  • 11. Data: 2010-01-02 09:31:25
    Temat: Re: Z cyklu kto da więcej - limit płatności kartą w sklepie
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 02 Jan 2010 00:42:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie do firmy rozliczającej, tylko do jego włąsnego banku, bo z bankiem
    > ma umowę o darmowe płatności od 0 zł. W wypadku BPH to działa nadzwyczaj
    > dobrze.

    Ale akceptant ma z rozliczającym umowę.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2010-01-02 12:09:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości
    > "Robert Tomasik" news:hhm1kr$ict$1@inews.gazeta.pl

    > może w BPH tak jest, ja to trzy razy próbowałem zgłaszać w mBanku -
    > zawsze
    > trafiałem na ścianę. E-mail do eService z adresem sklepu i opisem limitu
    > poskutkował. Tydzień po wysłaniu elektronicznej korespondencji sama
    > kasjerka
    > informowała mnie, że nie ma limitu :)

    U mnie BPH też był oporny początkowo, do czasu gdy ich poinformowałem, że
    będę żądał zwrotu opłaty za wydanie karty, bo sprzedali mi kartę o innej
    funkcjonalności, niż zapewniali. Od tego czasu nie mam żadnego problemu, a
    podobne tabliczki (i ograniczenia, co na ich prośbę sprawdzam później
    dokonując drobnego zakupu) znikają w górę dwa tygodnie.

  • 13. Data: 2010-01-02 12:13:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale akceptant ma z rozliczającym umowę.

    Ale ja mam umowę z bankiem, a nie akceptantem. To bank sprzedał mi kartę.
    To banko powinien sobie tak rozwiązać umowy z kontrahentami, by
    zagwarantować mi wywiązanie się z zawartej ze mną umowy. Akceptant może
    mnie spuścić po "brzytwie", a bank nie. Wystarczy odpwoiednio odpisać na
    "standardową odpowiedź nr 1", że nic nei mogą zrobić, na którą odpowiedź
    chyba udziela komputer po znalezieniu słów kluczowych w wiadomości. Dopier
    druga wiadomość pochodzi od żywego człowieka.

  • 14. Data: 2010-01-02 12:18:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2010 08:23:27 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > ale co taki eService im zrobi ? zmusi ich do akceptowania kwot mniejszych ?
    > Przecie sklep wtedy powie: to zabierajcie swój terminal, wczoraj był
    > handlowiec z innego centrum rozliczeniowego i oferował swój terminal i
    > mniejsze prowizje i opłaty.

    I wyobraź sobie, eService zabierze terminal. I jeszcze karę umowna.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 15. Data: 2010-01-02 12:48:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > chyba udziela komputer po znalezieniu słów kluczowych w wiadomości. Dopier
    > druga wiadomość pochodzi od żywego człowieka.

    Mowisz, ze to bank zawiera umowe ze sklepem? Hm... nie lapie tego...
    Wydawalo mi sie, ze jak ja cos kupuje to to ja zawieram umowe z sprzedawca
    (akceptantem), ale swiat sie zmienie tak szybko, ze moze cos przeoczylem ;).

    MK

  • 16. Data: 2010-01-02 13:42:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:hhne5a$n70$1@inews.gazeta.pl...

    > Mowisz, ze to bank zawiera umowe ze sklepem? Hm... nie lapie tego...

    W którym miejscu tak napisałem? Z kim bank zawrze umowę, bym w konsekwncji
    ja bezprowizyjnie mógł zapłącić kartą, to już sparwa banku. Mogą sobie
    zawierać ze sklepami, ale prościej im z pośrednikami i z tego co wiem
    przeważnie tak jest.

    > Wydawalo mi sie, ze jak ja cos kupuje to to ja zawieram umowe z
    > sprzedawca (akceptantem), ale swiat sie zmienie tak szybko, ze moze cos
    > przeoczylem ;).

    To jest wielostronna umowa. Bierze w niej udział bank, kupujący, akceptant
    oraz centrum rozliczeniowe. Może jeszcze ktoś, ale te wymienione przez mnie
    podmioty na pewno. Z tym, że kupującu umowę pisemn ma z bankiem, któy jest
    gwarantem tego, że w sklepie zostanie z klientem zawarta ta wielostronna
    umowa.

  • 17. Data: 2010-01-02 13:50:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:hhms9l$ncp$1@inews.gazeta.pl...

    > ale co taki eService im zrobi ? zmusi ich do akceptowania kwot mniejszych
    > ?

    Nakłąda karę umowną. Zdaje się coś koło 10.000 zł mieli dawniej w umowach
    za bezpodstawną odmowę akceptacji. Od jednej transakcji. Dla tego nei warto
    pisać, ze gdzieś wisi kartka, tylko trzeba wysłać paragon z kwotę, której
    akceptacji odmówili. Bo nie wykluczone, że mimo kartki faktycznie się
    zapłącić da. J atak kilka razy miałem. Podobno w drodze wyjątku.

    > Przecie sklep wtedy powie: to zabierajcie swój terminal, wczoraj był
    > handlowiec z innego centrum rozliczeniowego i oferował swój terminal i
    > mniejsze prowizje i opłaty.

    Ale umowy są przeważnie zawierane na kilka lat. Poza tym liczba tych
    konkurencyjnych firm rozliczeniowych jest też skończona. No i firmy
    rozliczeniowe z kolei mają umowy o karach umownych z bankami. To taki
    łańcuszek. Wbrew pozorom to powinno spokojnie teoretycznie działąć bez
    jakichkolwiek zagwozdek z limitami. A jak jest w praktyce, to widać. Choć w
    mojej okolicy wypleniłem limity. Został mi już tylko jeden sklep, ale nie
    robię tam zakupów poniżej limitu (10 zł), więc nie mam jak wysłać
    reklamacji. Musiałbym celowo jeden artykuł wyłączyć i osobno zapłacić, a to
    już by była prowokacja.

  • 18. Data: 2010-01-02 13:52:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" news:hhms9l$ncp$1@inews.gazeta.pl

    > ?
    >
    > Nie wiem co dokładnie zrobił - pisałem osobiście do eService w sprawie
    > dwóch
    > sklepów i zawsze ten e-mail pomagał. Limity po paru dniach odchodziły do
    > lamusa. Teraz jak przyjeżdżam na stare śmieci nie mam problemu na osiedlu
    > płatnościami kartą - wszędzie gdzie wcześniej się zaopatrywałem są
    > terminale
    > i co najważniejsze nie ma żadnych ograniczeń kwotowych, od których można
    > plastikiem zapłacić za dany towar czy usługę.

    Bo to naprawdę działa skutecznie, tylko, że mało komu chce się reklamację
    napisać o drobną kwotę.

  • 19. Data: 2010-01-02 14:05:47
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Robert Tomasik" news:hhnjfv$d7p$2@inews.gazeta.pl

    > Bo to naprawdę działa skutecznie, tylko, że mało komu chce się reklamację
    > napisać o drobną kwotę.

    Przekonałem się o tym osobiście :)

  • 20. Data: 2010-01-02 14:21:16
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 2 Sty, 14:50, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > robię tam zakupów poniżej limitu (10 zł), więc nie mam jak wysłać
    > reklamacji. Musiałbym celowo jeden artykuł wyłączyć i osobno zapłacić, a to

    A Lidl i ich granica 20 zl?

    Pozdrawiam
    Rafal