  • 1. Data: 2012-02-02 12:30:52
    Temat: Wyświetlnia reklam w Aliorze - moja reklamacja
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Jak wspomniałem w wątku
    o nachalnych reklamach Aliora postanowiłem złożyć do nich reklamację. Oto
    jej krótka historia:

    1) Moja reklamacja telefoniczna, że nie wyrażałem zgody na reklamy bla bla

    2) Pierwsza odpowiedź Aliora:

    "Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pana reklamację z dnia 18.01.2012r., dotyczącą braku
    wyrażenia zgody na komunikację marketingową, prosimy o przyjecie
    następujących wyjaśnień.

    Informujemy, że na Pana koncie obecnie brak jest wyrażonej zgody na
    komunikację marketingową. Wyjaśniamy, że zgoda marketingowa dotyczy
    otrzymywania spersonalizowanej oferty drogą mailową lub telefoniczną.
    Brak zgody marketingowej na koncie nie wyłączy prezentowanych podczas
    logowania komunikatów o ofercie Banku.

    Wyrażamy nadzieję, że powyższe wyjaśnienia będą dla -Pa Pana
    wystarczające."

    3) Moja kolejna odpowiedź tym razem już pocztą wewnętrzną (w końcu już
    jest czego prędzej nie zauważyłem)

    "Witam
    Napisał Pan wyraźnie: 'Wyjaśniamy, że zgoda marketingowa dotyczy
    otrzymywania *spersonalizowanej* oferty drogą mailową lub telefoniczną.'
    Jak według Państwa w takim razie nazwać reklamę, która ukazuje mi się po
    zalogowaniu do mojego konta? Przecież tylko ja jestem jego właścicielem i
    tylko ja znam login i hasło - proszę mi w takim razie wytłumaczyć do
    kogo, jak nie do mnie, adresują Państwo tę reklamę. Chciałbym uzyskać od
    Państwa sensowne wyjaśnienie i jednocześnie zaprzestania wyświetlania
    tego typu reklam ewidentnie skierowanych do mnie."

    4) Kolejna odpowiedź Aliora

    "Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pana zapytanie informujemy, że zgoda na komunikację
    marketingową dotyczy wykorzystywania danych osobowych w celach
    marketingowych.

    Banery reklamowe, pojawiające się po zalogowaniu do bankowości
    internetowej nie wykorzystują Pana danych osobowych. Identyczna sytuacja
    występuje, gdy przechodząc ulicą widzi Pan plakaty zamieszczone na
    oddziałach banków. W takim przypadku również mimo braku udzielonej zgody
    na komunikacje marketingową, reklamy do Pana docierają, nie wykorzystując
    przy tym Pana danych osobowych.

    W związku z powyższym brak jest podstaw do uznania Pana roszczeń."

    Na pewno plus dla Aliora, że odpowiada żywy człowiek i nie wkleja stosu
    gotowych regułek z formularza dopisując na końcu od siebie 3 słowa.
    Odpowiedź na reklamację jak widać jest bardzo pokrętną logiką farbowana i
    nie wiem czy mam siłę dalej w to brnąć ;) Chyba będę musiał gdzie indziej
    poszukać pomocy.

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2012-02-02 12:44:03
    Temat: Re: Wyświetlnia reklam w Aliorze - moja reklamacja
    Od: Marvin <m...@f...com>

    W dniu 2012-02-02 13:30, xbartx pisze:

> [...]
    >
    > W odpowiedzi na Pana reklamację z dnia 18.01.2012r., dotyczącą braku
    > wyrażenia zgody na komunikację marketingową, prosimy o przyjecie

    Profilaktycznie napisałbym skargę do GIODO że przetwarzają mimo
    sprzeciwu. Bo reklama pokazywana zalogowanemu użytkownikowi jest
    spersonalizowana i to w 100%

    Jak się takim palantom odpuści, to się rozplewi ścierwo po całej branży.

    marv

  • 3. Data: 2012-02-02 12:51:25
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie wiem czy mam siłę dalej w to brnąć ;) Chyba będę musiał gdzie indziej

    Nie prosciej filtr sobie dopisac niz sie z nimi chandryczyc ?
    - ja juz nie mam tego problemu ;)

    Pozdro

  • 4. Data: 2012-02-02 12:54:49
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Marvin" <m...@f...com> napisał w wiadomości

    >Jak się takim palantom odpuści, to się rozplewi ścierwo po całej branży.

    No tak, ten argument jest MOCNY

    IMO od momentu wejscia w https zadne gowno reklamowe nie powinno sie
    pojawiac
    a juz szczegolnie po zalogowaniu - co najwyzej informacja (masz wiadomosc)
    ale nie jakis parszywy baner bijacy po oczach

    Pozdro

  • 5. Data: 2012-02-02 13:48:52
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-02 13:54, Waldek pisze:

> [...]
    > a juz szczegolnie po zalogowaniu - co najwyzej informacja (masz wiadomosc)
    > ale nie jakis parszywy baner bijacy po oczach

    No to co zrobić z Optimą? Reklama (z parasolką) zajmuje pół ekranu.
    Zajmowała, bo ja-tam ją sobie Adblockiem wyciąłem.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 6. Data: 2012-02-02 15:31:38
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > No to co zrobić z Optimą? Reklama (z parasolką) zajmuje pół ekranu.
    > Zajmowała, bo ja-tam ją sobie Adblockiem wyciąłem.

    Tez wycialem, ale jedyny zysk to bialy ekran
    nic poza tym nie zmienia, wyswietla sie dalej 5 wierszy
    R-k + 4 lokaty - jedynie banerek w oczy nie kole :]

    Aliorowe reklamy sa znacznie bardziej upierdliwe
    - znaczy byly bo zrobilismy sobie by by ....

    Pozdro

  • 7. Data: 2012-02-02 22:27:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    xbartx napisał(a) :

> [...]
    > nie wiem czy mam siłę dalej w to brnąć ;) Chyba będę musiał gdzie indziej

    Jest to w zasadzie wykroczenie z art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002
    r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 z 2002 r.,
    poz. 1204).
    Ale dotyczy to właśnie "informacji handlowej skierowanej do
    oznaczonego odbiorcy". Tu trzeba w jakiś sposób tego oznaczonego
    odbiorcę określić. Jak widać, marketoid usiłuje się wykpić.

    Odpisz temu wesołkowi, że nie potrafi nawet dobrego porównania
    wymyślić. Ten typ reklamy bym raczej przyrównał do postawienia przed
    drzwiami do mieszkania na klatce schodowej dużej reklamy, którą
    muszę przesunąć, żeby wyjść z mieszkania :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 8. Data: 2012-02-02 23:43:43
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 02 Feb 2012 13:44:03 +0100, Marvin napisał(a):

    > Profilaktycznie napisałbym skargę do GIODO że przetwarzają mimo
    > sprzeciwu. Bo reklama pokazywana zalogowanemu użytkownikowi jest
    > spersonalizowana i to w 100%

    nie zgodzilbym sie z tym tak szybko. spersonalizowana wg mojej wiedzy
    (artykuly, inet) to taka wykorzystujaca cechy i dopasowujaca sie do
    indywidualnych cech osobnika, np. jego hobby, miasto zamieszkania. nie
    podejrzewalbym systemu bankowego zaraz o taka finezje.

    bank odpisujac ma imho racje - kazdy przechodzien widzi reklame co prawda
    indywidualnie, ale kazdy widzi taka sama reklame. co najwyzej
    personalizacja (ale tez regionalna, a nie ukierunkowana wylacznie na
    konkretne cechy osoby) bylaby wtedy jakby na bogatych ulicach warszawy
    plakaty sklepu 'dla idiotow' reklamowaly ajfony, a w malym miescie biedakow
    na plakatach tego samego marketu bylyby np. tanie lg... takie niuanse, wiec
    nie bede sie spieral.

    --
    jg

  • 9. Data: 2012-02-02 23:45:22
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Fri, 3 Feb 2012 00:43:43 +0100, jg napisał(a):

> [...]
    > indywidualnie, ale kazdy widzi taka sama reklame. co najwyzej
    > personalizacja (ale tez regionalna, a nie ukierunkowana wylacznie na

    mialo byc: cechy konkretnej osoby

    --
    jg

  • 10. Data: 2012-02-03 00:06:08
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "jg" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

    > mialo byc: cechy konkretnej osoby

    IMO bylaby spersonalizowana, gdyby w zaleznosci od klienta
    wyswietlal sie inny baner
    - a wyglada na to ze jednak wszyscy dostaja ta sama sieczke