  • 51. Data: 2006-07-31 08:15:31
    Temat: Re: Wzbogacanie banków ?
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 31 Jul 2006 09:23:28 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >stary - ale to chyba normalne, ze firmy powinny miec rachunek bankowy.
    >Przynajmniej ja tak uwazam. Btrak obiegu gotowkowego, mozliwosc kontroli,
    >etc.

    a ja nie. A co jest niewłaściwego w kontroli np. raportów kasowych? I
    co jest złego w obrocie gotówkowym jeśli obie strony transakcji nie
    mają nic przeciwko temu a złotówki nie przestały być prawnym środkiem
    płatniczym (wiem, na tej grupie to niepoprawne politycznie :-) )?

    >No i jeszcze cos waznego - przeciez te wszystkie oplaty wliczasz w koszty -
    >wiec co za problem.

    Oj, Ty chyba nigdy nie prowadziłeś DG. Tak, jes różnica czy mnie coś
    kosztuje 81 czy 100 zł to "co za problem" mniejszy jedynie o 19%.

    >Zaraz zaczniesz sie czepiac, zetrzeba faktury poczta wysylac i na znaczek
    >wydawac :)

    troszkę tak, ale to z innej beczki: fakturę papierową możesz wypuścić
    z drukarki i dać kontrahentowi. Fakturę elektroniczną jednak musisz
    podpisać i to w sposób "kwalifikowany". Czy to nie jest dziwne, że
    coś, co ma ułatwiać obrót B2B zostało obostrzone takimi
    ograniczeniami?

    >do momentu, az mozesz sobie to zrobic (przelewy) za free nie widze
    >najmniejszego problemuy

    No tak, teoretycznie 36 zł wystarczy i Orlenowi, żeby z VWBD
    korzystać... Jednak jakoś tylko jeden bank przedsiębiorcom daje
    przelewy za friko, a wszystkie (AFAIK) solidarnie zastrzegają, żeby
    broń Boże, nie przelewać z osobistego (który też dziwnym trafem, jako
    nieobowiązkowy, ma zwykle TOiP o mniejszych opłatach) za DG ani tam
    nie przyjmować...
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 52. Data: 2006-07-31 17:41:45
    Od: "Johan Petrus" <s...@m...com.pl>

    "Robert" news:eaiudm$k7m$1@node5.news.atman.pl

    > jak bank robi sie zbyt drogi to z niego rezygnuje i po zabawie,
    konkurencja
    > na rynku
    > jest ogromna

    Konkurencja to może i jest ale każe sobie za swoje usługi płacic i to nie
    mało.
    Nie ukrywajmy się ale na chwile obecną chyba najtańsze konta oferuje
    1. mBank
    2. Inteligo
    3. Lukas

    I chyba na tym tak na prawdę kończy się konkurencja.
    Może większość z was to ludzie, dla których wydatek prawie 10 zł za
    prowadzenie konta to małe piwko jednak przynajmniej dla mnie to dość
    znacząca kwota a właśnie w granicy dyszki oscyluje większość ofert banków.

    Nie pozostaje nam nic innego jak tylko wiara, że ofert takich jak mBank czy
    Intelogo będzie w naszym kraju więcej.

  • 53. Data: 2006-07-31 17:48:13
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik "_tomii1_" <tkozik2@_spam_o2.pl> napisał w wiadomości

    > Proszę mi napisac z czego tak potężnie bogacą się banki?
    >
    > Sam osobiście przechodząc przez rynek miasta na każdej ulicy spotykam
    > jakiś
    > nowy bank i pełno reklam z nim związanych.

    Spojrzmy na to w szerszym kontekscie, makroekonomicznie :)
    Raz slyszalem w Pl Radiu, ze jakis ekspert stwierdzil, ze sektor bankowy w
    Polsce jest gleboko niedofinansowany. W ten sposob uzasadnial znaczne
    koszty uslug bankowych w Polsce i koniecznosc prywatyzacji bankow. I ze w
    sumie zagranicznych udzialow w naszych bankach nie ma tak duzo w
    porownaniu do innych krajow Europy Wsch. Pl Radio prezentuje opcje
    liberalno-lewicowa, stad takie slowa. Ciekawi mnie proces
    dokapitalizowania bankow w latach 90-tych (grube miliardy dzisiejszych
    pln) oraz pozniejsza sprzedaz bankow zagranicznym inwestorom. W mediach
    innej opcji nazywane jest to po prostu kradzieza. Kto ma racje?

    Z.

  • 54. Data: 2006-07-31 20:09:21
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
> [...]
    > mają nic przeciwko temu a złotówki nie przestały być prawnym środkiem
    > płatniczym (wiem, na tej grupie to niepoprawne politycznie :-) )?

    Ale gdybasz... Ulatwia to zycie aparatowi skarbowemy, kontrolnemu,
    kontrahentom, zwieksza bezpieczenstwo transkacji, etc. daj spokoj - z kazda
    pierdola mialbym jechac pol miasta, zeby komus zaplacic za usluge/produkt.
    Jak sam chcesz wracac do krola cwieczka - to droga otwarta, ale na mnie nie
    licz.
    Zreszta o czym my dyskutujemy? Koszt ZUSu masz miesiecznie 250 lub 750 zl, a
    koszt rachunku bankowego mozesz obnizyc do zera.
    Ja tez nie chce placic ZUSu, ale musze ;) I co z tym zrobic? :)

    > Oj, Ty chyba nigdy nie prowadziłeś DG. Tak, jes różnica czy mnie coś
    > kosztuje 81 czy 100 zł to "co za problem" mniejszy jedynie o 19%.

    pudlo ;) Mam dwa konta. Za jedno nic nie place, za drugie place 15 zl (free
    karta + przelewy). Korzystam z tego drugiego i nie placze.
    Dlatego nie rozumiem co za problem. Swoja sroga - zauwazyles, ze dzieki
    przelewom ZUS zwykle przelewy "ida" jeden dzien roboczy? A wczesniej szly
    sobie 3 dni? A kiedys w ramach jednego banku szly nawet i 6 dni!!! (nie tak
    odlegle znowu czasy)

> [...]
    > podpisać i to w sposób "kwalifikowany". Czy to nie jest dziwne, że
    > coś, co ma ułatwiać obrót B2B zostało obostrzone takimi

    swiat jest pelen dziwnych rzeczy :) Tyle, ze jak masz tych kontrahentow
    kilkudziesieciu w roznych miejsach Polski ,to....

> [...]
    > broń Boże, nie przelewać z osobistego (który też dziwnym trafem, jako
    > nieobowiązkowy, ma zwykle TOiP o mniejszych opłatach) za DG ani tam

    wiesz te kilkadziesiat zlotych miesieczni to i tak jakis malo znaczacy
    procent wszystkich kosztow. Ja tez zlikwidowalbym ksiegowosc, przsylania do
    US deklaracji, etc, etc :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 55. Data: 2006-07-31 20:12:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Johan Petrus <s...@m...com.pl> wrote:
> [...]
    > prowadzenie konta to małe piwko jednak przynajmniej dla mnie to dość
    > znacząca kwota a właśnie w granicy dyszki oscyluje większość ofert

    No wiesz. Moze zastanowic sie nad rezygnacja z konta bankowego? 10 zl to
    kosztuje w najwiekszych bankach. Lokaty zalozysz za darmo - wiec gdyby co
    masz gdzie chronic kase przed inflacja. za jakies 3 zl zaloz sobie w Banku
    Poczotywm - bezplatne wplaty i wyplaty na kazdej placowce pocztowej....
    I nie przesadzaj, ze to duzo. 10 zl to cena zestawu w McDonaldsie lub
    rownowartosc 3 litrow paliwa. Czy to duzo za pakiet roznych uslug? Chyba
    nie.

  • 56. Data: 2006-07-31 20:15:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > ... 10 zl to cena zestawu w McDonaldsie lub
    > rownowartosc 3 litrow paliwa.

    Hohoho, ale z Ciebie optymista :-D
    A może na lewo lejesz?;-)))

  • 57. Data: 2006-07-31 20:21:55
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 30 Jul 2006 23:49:20 +0200, Robert napisał(a):

    > nie ma obowiazku posiadania rachunku bankowego,[...]
    > natomiast ZUS mozna zalatwic poprzez Poczte

    Nie przez Pocztę, ale przez Bank Pocztowy!
    Nie możesz przyjść na Pocztę ot tak z ulicy i zapłacić sobie ZUS. Musisz
    najpierw założyć sobie konto w Banku Pocztowym, potem wpłacić należność
    na to konto, a dopiero następnego dnia zostanie wykonany przelew z tego
    konta do ZUS-u.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 58. Data: 2006-07-31 20:25:49
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > rownowartosc 3 litrow paliwa. Czy to duzo za pakiet roznych uslug? Chyba

    Dzizas ... Amra, co ty za piwo pijesz ? :))))))) Nie szkoda ci wątroby ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 59. Data: 2006-07-31 21:09:05
    Od: Benny <zbkm@_xxxx_interia.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Owszem, tyle. ze:
    > a) bankomat sporo kosztuje, rowniez jego obsluga, przewozenie gotowki, etc.

    I oprócz PKO BP, Pekao, no i może BZWBK reszta banków kładzie lache na
    bankomaty, więc koszt odpada ;-)

    Zbyszek

  • 60. Data: 2006-07-31 23:09:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Benny <zbkm@_xxxx_interia.pl> wrote:
    > I oprócz PKO BP, Pekao, no i może BZWBK reszta banków kładzie lache na
    > bankomaty, więc koszt odpada ;-)

    zartujesz? JEsli nie podpiszesz umowy, to koszt dla banku wyplaty z
    bankomatu to 3,5 zł. Nawet jak podpiszesz, to przeciez to rowniez sa koszty,
    ktore niekniecznie ekompensuja przychody z marzy czy oplat dla wszystkich
    klientow