  • 1. Data: 2009-10-12 23:17:06
    Temat: Wzrosty na świecie od 18-02-2009 do wczorajszej sesji
    Od: " japmp" <j...@g...pl>

    Na wstępie chciałem zaznaczyć, że nie jest to post nakierowany na jakiekolwiek
    wnioski inwestycyjne a jedynie przedstawienie pewnej sytuacji panującej na
    rynkach w Europie i USA. Jednocześnie jestem świadomy, iż dane na dzień, który
    wziąłem do przeliczenia nie wyznaczają lokalnego minium na giełdach
    światowych, bo ten wystąpił jeśli się nie mylę 14 sesji później.

    Wig - jak zwykle u mnie rozważany szeroki rynek - wzrósł od swojego minimum
    około 79%, niestety nadal nie przekroczyliśmy magicznego poziomu 38,2%
    zniesienia bessy. Ci którzy narzekają na niesłychany brak zmienności w
    ostatnich czasach mają oczywiście rację, niemniej proponuję przeliczyć ten
    wzrost na różne waluty.

    I tak w wyrażeniu USD wzrośliśmy uwaga 139% i jest to najwyższy wynik, drugim
    z kolei to wzrost w JPY, który zdobył poziom 131%. W stosunku do GBP 115% a
    Euro 102%. W stosunku do waluty węgierskiej utrzymujemy poziom 79%..

    Dla porównania DAX - ulubiony indeks polskich spekulantów, którzy usiłują się
    odwzorowywać ruchy wzrósł od tej daty 38%!!! Faktycznie od swojego minimum
    nieco więcej.
    Proponowałbym teraz te wzrosty wyrazić w złotówkach. To jedynie 22%!!! Również
    indeks wyrażony w węgierskiej walucie dał zarobić jedynie 23%, w funtach 46%,
    jpy 55% a w dolarach 62% co jest bliskie wartościom jakie osiągneliśmy na
    naszym indeksie.

    Wychwalane indeksy w USA wzrosły w ujęciu nominalnym odpowiednio:DJIA 31% a NQ
    46% nie zbliżając się do naszego świetnego wyniku. Jeszcze gorzej jest jeśli
    przeliczymy te wzrosty na inne waluty i tak NQ: 9% w złotówkach i tyleż w HUF,
    24% w Euro a 40% w japońskiej walucie. Jedynie w rozliczeniu Brytyjskiej
    waluty osiągnięto wzrost 62%. Dla DJIA wyniki sa jeszcze gorsze. W PLNach i
    HUFach inwestor osiągnąłby stratę!!! - 2%, niewielki zysk 11% w Euro i JPY,
    natomiast znów najlepszy w GPB 46% co związane jest z niskimi notowaniami
    funta brytyjskiego.

    Słynny FTSE100 i city które szalej na naszym rynku także się nie popisało.
    Tylko 30% wzrostu w ujęciu nominalnym. Jednak w PLNach jest to jedynie 8%!!! a
    w USD i EURO nie przekracza 25%...

    Wnioski:

    o nie!!! na nic nie naganiam. Dla chętnych proponuję skorygować te 14 sesji i
    przeliczyć dokładnie stopy zwrotu. Tak czy inaczej przez silny wzrost złotówki
    inwestycje dla zagranicznych inwestorów są/były niezmiernie intratne.
    Natomiast my nie specjalnie mieliśmy wyjścia jak trzymać w tym okresie
    złotówki i najlepiej zainwestowane na WGPW.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-13 00:00:35
    Od: " spekulant" <o...@g...pl>

    japmp <j...@g...pl> napisał(a):

    ..

    > pozdrawiam

    nie od dzis wiadomo ze luty to byl perfekcyjny moment dla zagranicy na wejscie
    (szczyt walut) a teraz "zupelnie przypadkiem" beda mieli dolek w momencie
    kiedy bedzie trzeba uciekac z gieldy. i tak wejscie po 3.9 a wyjscie po 2.6 da
    wlasnie wyniki podobne do Twoich wyliczen.

    wnioski: trzeba sie nauczyc tanczenia do grajacej muzyki zamiast probowac
    zostac DJem ;)

  • 3. Data: 2009-10-13 00:14:36
    Od: " japmp" <j...@g...pl>

    z uwagi na późną porę pomyliłem parę gbp/usd z usd/gbp

    w związku z czym prawidłowe wartości to dla DJIA 18%, NQ 31% wyrażonych w GBP,
    natomiast FTSE100 w USD to 44%

    za pomyłkę przepraszam...