-
11. Data: 2003-11-12 18:32:42
Temat: Re: Wydruk z terminala...
Od: "Robert" <u...@o...pl>
bottkb$4cd$...@n...onet.pl,
Wojciech Nawara <n...@o...pl>:
> Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:botpq7$puv$1@inews.gazeta.pl...
>
>>> myslicie, pownienem probowac reklamacji?
>>
>> IMHO tak - w końcu masz dowód zakupu.
>
> IMHO tylko jeśli obsługa będzie na tyle uprzejma, że to uwzględni.
Fakt, jesli bedzie uprzejma, to wystarczy sam towar.
--
Robert
User in front of @ is fake, actual user is: mkarta
-
12. Data: 2003-11-12 19:12:17
Temat: Re: Wydruk z terminala...
Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>
W artykule botucr$mte$...@t...icpnet.pl,
niejaki(a): Robert z adresu <u...@o...pl>
napisał(a):
> bottkb$4cd$...@n...onet.pl,
> Wojciech Nawara <n...@o...pl>:
>> Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
>> news:botpq7$puv$1@inews.gazeta.pl...
>>
>>>> myslicie, pownienem probowac reklamacji?
>>>
>>> IMHO tak - w końcu masz dowód zakupu.
>>
>> IMHO tylko jeśli obsługa będzie na tyle uprzejma, że to uwzględni.
>
> Fakt, jesli bedzie uprzejma, to wystarczy sam towar.
Ta uprzejmość może kosztować 22% wartości netto tegoż towaru.
Jeśli sklep ma terminal to można sądzić że obrót roczny przekracza cirka
40 000 zł i wtedy sprzedaż rejestrowana jest przez kasę fiskalną. Raport
miesięczny z kasy fiskalnej określa wielkość należnego podatku VAT. Na
kasie fiskalnej nie można dokonać korekty podatku VAT w przypadku
reklamacji, zwrotów i jakichkolwiek innych przyczyn. By zmniejszyć ten
podatek należy prowadzić ewidencję zwrotów a każdy wpis starannie
udokumentować. Najlepszym dowodem zwrotu jest paragon fiskalny lub
faktura korygująca i dlatego firmy zacięcie wymagają paragonu.
Nieuznanie przez US zapisu zwrotu grozi poważnymi karami z jego strony
więc nic dziwnego że firmy chcą podkładki.
Przyjęcie zwrotu bez wpisu w ewidencję i ponowne wprowadzenie towaru do
obrotu to podwójnej wysokości podatek VAT odprowadzony do US i
niezgodność stanu ilościowego sprzedaży z fakturami zakupu. Ten ostatni
przypadek jest interpretowany jako lewy towar i w cenniku US ma czołową
pozycję ;)
-
13. Data: 2003-11-12 19:53:35
Temat: Re: Wydruk z terminala...
Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>
Dnia Wed, 12 Nov 2003 20:12:17 +0100, Krzysztof K
<o...@p...onet.pl> napisał:
>>>>> myslicie, pownienem probowac reklamacji?
>>>>
>>>> IMHO tak - w końcu masz dowód zakupu.
>>>
>>> IMHO tylko jeśli obsługa będzie na tyle uprzejma, że to uwzględni.
>>
>> Fakt, jesli bedzie uprzejma, to wystarczy sam towar.
>
> Przyjęcie zwrotu bez wpisu w ewidencję i ponowne wprowadzenie towaru do
> obrotu to podwójnej wysokości podatek VAT odprowadzony do US i
> niezgodność stanu ilościowego sprzedaży z fakturami zakupu. Ten ostatni
> przypadek jest interpretowany jako lewy towar i w cenniku US ma czołową
> pozycję ;)
Zakladasz od razu zwrot towaru - reklamacja to niekoniecznie zwrot :-)
Sklep powinien reklamacje przyjac, co do zwrotu towaru i kasy - paragon
fiskalny w zasadzie jest potrzebny.
M.
-
14. Data: 2003-11-12 20:15:29
Temat: Re: Wydruk z terminala...
Od: "kovalek" <k...@o...pl>
Użytkownik "Baton" <k...@B...fm> napisał w wiadomości
news:botpqn$coq$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Czy wydruk z terminala (ten ktory otrzymuje klient), jest dowodem zakupu
> (jak np. paragon) i moze posluzyc w celu reklamaji towaru? Pol roku temu
> kupilem buty (siec sklepow Deichman), teraz ulegly one zniszczeniu - moim
> zdaniem na skutek wady fabrycznej. Niestety gdzies posialem paragon, a
> jedyne co mam to wlasnie wydruk z terminala (placilem KK). Co o tym
> myslicie, pownienem probowac reklamacji?
Hmm. Moja mama kiedys pracowala w markecie. Tam na szkoleniach mowiono, ze
nawet jesli klient nie ma paragonu, a chce zareklamowac/zwrocic towar, to
nalezy sie go spytac o dokladny termin transakcji i isc poszukac
odpowiedniego paragonu w archiwum (kazda kasa fiskalna drukuje dwa
praktycznie identyczne paragony - jeden dla klienta, drugi zostaje na rolce
w kasie).
Wiec podejrzewam, ze wszystko zalezy od tego, za kogo sklep ma klienta :-)
--
Pozdrawiam
Leszek Kowalski
-
15. Data: 2003-11-12 20:33:14
Temat: Re: Wydruk z terminala...
Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>
W artykule o...@n...tpi.pl,
niejaki(a): Maciej Bebenek z adresu <m...@u...to.komorka.org>
napisał(a):
> Dnia Wed, 12 Nov 2003 20:12:17 +0100, Krzysztof K
> <o...@p...onet.pl> napisał:
>
>>>>>> myslicie, pownienem probowac reklamacji?
>>>>>
>>>>> IMHO tak - w końcu masz dowód zakupu.
>>>>
>>>> IMHO tylko jeśli obsługa będzie na tyle uprzejma, że to uwzględni.
>>>
>>> Fakt, jesli bedzie uprzejma, to wystarczy sam towar.
>>
>> Przyjęcie zwrotu bez wpisu w ewidencję i ponowne wprowadzenie towaru
>> do obrotu to podwójnej wysokości podatek VAT odprowadzony do US i
>> niezgodność stanu ilościowego sprzedaży z fakturami zakupu. Ten
>> ostatni przypadek jest interpretowany jako lewy towar i w cenniku US
>> ma czołową pozycję ;)
>
> Zakladasz od razu zwrot towaru - reklamacja to niekoniecznie zwrot :-)
> Sklep powinien reklamacje przyjac, co do zwrotu towaru i kasy -
> paragon fiskalny w zasadzie jest potrzebny.
>
>
> M.
Powiedzmy że zwrot miałem na myśli w przypadku zniszczonych butów bo co
więcej można z nimi zrobić ;)
Zgadzam się z każdą opinią że obowiązkiem klienta jest udowodnienie że
kupił produkt właśnie w tym sklepie. Paragon wystarczy ale _równie_
_ważnym_ dokumentem jest wydruk z karty płatniczej. Jednak gdy sklep
określi, w chwili sprzedaży, co on uważa za dowód zakupu i ten dowód
zakupu wyda to nie powinno być wątpliwości jaką przyjmie postawę. Można
przyjąć że wydruk z karty jest dowodem zapłaty co niekoniecznie musi
oznaczać wydanie towaru. Wydanie może nastąpić później lub wcześniej i
przez to nie można ustalić czy klient mieści się w terminach dla
reklamacji. Wydruk z kasy fiskalnej jest ostatnim elementem procesu
sprzedaży i wiąże się z wydaniem towaru. Nie muszę pisać jakie skutki
może to przynieść dla klienta gdy sprzedawca uprze się przy paragonie ;)
Nadzieja w tym że sprzedawca nie zna swoich praw ;)
K.K.
-
16. Data: 2003-11-12 21:26:38
Temat: Re: Wydruk z terminala...
Od: kam <X...@X...plX>
Maciej Bebenek wrote:
> Sklep powinien reklamacje przyjac, co do zwrotu towaru i kasy - paragon
> fiskalny w zasadzie jest potrzebny.
Przepisy podatkowe nie mogą ograniczać praw kupującego.
KG