  • 41. Data: 2014-05-20 17:04:14
    Temat: Re: Wysłałem Polbankowi wypowiedzenie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mm <m...@n...com> writes:

    > Zgodnie z regulaminem (i starym, i nowym). Dzień rozwiązania umowy to
    > dzień spłaty wszystkich zobowiązań.

    Obawiam się że coś takiego mogłoby nie wytrzymać konfrontacji
    z przepisami. Rozwiązanie umowy to jedna sprawa, a saldo należności
    (i w ogóle należności i roszczenia) to zupełnie inna. Jeśli nie jest to
    specjalnie uregulowane, to po zakończeniu trwania umowy obowiązują
    zwykłe przepisy o np. odsetkach.

    > Od 17.05. umowa
    > nie obowiązuje i bank ma prawo żądać natychmiastowej spłaty.

    A to jest / może być prawda.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 42. Data: 2014-05-21 09:39:33
    Od: Raff <r...@i...pl>

    Zalogowałem się do R-online i karta oczywiście dalej aktywna.
    W końcu połączyłem się z konsultantem, wyjaśniłem o co chodzi i powiedziano mi,
    że "wysłano pongalenie odnośnie zamknięcia karty".
    Cyrk, a nie bank.

  • 43. Data: 2014-05-21 10:18:42
    Od: Raff <r...@i...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > (i w ogóle należności i roszczenia) to zupełnie inna. Jeśli nie jest to
    > specjalnie uregulowane, to po zakończeniu trwania umowy obowiązują

    To jest prawda. Sprawdż regulamin KAŻDEGO banku. Przestaje obowiązywać umowa
    kredytu, a zatem wszystkie zobowiazania z tej umowy stają się natychmiast
    wymagalne.
    Dlaczego bank miałby dawać komuś np. bezodstekowy kredyt, jak już umowa nie
    obowiązuje. Koniec umowy to koniec przywilejów i nakaz natychmiastowego
    uregulowania wszystkich zobowiązań. Nic nie ma tutaj niezgodnego z prawem.

    Terminy z wyciągów też przestają obowiązywać. Nawet jak ktoś ma na wyciągu
    termin spłaty np. 4.06.2014. Wyciąg był wystawiony jeszcze w momencie
    obowiązywania umowy.
    Skoro umowa karty rozwiązana z 16.05.2014, to uregulowanie zobowiązań musi
    nastąpić też 16.05.2014.

  • 44. Data: 2014-05-22 10:41:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 May 2014 10:18:42 +0200, w <llhnh7$nhj$1@usenet.news.interia.pl>, Raff
    <r...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    > uregulowania wszystkich zobowiązań. Nic nie ma tutaj niezgodnego z prawem.

    A co z sytuacjami, kiedy kwota nie jest znana lub nie jest znana dokładnie? Np.
    transakcje walutowe?
    Jeśli złotówkowe to mam policzyć z paragonów? Bank zna mój email :).

    A przy zwrotach na kartę? Też mogę policzyć bankowi odsetki? :)

  • 45. Data: 2014-05-22 12:16:45
    Od: mm <m...@n...com>

    r...@k...pl pisze:

> [...]
    > Jeśli złotówkowe to mam policzyć z paragonów? Bank zna mój email :).
    >
    > A przy zwrotach na kartę? Też mogę policzyć bankowi odsetki? :)

    Jeśli chcesz znać dokładne kwoty - zadzwoń na infolinę lub idź do oddziału.

  • 46. Data: 2014-05-25 16:28:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Raff <r...@i...pl> writes:

    > To jest prawda. Sprawdż regulamin KAŻDEGO banku. Przestaje obowiązywać
    > umowa kredytu, a zatem wszystkie zobowiazania z tej umowy stają się
    > natychmiast wymagalne.

    Ale przecież napisałem, że zapewne tak jest. Nie wiem czy na pewno
    w każdym banku, bo tych jest wiele i osobiście w każdym nie sprawdzałem.

    > Dlaczego bank miałby dawać komuś np. bezodstekowy kredyt, jak już
    > umowa nie obowiązuje.

    A kto mówi o bezodsetkowym kredycie. Procedury dochodzenia należności są
    znane, jest tam też coś chyba o odsetkach i np. ich wysokości? Jedyna
    zasadnicza różnica w stosunku do wierzyciela innego niż bank to BTE.

> [...]
    > momencie obowiązywania umowy.
    > Skoro umowa karty rozwiązana z 16.05.2014, to uregulowanie zobowiązań

    A z tym byłbym ostrożny, umowa może to różnie regulować. No chyba że
    sprawdziłeś (np. w każdym banku)?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 47. Data: 2014-05-27 12:03:14
    Od: w...@g...com

    a ja nic nie otrzymałem, dopiero wczoraj jak zwykle ostatnio z opóźnieniem zobaczyłem
    jakieś ubezpieczenie. Po telefonie na infolinię zonk, nastąpiła zmiana opłat, brak
    cashback... W moim przypadku miało to być ponad 100zł ;/ bo obrót na karcie na ponad
    10000... Ale to jeszcze nic, chciałem zrezygnować z usług tego podmiotu jednak Pani
    na infolini powiedziała mi że muszę zadzwonić do innego działu po 9:00... tak też
    zrobiłem tyle że zadzwoniłem 10:05 jest 12:00 i nikt jeszcze nie odebrał!!!! Widać
    telefon im się gotuje, ale to akurat mnie nie interesuje... pod drodze kilka
    telefonów znowu na infolinię z drugiego numeru i tam każdy pali głupa...

    Rezygnuję na 100% bo frycowego płacić nie będę. Dla tych co nie wiedzą co zrobić
    polecam Kantor Aliora do tranzakcji w euro dolarze czy franku. Bardzo fajna oferta.
    Do płatności po PL będę miał swoją CITI którą mam dożywotnio gratis...

  • 48. Data: 2014-06-02 13:58:27
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2014-05-19 20:28, pI wrote:

    > U mnie podobnie. Mimo złożenia sprzeciwu w oddziale i dodatkowo
    > poleconym na początku maja. Reklamacja złożona.

    Półbank sie postarał - tylko 2 tygodnie im zajeło :)
    Reklamacja rozpatrzona pozytywnie i przeprosiny.
    Dzis otrzymałem poczta zwykla odpowiedz na reklamacje, ze przepraszaja
    ze z ich winy karta nie zamknieta, i ze zamkneli ja w zeszlym tygodniu.
    I ze zadnych oplat naliczonych/doliczonych nie ma. Zawarlem w reklamacje
    ze jesli powstana oplaty po 16.05 to maja skorygowac.

    Probowalem sie zalogowac do nowego systemu i "niedasie", wiec widac
    podzialalo.
    Teraz tylko kontrolny raport z BIK zeby sprawdzic czy tez tam to
    zamkniecie zaraportowali.

    Karta była fajna, duuuzo cashbacku mi sie na niej wrociło, dobre
    przeliczniki były i gdyby nie tak drastyczne popsucie warunków (oplaty
    miesieczne, roczne, obowiazkowe ubezpieczenie, brak cashbacku) to bym
    nie rezygnował.
    Mam nadzieje ze T-Mobile wymyśli niedlugo jakis fajny produkt KK który
    bedzie można przytulić w miejsce półbanku. Poki co CitiZTM i cashback na
    bilety miesieczne.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 49. Data: 2014-06-02 17:30:35
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-06-02 13:58, darnok pisze:
    > Mam nadzieje ze T-Mobile wymyśli niedlugo jakis fajny produkt KK który
    > bedzie można przytulić w miejsce półbanku. Poki co CitiZTM i cashback na
    > bilety miesieczne

    Mnie wtrynili w T Mobile taką kartę (bezpłatna), ale na drugi dzień ją
    wypowiedziałam i oddałam. Po prostu nie chcę dodatkowego balastu.

    --
    animka