  • 1. Data: 2010-06-30 16:45:50
    Temat: Wywiad z prezesem NBP M.Belką
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    Ktoś może czytał wywiad z ulubieńcem inwestorów Markiem Belką?

    Oczywiście tylko dla ludzi o mocnych nerwach.

    Cytat:
    "W porównaniu z krajami, gdzie chcielibyśmy żyć - z Europą czy Ameryką - w
    Polsce start jest stosunkowo łatwy, jego koszty są stosunkowo niewielkie,
    system podatkowy sprzyja tworzeniu firm. Przecież w Polsce każdy, kto
    zadeklaruje, że jest przedsiębiorcą, płaci 19 proc. podatku liniowego i
    drastycznie zaniżone składki na ubezpieczenia socjalne"

    Najciekawsze te drastycznie zaniżone składki :-)

    Całość tu:
    http://www.polityka.pl/rynek/ekonomia/1506638,1,wywi
    ad-z-markiem-belka-nowym-prezesem-nbp.read

    Ciekawy koment Gwiazdowskiego tu:
    http://blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id
    =798

  • 2. Data: 2010-07-01 11:37:40
    Temat: Re: Wywiad z prezesem NBP M.Belką
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "DJ(Dominik)" <d...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Całość tu:
    > http://www.polityka.pl/rynek/ekonomia/1506638,1,wywi
    ad-z-markiem-belka-nowym-prezesem-nbp.read

    Niezly ten cytat ze skladkami- trzeba przyznac ze facet wie jak
    podkur...ludzi z wlasna dzialalnoscia.
    No i dobija mnie ze facet sie nawet nie zajaknie ze polski eksport wzrasta
    dlatego ze zlotowka sie oslabila....
    I na koniec najwiekszy hit- ze krzywa Laffera to bzdura- to co on sie tak
    opieprzal z podwyzszeniem podatkow do 100% z dochodow z dzialalnosci jak byl
    premierem?- wtedy na pewno nie bedzie problemow z ZUSem i dziura budzetowa.

    Przemek

  • 3. Data: 2010-07-04 08:37:00
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > premierem?- wtedy na pewno nie bedzie problemow z ZUSem i dziura budzetowa.

    Poniżej zamieszczam fragmet aryt na temat działalnosci M.Belki w MFW

    całość na : http://cia.bzzz.net/marek_belka_wierny_sluga_swiatow
    ej_finansjery

    Marek Belka zdążył jeszcze zatwierdzić dokument MFW zawierający zalecenia dla
    polskiego rządu i Narodowego Banku Polskiego, zanim został nominowany do
    realizacji tej polityki na stanowisku szefa NBP. Jak widać, przepływ pomiędzy
    stanowiskami w instytucjach, które określają politykę finansową (MFW), a
    instytucjami, które ją realizują (NBP) jest bardzo płynny i łatwy. Nie dziwi
    zatem, że Marek Belka od razu wystąpił o dodatkowe fundusze z MFW &#8211; staremu
    przyjacielowi i wiernemu słudze się nie odmawia.

    Wspomniany dokument o oznaczeniu IMF Country Report No. 10/118, datowany na maj
    2010 r., określa następujące kierunki polityki budżetowej dla Polski:
    ograniczenie indeksacji rent i emerytur, "racjonalizacja" świadczeń socjalnych
    na dodatki chorobowe i inwalidzkie (czyli powiązanie ich wysokości z płaconymi
    składkami), &#8222;zwiększenie elastyczności&#8221; wydatków na zbrojenia
    (elastyczność
    umożliwi zapewne zwiększenie tych wydatków), zwiększenie obciążeń podatkowych
    osób samozatrudnionych, rozszerzenie podatku dochodowego na rolników, powrót do
    dyskusji o reformie KRUS, zunifikowanie podatku VAT na wspólnym, wyższym
    poziomie, ograniczenie dodatków rodzinnych i reforma systemu podatków od
    nieruchomości (podwyżki podatków już się zaczęły &#8211; w Warszawie już doszło do
    10-
    krotnych podwyżek podatku od nieruchomości).

    Raport chwali Polskę za ostrą politykę względem emerytur, ale i tak zaleca
    zaostrzenie kryteriów umożliwiających przejście na wcześniejszą emeryturę i
    zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn przez przesunięcie go do góry.
    Rosnąca populacja osób powyżej 50 roku życia przedstawiana jest jako &#8222;hamulec
    dla konkurencyjności&#8221;, w związku z czym zaleca się "mobilizację zawodową" dla
    osób po 50 roku życia. Dodatkowo, mowa jest o "agresywnej polityce
    prywatyzacyjnej" i &#8222;dalszemu ograniczaniu barier administracyjnych dla
    biznesu&#8221;, &#8222;ograniczaniu podatków dla biznesu&#8221;, czyli standardowych
    elementach
    litanii serwowanej przez MFW na całym świecie. Polska zbiera również pochwały
    za to, że program prywatyzacji na 2010 r. został już w 1/5 zrealizowany w marcu
    b.r., a planowane są dodatkowe prywatyzacje kluczowych firm sektora
    energetycznego. W sumie, w 2010 r. ma nastąpić sprzedaż firm o wartości 25
    miliardów złotych. Dodatkowo, sprzedawana ma być ziemia rolna.

    Niezależnie od wyników wyborów, polityka kraju została już od dawna
    zaplanowana. Wytyczne MFW dotyczące dalszego rozwoju polskiej polityki
    fiskalnej i budżetowej będą musiały zostać wdrożone, zupełnie niezależnie od
    wyników wyborów. O szczegółach tej polityki dowiemy się więcej z dokumentu MFW,
    niż z programów wyborczych poszczególnych partii.

  • 4. Data: 2010-07-04 10:28:19
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > energetycznego. W sumie, w 2010 r. ma nastąpić sprzedaż firm o wartości 25
    > miliardów złotych. Dodatkowo, sprzedawana ma być ziemia rolna.

    To są dobre kierunki, czy złe? To ograniczy zadłużenie czy zwiększy? Te
    działania sprzyjają wzrostowi PKB i zamożności, czy nie sprzyjają?