  • 21. Data: 2005-12-17 17:03:24
    Temat: Re: Wziąłem kredyt w złotówkach, śpię spokojnie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Nuworysz <n...@o...pl> wrote:
    > Staram sie nie pisać o ogólnikach, nie lubię tego, uwielbiam
    > konkrety, chcę o tym dyskutować, aby następny raz zrobić jeszcze
    > lepiej, dlatego też taki prowokujący post

    Ale jaki prowokujacy?
    Po prostu stac Cie, zeby nie ponosic ryzyka.
    Skoro co miesiac wolisz placic wiecej i miec spokojny sen - twoja sprawa....

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 22. Data: 2005-12-17 17:42:41
    Temat: Re: Wzi?łem kredyt w złotówkach, ?pię spokojnie
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 17 Dec 2005 17:01:28 +0100, w <do1cq7$il2$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Nuworysz" <n...@o...pl> napisał(-a):

    > tylko głupiec kupuje dzisiaj nieruchomości za swoją gotówkę (no chyba, że
    > ktoś chce poprzestać na tej jednej na którą go tylko stać),

    A to zależy na jaki % pożycza. Generalnie przy pożyczaniu w złotówkach, to
    różnie może być, czasem opłaca pożyczyć się najbardziej od samego siebie --
    tylko głupiec może tak generalizować :).

  • 23. Data: 2005-12-17 18:08:53
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    > Po prostu stac Cie, zeby nie ponosic ryzyka.
    > Skoro co miesiac wolisz placic wiecej i miec spokojny sen - twoja
    > sprawa....

    też ponoszę ryzyko bo mogę jednak na tym PLN wyjść gorzej niż na CHF :-)

    Myślę, że decyzja była odpowiednia dla mnie, jeśli ekspresowo bym spłacił
    kredyt w CHF to już jest ładna wtopka na wymianie.
    Jeśli skolei chcę podtrzymać ten kredyt długoterminowo to muszę też brac pod
    uwagę rosnące stopy procentowe w Szwajcarii i spadające stopy w Polsce,
    czego nawet PIS nie potrafi zepsuć. Wiadomo, że prędzej czy później stopy
    zrównają się z tymi w Europie, teraz nawet Lepper polubił Balcerowicza,
    idzie nowe, hehe :)

    pozdr

  • 24. Data: 2005-12-17 18:13:30
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Nuworysz <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    > prędzej czy później stopy zrównają się z tymi w Europie, teraz nawet
    > Lepper polubił Balcerowicza, idzie nowe, hehe :)

    No wiesz ;) Stopy w CHF nie wzrosna bodaj do marca 2006. I wzrosly ostatnio
    o 0,25pp. A u nas ile moga jeszcze spasc? No i jakos ryzyko, ze pojda wgore
    mysle, ze wieksze jest - zlwaszcza jak popatrzysz na dane historyczne.
    Z drugiej strony - moglyby spadac. Byloby dobrze.

  • 25. Data: 2005-12-17 18:30:47
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    > a chociażby wcześniejszą spłatą kredytu ze środków ulokowanych w innych
    > instrumentach finansowych

    to nie rozumiem dlaczego akurat ty nie mógłbyś spać przy kredytcie w obcej
    walucie...

    --
    www.kredyt.org.pl -------> DOMENA POD MŁOTEK:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=77160938

  • 26. Data: 2005-12-17 18:40:03
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    Idealną byłaby sytuacja dla posiadacza dwóch kredytów długoterminowych
    jednego w rodzimej walucie, drugiego denominowanego, wtedy zależnie od
    bierzącej koniunktury można by nadpłacać korzystniejszy do spłaty kredyt, co
    prawda można też przecież przewalutowywać posiadając jeden kredyt, ale z tym
    się wiążą zawsze koszty i większe ryzyko, poza tym trudno zawsze trafić
    idealnie w dołek lub górkę.
    Ile mogą jeszcze spaść ? jest miejsce i na duży wzrost i na duży spadek, a
    trend się nie zmienia od lat...

    P.S. Jaki jest obecnie cel inflacyjny u Leszka ?

    pozdr

  • 27. Data: 2005-12-18 09:52:35
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 17 Dec 2005 19:08:53 +0100, w <do1k95$9hb$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Nuworysz" <n...@o...pl> napisał(-a):

    > też ponoszę ryzyko bo mogę jednak na tym PLN wyjść gorzej niż na CHF :-)

    W tym problem, że ryzyka nie ponosisz -- z góry wiesz, że oddasz dużo więcej.
    Przy frankach mógłbyś oddać dużo mniej -- ale tam istniałoby ryzyko, że jednak
    nie :)

  • 28. Data: 2005-12-18 10:13:37
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > :) to jest właśnie to.
    >

    > jak się portfel rozchoruje, to psychika poleci na łeb na szyję

    Otóż to.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 29. Data: 2005-12-18 12:26:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Dec 2005 16:39:21 +0100, Nuworysz wrote:
    >kredyt sfinansował zakup nieruchmości, która będzie przynosić zyski i sama
    >spłacać kredyt, a dobrze zainwestowane "instrumenty" żal anulować

    A jak dluga masz umowe najmu ?

    Bo wiesz ... jutro, no moze nie jutro ale za miesiac, oprocentowanie
    kredytu moze skoczyc na 25% - wiec nie wiem skad ten spokojny sen :-)

    I pamietaj ze mamy ujemny przyrost naturalny, wiec wzrost ceny
    nieruchomosci wcale nie jest taki pewny :-)

    IMHO - nieruchomosci to wlasnie w walucie.

    J.

  • 30. Data: 2005-12-18 12:56:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2005 09:49:43 -0600, witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    wklepał(-a):

    >jak się portfel rozchoruje, to psychika poleci na łeb na szyję

    Wtedy trzeba zamówić Tele2. ;)