  • 1. Data: 2009-06-16 07:50:10
    Temat: "Wysokie" odsetki w parabanku
    Od: scream <n...@p...pl>

    Niedawno na grupie był wątek narzekający na temat wysokich odsetek w
    kredytach bankowych. W warszawskiej gazecie z ogłoszeniami "Oferta"
    (wychodzi też w innych miastach) jest zawsze cała masa ogłoszeń firm
    zajmujących się udzielaniem kredytów. Zadzwoniłem pod kilka numerów,
    większość to firmy sprzedające kredyty zwykłych banków, ale nie wszystkie.
    Firma reklamująca się jako udzielająca kredytów każdemu, bez sprawdzania w
    bik, bez zaświadczeń i poręczycieli, przedstawiła mi przez telefon
    następującą ofertę:

    kwota pożyczki: 15000 zł
    rozłożona na 60 miesięcznych rat
    miesięcznie do spłaty 700 zł

    Co w skali 5 lat daje nam 42000 zł do spłaty.

    Chyba jednak nie ma co narzekać na banki, bo tam oprocentowanie najwyżej
    zbliża się do 30% :)

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2009-06-16 08:15:53
    Temat: Re: "Wysokie" odsetki w parabanku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:
> [...]
    >
    > Co w skali 5 lat daje nam 42000 zł do spłaty.
    >
    > Chyba jednak nie ma co narzekać na banki, bo tam oprocentowanie najwyżej

    I jakieś przemyślenia? Rozumiem, że wg Ciebie lepiej będzie, jeśli
    taka "podejrzana" osoba w ogóle nie dostanie kredytu, niżby miała wziąć
    X i w ciągu 5 lat zwrócić 3X?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-06-16 08:40:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2009 10:15:53 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > I jakieś przemyślenia? Rozumiem, że wg Ciebie lepiej będzie, jeśli
    > taka "podejrzana" osoba w ogóle nie dostanie kredytu, niżby miała wziąć
    > X i w ciągu 5 lat zwrócić 3X?

    Szczerze mówię, że nie wiem. Podejrzewam, że jakieś zabezpieczenie takiej
    pożyczki jednak jest, najpewniej weksel, czyli przyszły dłużnik plecie bat
    na własną d...

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2009-06-16 08:43:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

    > Szczerze mówię, że nie wiem. Podejrzewam, że jakieś zabezpieczenie takiej
    > pożyczki jednak jest, najpewniej weksel, czyli przyszły dłużnik plecie bat
    > na własną d...

    Weksel nie jest żadnym zabezpieczeniem.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-06-16 08:45:40
    Od: zly <b...@N...fm>

> [...]

    > I jakieś przemyślenia? Rozumiem, że wg Ciebie lepiej będzie, jeśli
    > taka "podejrzana" osoba w ogóle nie dostanie kredytu, niżby miała wziąć

    zwazywszy, ze z jakich powodow nie moze dostac kredytu w innym banku (bo
    bik, bo zaswiadczenia etc), czyli ma male szanse na splate normalnego
    kredytu, jest olbrzymie prawdopodobienstwo, ze nie da sobie rady z kredytem
    na jeszcze orszych warunkach, wiec dla przedpiscy i dla mnie bedzie to
    pewnie obojetne, ale dla zainteresowanego to moze byc gwozdz do trumny, i
    pewnie rzeczywiscie w dluzszej perspektywie byloby lepiej jakby go nie
    wzial
    --
    marcin

  • 6. Data: 2009-06-16 08:50:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2009 10:43:27 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Weksel nie jest żadnym zabezpieczeniem.

    Oczywiście, nie jest, dlatego każą go podpisywać w ramach rozrywki :)

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-06-16 08:50:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zly pisze:

> [...]
    > pewnie obojetne, ale dla zainteresowanego to moze byc gwozdz do trumny, i
    > pewnie rzeczywiscie w dluzszej perspektywie byloby lepiej jakby go nie

    To zależy - może od tego kredytu zależy czyjeś życie (np. operacja?).
    Chcącemu nie dzieje się krzywda. W wolnym kraju każdy powinien mieć
    prawo zrobić sobie źle.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-06-16 08:52:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

    > Oczywiście, nie jest, dlatego każą go podpisywać w ramach rozrywki :)

    To takie dublowanie zabezpieczenia, wszak tytuł wykonawczy uzyska się
    już na samej umowie pożyczki. Podobny sens, jak wielu innych prawniczych
    zapisów typu "umowę sporządzono w dwóch jednakowych egzemplarzach, po
    jednej dla każdej ze stron" itp. Zapchajdziura, imitacja profesjonalności.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-06-16 09:14:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2009 10:52:39 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To takie dublowanie zabezpieczenia, wszak tytuł wykonawczy uzyska się
    > już na samej umowie pożyczki.

    Ale dużo szybciej i łatwiej sprzedać weksel, jeden papierek, niż postarać
    się o tytuł wykonawczy i dopiero sprzedać go komuś kto odzyska dług. To sie
    nie dzieje w 5 minut.

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2009-06-16 09:16:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

    > Ale dużo szybciej i łatwiej sprzedać weksel, jeden papierek, niż postarać
    > się o tytuł wykonawczy i dopiero sprzedać go komuś kto odzyska dług. To sie
    > nie dzieje w 5 minut.

    Sprzedać weksel można tak samo szybko jak dokonać cesji każdej innej
    wierzytelności (fakt, w tym drugim przypadku trzeba się więcej napisać,
    ale chyba to nie problem).

    Weksel jest przydatny, bo umożliwia robienie przekrętów - wpisze się
    dowolną kwotę, indosuje, a potem niech się dłużnik buja z zarzutami, na
    które nawet nie będzie miał dowodu.

    Jak ktoś chce być uczciwy, to wystarczy mu sama umowa pożyczki. Albo
    sam weksel odpowiednio wypełniony. Jedno połączone z drugim to
    przyzwolenie na oszustwa.

    --
    Liwiusz