  • 1. Data: 2002-07-22 19:21:41
    Temat: Wyplata z bankomatu za granica
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

    Czy ktos ma doswiadczenie, jaka karta jakiego banku jest najtansza w
    przypadku realizowania raz w miesiacu wyplaty za granica ok. 400 Euro?
    Biore pod uwage oplate za prowadzenie konta, prowizje za wyplate z
    bankomatu, sposob przeliczania transakcji
    Wyszlo mi, ze najlepsze sa (kolejnosc przypadkowa) :

    konto prowizja razem
    Citibank Maestro 0-4 zl 0-4 zl 0-8
    Visa El. Fortis 8zl 0zl 8

    Visa El. Millenium 0-2 zl 3,5% czy 3,5zl ?

    Niestety nie mozna stwierdzic po jakim kursie bank przeliczy na zlotowki;
    czy ktos wie ktory bank stosuje najkorzystniejsza tabele kursow walut ?

    A ponadto niestety najtansze w uzyciu karty, jak to VISA przeliczaja sie
    najpierw na USD , a potem na PLN , ale nawet tez maestro citka (ponoc
    przejsciowo) liczy przez dolary. Czy wiadomo ile sobie bierze z tego VISA za
    przewalutowanie i po jakim kursie przelicza?

  • 2. Data: 2002-07-24 08:09:55
    Temat: Re: Wyplata z bankomatu za granica
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Slynne przeliczanie przez dolary dotyczylo MC Citka a nie Maestro.

    Wg Citka Maestro tyz idzie przez $ ;-)

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2002-07-24 08:18:50
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 24 Jul 2002 10:09:55 +0200, "Jarosław Popiel"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wg Citka Maestro tyz idzie przez $ ;-)
    Powaznie ???
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-07-24 09:57:33
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Powaznie ???

    Wg CitiPana w oddziale tak "bo prezeciez to Europay i karty ich sa
    rozliczane przez $"

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2002-07-24 10:09:07
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Wg CitiPana w oddziale tak "bo prezeciez to Europay i karty ich sa
    > rozliczane przez $"

    Wy sie nabijacie, a moze tak jest naprawde ? :)) Chodzi mi o to, ze calkiem
    mozliwe ze zmienili sposob rozliczania maestro wraz z wprowadzeniem MC ?
    Mianowicie bank moze sobie wybrac walute rozliczania z dana organizacja
    platnicza, wiec moze zrownali maestro do KK MC ? Nie wiem czy bank moze sie
    rozliczac z EPI w dwoch roznych walutach (maestro=euro; MC=dulary) ? Zarty
    zartami, ale to by tlumaczylo wysokie (niekorzystne) kursy maestro citka w
    tescie rzepy !!! Co Wy na to ?

    pozdrawiam,
    witek

  • 6. Data: 2002-07-24 10:18:25
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości

> [...]
    > zartami, ale to by tlumaczylo wysokie (niekorzystne) kursy maestro citka w

    A czy ja sie nabijam? Ja to mowie jak najbardziej powaznie ;-) dobrze ze
    maja stale oplate od wyplat z bankomatow - 4 PLN

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2002-07-24 10:34:24
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał:

    > A czy ja sie nabijam? Ja to mowie jak najbardziej powaznie ;-) dobrze ze
    > maja stale oplate od wyplat z bankomatow - 4 PLN

    To zadne pocieszenie, bo kursy citka sa kosmiczne :(( A jesli faktycznie tak
    jest (ciekaw jestem jak dlugo), to wole korzystac juz np. z VC multi -przy
    malej kwocie wyplaty z bankomatu ~120zl (lub odpowiednik w walucie), wyjdzie
    taniej, bo kursy multi sa teraz calkiem sensowne :-))

    pozdrawiam,
    witek

  • 8. Data: 2002-07-24 10:54:37
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    wyjdzie
    > taniej, bo kursy multi sa teraz calkiem sensowne :-))

    Niedlugo sie przekonamy - uzbroilem mame w Citkowe Maestro i MC i wysylam do
    Chorwacji - zobaczymy jaki przelicznik bedzie.

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2002-07-24 12:41:17
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel"
    > Niedlugo sie przekonamy - uzbroilem mame w Citkowe Maestro i MC i wysylam do
    > Chorwacji - zobaczymy jaki przelicznik bedzie.

    niech nie czeka na Chorwacje tylko niech kontrolnie wyplaci troche EUR w
    Austrii - zużyje potem gotoweczke w Horwacji ale bedzie sprawdzian łatwy -
    bankowe kursy EURO są dostępne.
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-07-24 14:23:49
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > niech nie czeka na Chorwacje tylko niech kontrolnie wyplaci troche EUR w
    > Austrii - zużyje potem gotoweczke w Horwacji ale bedzie sprawdzian łatwy -
    > bankowe kursy EURO są dostępne.

    Oki - jak tylko bedzie bankomat pod reka to pewnie wyplaci - zaproponuje
    tez jakies kontrolne zakupy na Slowacji ;-)

    --
    JaKi