzy/gotowki. Sumarycznie wyszlo lepiej niz przeliczanie PLN->
    EUR przez Eurocard (karta Maestro).
    Bankomat podaje kurs, po ktorym przeliczona bedzie transakcja.

    Marcin

  • 9. Data: 2009-01-19 20:34:33
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    m...@o...pl pisze:
> [...]
    > EUR przez Eurocard (karta Maestro).
    > Bankomat podaje kurs, po ktorym przeliczona bedzie transakcja.

    Hmmmm....dość ciekawa praktyka. Jeśli tak jest w rzeczywistości oznacza
    to, że BZWBK pozbawił bank zagraniczny zarobku na wymianie waluty.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo

  • 10. Data: 2009-01-19 20:47:38
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Cubus napisał(a):

    > Hmmmm....dość ciekawa praktyka. Jeśli tak jest w rzeczywistości oznacza
    > to, że BZWBK pozbawił bank zagraniczny zarobku na wymianie waluty.

    Zapewne nie bez znaczenia jest fakt, że ten bank zagraniczny jest
    większościowym udziałowcem BZWBK ;)

    PG