  • 21. Data: 2009-02-11 11:12:58
    Temat: Re: Wystawianie zlecenia kupna z stop lossem na kontraktach
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Heh... Moj system jest na razie taki: normalnie, to poszedłbym do TFI
    > i kupił jednostki. Znaczy się zakładam wzrosty. Ale spróbuję wejść na
    > rynek pomijając TFI. Więc plan: kupić, a jak zacznie spadać, to uciąc
    > stopem.

    Czy kupujac jednego dnia fundusze w TFI nastepnego dnia rano bys je
    sprzedawal? Jezeli nastawiasz sie na wzrosty to otworz dluga pozycje, ustaw
    SL na rozsadnym poziomie (nie 25 punktow tylko wielokrotnie wiecej) i
    zapomnij o sprawie. Zapomnij tzn. nie patrz non stop na notowania i nie
    kombinuj zamykajac pozycje czy zmieniajac SL co chwile.

    Pozdrowienia

    Darek

  • 22. Data: 2009-02-11 11:16:09
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Wed, 11 Feb 2009 12:12:58 +0100, "DJ" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >zapomnij o sprawie. Zapomnij tzn. nie patrz non stop na notowania i nie
    >kombinuj zamykajac pozycje czy zmieniajac SL co chwile.

    Tak chciałem zrobić, mój błąd polegał właśnie na tym, że SL dałem
    tylko 25 punktów niżej. Teraz już to wiem, że to błąd :)

    Jeszcze raz dzięki.

    --
    z/svc

  • 23. Data: 2009-02-11 16:04:33
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    z/svc wrote:

    > Czy zastosowanie Stop-Lossa to nie właśnie taki plan B? Tzn. spada,
    > zamiast rosnąć, więc SL.

    Pisałem to w kontekście wyboru PKC czy limit. Dziś wyrażnie opłacał się
    limit. Jak się okazało Twoje PKC to też dobry wybór. Pewny ale droższy. Jak
    to w życiu czym większe ryzyko tym większa możliwość zysku/straty. Ale
    ryzyko trzeba umieć policzyć albo przynajmniej oszacować. Wtedy można się
    zastanawiać czy je przyjąć, czy nie.

  • 24. Data: 2009-02-11 18:26:24
    Od: macieks <m...@g...com>

    Wtrące swoje trzy grosze.

    SL jest jednym z wielu elementów gry. Był przykład: 200-300 pktów.
    Pomyśl: strata 2000-3000 pln, przy założeniu pojedynczej straty na
    poziomie 2-3% kapitału, wskazywałoby na kapitał rzędu 100 000 pln. Jak
    masz mniej to teoretycznie błąd.
    Jak masz 100 000 pln kapitału i grasz jednym kontraktem, to też
    teoretycznie błąd. :)
    Nazywa się to zarządzanie kapitałem.

    Jako młody adept nie wiem czy powinieneś stosować tak duże stopy.
    Szczególnie w miejscu w którym jesteśmy obecnie 1500. Bez problemu
    mogę sobie wyobrazić w ciągu jednego tygodnia od dziś 300 + albo 300
    -.

    Kolega który podał ten przykład, z wypowiedzi wynika , że ma większe
    doświadczenie. Łatwiej złapie rynek w którymś ze skrajnych położeń. I
    wtedy może spokojnie stosować taki SL. No i jest długodystansowcem.
    Całkowicie inna technika gry od mojej, u mnie max to tydzień.

    Jak już dojdziesz do stanu gry, w którym plusy przewyższają minusy,
    luki będą działały identycznie - czyli na twoją korzyść.

    macieks

  • 25. Data: 2009-02-11 19:01:30
    Od: macieks <m...@g...com>

    A i jeszcze jedna sprawa. Zająłeś pozycje 1550 L, SL 25 punktów...
    I co robisz dalej??? jak rynek spada SL i po bólu pozycji :)

    A co robisz jak rynek rośnie ???? musisz to wiedzieć wcześniej,
    przesuwasz SL czy nie, jakiś TP czy co?? DYNAMICZNY wzrost CO
    robisz ??? SZYBKO, SZYBKO DECYZJA ????

    Rynek futures nie jest zły, ale naprawdę musisz uważać, przejść z TFI
    na kontrakty, oj może być ciężko. Nauka kosztuje realne pieniądze.
    Zadajesz pytania: a jak dam PKC i rynek zleci 500 pktów i wróci, to co
    dalej. Grający na kontraktach nie może zadawać takich pytań. Poprostu
    nie wypada.

    macieks

  • 26. Data: 2009-02-11 19:17:40
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    macieks wrote:

> [...]
    > Zadajesz pytania: a jak dam PKC i rynek zleci 500 pktów i wróci, to co
    > dalej. Grający na kontraktach nie może zadawać takich pytań. Poprostu

    Nie wypada to kraść i z d.py spaść. Zapytać nie zaszkodzi.

  • 27. Data: 2009-02-11 19:48:24
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Wed, 11 Feb 2009 20:17:40 +0100, totus <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Nie wypada to kraść i z d.py spaść. Zapytać nie zaszkodzi.

    Hehehe :))) Też tak myślę.

    @ macieks:

    Plan był (jest?) taki: gdyby poszło jak powinno, czyli up, planowałem
    trzymanie SL dalej na poziomie 1550, czyli wejścia. I tak mniej więcej
    co tygodniowa korekta SL w górę, aby w przypadku zjazdu w dół zebrać
    zysk.

    Teraz, na początku, trudno mi ustawić szerokiego SL, bo te
    kilkanaście-kilkadziesiąt punktów starty, to duża strata. Łatwiej
    będzie mi ustawić szerokiego SL jak będę (a mam nadzieję, że będę) w
    sytuacji, kiedy mam powiedzmy 100 pkt zysku i SL ustawiam na 50 pkt
    niżej.

    Wiem, że teraz piszę dużymi ogólnikami, ale szczegółów nie czuję się
    na siłach jeszcze publicznie dyskutować.

    Z dzisiejszego zamknięcia wynika, że może i dobrze, że zadziałał mi
    SL. Dzisiejsze notowania trochę popsuły mi mój plan i muszę to sobie
    przetrawić jaką teraz pozycję zająć.

    --
    z/svc

  • 28. Data: 2009-02-11 20:14:52
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    z/svc wrote:

> [...]
    >
    > Z dzisiejszego zamknięcia wynika, że może i dobrze, że zadziałał mi
    > SL. Dzisiejsze notowania trochę popsuły mi mój plan i muszę to sobie

    Zaproponuje Ci pewną strategię do przemyślenia. Skorzystaj z definicji
    trendu takiej najogólniejszej, że trend wzrostowy to taki gdy bieżąca górka
    jest wyżej od poprzedniej, a bieżący dołek jest wyżej od poprzedniego. Przy
    trendzie spadkowym odwrotnie. Zrób sobie wykres tygodniowy liniowy po high
    świec tygodniowych i na tym samym wykresie wykres liniowy po low
    tygodniowych świecach. Bierzesz L gdy kurs przejdzie ostatni szczyt high +
    15 pkt robisz odwrót pozycji gdy jest na ostatnim dołku low - 15 pkt.
    Przelicz ile byś stracił/zarobił przez ostatni rok na takiej strategii.
    Ostatni rok to trend spadkowy. Znajdź na wykresie jakiś trend wzrostowy,
    który trwał rok i przelicz. Na koniec sprawdź czy strategia działa w
    okresie zmiany trendu. Jaki jest wynik sam nie wiem bo system jest szeroki
    i pewnie dużo nie zarobi jeżeli wogóle. Wykonywanie tych testów da Ci
    obycie z wykresami i przy okazji nasunie Ci się masę pomysłów do
    sprawdzenia. Ja zasadę przyjąłem taką. Jeżeli mam jakiś plan to sprawdzam
    czy działa na danych historycznych. Jeżeli wynik jest lepszy od tego jaki
    teraz osiągam to wprowadzam, jeżeli nie to szukam dalej. Innymi słowy
    pomysł --> test --> ewentualnie praktyka. Lepiej sprawdzić na papierze niż
    na portfelu.

  • 29. Data: 2009-02-11 20:56:29
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Wed, 11 Feb 2009 21:14:52 +0100, totus <t...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >teraz osiągam to wprowadzam, jeżeli nie to szukam dalej. Innymi słowy
    >pomysł --> test --> ewentualnie praktyka. Lepiej sprawdzić na papierze niż

    OK, zrobię to, takie testy.
    Bardzo dziękuję za propozycję.

    --
    z/svc

  • 30. Data: 2009-02-12 08:54:25
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Wed, 11 Feb 2009 09:31:37 +0100, totus <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Jeżeli stawiasz stop na 1550 to
    >myślisz, że jeżeli dojdzie do 1550 to będzie spadało i zamykasz L.
    >Świetnie. Ale dlaczego nie jesteś konsekwentny w działaniu? Jeżeli myślisz,
    >że po przejściu 1550 będzie spadało to trzeba otworzyć S.

    No właśnie, a tak apropo odwracania L na S przy poziomie 1550 ;-)

    --
    z/svc