  • 11. Data: 2016-03-07 19:18:48
    Temat: Re: Wypłata CHF w okienku - jakie konto
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Placek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Monday, March 7, 2016 at 4:37:21 PM UTC+1, RobertS wrote:

    >http://stooq.pl/q/?s=usdchf&c=10y&t=l&a=lg&b=0
    >http://stooq.pl/q/?s=eurchf&c=10y&t=l&a=lg&b=0
    >http://stooq.pl/q/?s=plnchf&c=10y&t=l&a=lg&b=0
    >Znasz lepszą walutę do trzymania w skarpecie na kolejne 10 lat?

    a) spojrz na okres do 2008 roku ... a podobno wychodzimy z kryzysu.
    b) skoro do trzymania, to czemu w skarpecie ?

    J.

  • 12. Data: 2016-03-07 19:38:11
    Od: n...@p...pl

    > b) skoro do trzymania, to czemu w skarpecie ?

    pewnie wystraszył się lawiny uspokajających wieści nt.Getina i BFG

    jeśli ktoś zwątpi w efektywność gwarancji bankowych zostaje skarpeta

  • 13. Data: 2016-03-07 21:07:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-03-07 o 17:05, Jacek Placek pisze:

> [...]
    > http://stooq.pl/q/?s=plnchf&c=10y&t=l&a=lg&b=0
    > Znasz lepszą walutę do trzymania w skarpecie na kolejne 10 lat?

    drzewa nie rosną do nieba, kto wie kiedy to się skończy

    jeżeli coś jest bardzo drogie to należy kupić i liczyć na to, że
    wzrośnie jeszcze więcej czy może należy się zastanowić nad sprzedażą?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2016-03-07 21:32:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nigdy nie wiadomo, przykładem jen.
    CHF jest fenomenem oderwanym od gospodarki.
    Coś jak obrazy, wino czy co tam jeszcze - rzadkie dobro jako środek chwilowej
    tezauryzacji.
    Z uwagi na FACTA frank kiedyś je...e, wiadomo tylko, że nie wiadomo kiedy.

    -----

  • 15. Data: 2016-03-08 09:08:46
    Od: Jacek Placek <m...@g...com>

    On Monday, March 7, 2016 at 6:00:34 PM UTC+1, Budzik wrote:

    > Z ciekawosci - chcesz wypłacic CHF czy moze jednak moze byc PLN
    > przewalutowane po dobrym kursie?

    Koniecznie CHF. Chciałbym jeszcze mieć wpływ na nominał banknotów.

    Jacek

  • 16. Data: 2016-03-08 09:26:06
    Od: Jacek Placek <m...@g...com>

    On Monday, March 7, 2016 at 7:38:13 PM UTC+1, n...@p...pl wrote:

    > pewnie wystraszył się lawiny uspokajających wieści nt.Getina i BFG
    >
    > jeśli ktoś zwątpi w efektywność gwarancji bankowych zostaje skarpeta

    Trzymanie CHF w banku na 0.01% rocznie kiedy politycy mówią, że 6 banków upadnie w
    2016 nie ma najmniejszego sensu.
    Mówiąc poważniej - ryzyko braku płynności jest moim zdaniem dzisiaj większe niż
    kiedykolwiek a oprocentowanie depozytu w moim przypadku nie pokryje tego ryzyka.
    Ufam szwajcarskiemu systemowi bankowemu - to takie ich dobro narodowe (czekolada już
    się nie sprzedaje tak dobrze) - będą tego bronić do upadłego i wierzę, że mają czym.
    Tutaj mi się przypomina autentyczna wypowiedź bankiera UBS - jeżeli przychodzi do
    mnie klient z większymi pieniędzmi to ja nie zastanawiam się czy są legalne czy nie
    ja mam pewność, że są legalne :)

    Jacek

  • 17. Data: 2016-03-08 09:38:31
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Jacek Placek wrote:

    > Dostaje okazjonalnie przelewy w CHF. Czy znacie jakieś konto w tej walucie
    > które umożliwi bezpłatną wypłatę w okienku? Najlepiej darmowe lub za
    > symboliczne 5 zł.

    Ne pewno RaiffeisenPolbank.

    Ogólnie jest taki PDF z 2014 roku - może jest jakaś jego nowsza wersja:

    http://raiffeisenpolbank.com/documents/30393755/3047
    5108/Lista+plac%C3%B3wek+Banku,
    %20w+kt%C3%B3rych+Bank+dokonuje+wyp%C5%82at+got%C3%B
    3wkowych+wa%C5%BCna+od+16+01+2014+r.pdf

    na infolinii powinni Tobie powiedzieć, który typ placówek ma jakie czasy
    awizacji wypłat (tzn. jakie kwoty w jakich walutach musisz awizować i jak
    długo przed planowaną wypłatą).

    Konto w CHF jest darmowe.

    --
    Wysłane z pola.

  • 18. Data: 2016-03-08 14:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >pewnie wystraszył się lawiny uspokajających wieści nt.Getina i BFG
    >jeśli ktoś zwątpi w efektywność gwarancji bankowych zostaje skarpeta

    Zaraz ... bo w sumie nie wiem - lokaty walutowe BFG tez gwarantuje,
    czy nie ?

    J.

  • 19. Data: 2016-03-08 16:08:00
    Od: n...@p...pl

    W dniu wtorek, 8 marca 2016 14:23:16 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Zaraz ... bo w sumie nie wiem - lokaty walutowe BFG tez gwarantuje,
    > czy nie ?
    >
    > J.

    tak