  • 21. Data: 2010-01-02 14:31:42
    Temat: Re: Z cyklu kto da więcej - limit płatności kartą w sklepie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:hhninn$ap0$1@inews.gazeta.pl...

> [...]

    Napisales, ze masz umowe z bankiem a nie akceptantem, nieprawdaz?

    > W którym miejscu tak napisałem? Z kim bank zawrze umowę, bym w konsekwncji
    > ja bezprowizyjnie mógł zapłącić kartą, to już sparwa banku. Mogą sobie
    > zawierać ze sklepami, ale prościej im z pośrednikami i z tego co wiem
    > przeważnie tak jest.

    A kto powiedzial, ze bezprowizyjnie. Banki w stoich TOiP pisze, ze one nie
    pobieraja prowizji za transakcje bezgotowkowe. Niegdzie nie ma mowy, ze
    transakcja nie bedzie na zadnym etapie obarczona prowizja.

    > To jest wielostronna umowa. Bierze w niej udział bank, kupujący, akceptant
    > oraz centrum rozliczeniowe. Może jeszcze ktoś, ale te wymienione przez
    > mnie podmioty na pewno. Z tym, że kupującu umowę pisemn ma z bankiem, któy
    > jest gwarantem tego, że w sklepie zostanie z klientem zawarta ta
    > wielostronna umowa.

    Oczywiscie, ze nie. Bank w zadnym wypadku nie jest strona umowy sprzedazy.
    Tak samo jak ty nie jestes umowa umowy rozliczeniowej. Sprzedawca nie
    przyjdzie i nie powie, ze masz jeszcze raz zaplacic za towar, bo jemu
    aklajer nie przelal kasy.

    MK

  • 22. Data: 2010-01-02 14:32:24
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nakłąda karę umowną. Zdaje się coś koło 10.000 zł mieli dawniej w
    > umowach za bezpodstawną odmowę akceptacji. Od jednej transakcji. Dla
    > tego nei warto pisać, ze gdzieś wisi kartka, tylko trzeba wysłać paragon
    > z kwotę, której akceptacji odmówili. Bo nie wykluczone, że mimo kartki
    > faktycznie się zapłącić da. J atak kilka razy miałem. Podobno w drodze
    > wyjątku.

    Tzn? Paragon ze sprzedaży gotówkowej ma być "dowodem" na odmowę
    akceptacji? Bo nie rozumiem do końca...

    Napisz krok po kroku co robić z takim sklepem... Poza tym to się wydaje
    zbyt piękne by było prawdziwe, zwłaszcza w przypadku większych sklepów:
    Kaufland (u mnie od 10zł), Lidl (chyba od 20zł)...

    --
    Michał

  • 23. Data: 2010-01-02 14:43:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 02 Jan 2010 15:32:24 +0100, Michal_Ko napisał(a):

    > Napisz krok po kroku co robić z takim sklepem... Poza tym to się wydaje
    > zbyt piękne by było prawdziwe, zwłaszcza w przypadku większych sklepów:
    > Kaufland (u mnie od 10zł), Lidl (chyba od 20zł)...

    Zrobic ładne zdjęcie kartki (olewając burzenie się sklepu, że 'nie wolno' -
    wolno, jak uważają inaczej niech wzywają policję), zobaczyć kto ich
    obsługuje, wysłać pismo do tegoż z informacją o odmowie akceptacji i
    zdjęciem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 24. Data: 2010-01-02 14:45:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 02 Jan 2010 13:13:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale ja mam umowę z bankiem, a nie akceptantem. To bank sprzedał mi
    > kartę. To banko powinien sobie tak rozwiązać umowy z kontrahentami, by
    > zagwarantować mi wywiązanie się z zawartej ze mną umowy.

    Umowa na rzecz osoby trzeciej. To już Rzymianie wymyślili jak zamykać
    usta sprzedawcom, którzy mówią "ale ja z panem takiej umowy nie mam".

    Akceptant ma w umowie (na 99% każdy z nich) klauzulę, że ma przyjmować
    każdą płatność, chyba że jest ona wyłączona z mocy ustawy.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 25. Data: 2010-01-02 15:07:37
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    > A Lidl i ich granica 20 zl?

    Odeszła do lamusa (przynajmniej w Lidlach w Warszawie).
    Kartek z ostrzeżeniem brak, płatności na kilka bądź kilkanaście zł
    przyjmują.

  • 26. Data: 2010-01-02 15:14:41
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 2 Sty, 16:07, Jacenty <j...@w...pl> wrote:

    > Odeszła do lamusa (przynajmniej w Lidlach w Warszawie).
    > Kartek z ostrzeżeniem brak, płatności na kilka bądź kilkanaście zł
    > przyjmują.

    Ooo to bede musial w Lidlu w ktorym kupuje prowokacje zrobic i kupic
    cos za ponizej 20 pln ;)
    Oni kogo maja terminale platnicze?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 27. Data: 2010-01-02 15:20:21
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michal_Ko" news:hhnlif$7o0$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Napisz krok po kroku co robić z takim sklepem... Poza tym to się wydaje
    > zbyt piękne by było prawdziwe, zwłaszcza w przypadku większych sklepów:
    > Kaufland (u mnie od 10zł), Lidl (chyba od 20zł)...

    Kiedy robiłeś zakupy w Kauflandzie? Limit 10 PLN został ww. sieci zniesiony
    coś około lipca ubiegłego roku.

  • 28. Data: 2010-01-02 15:23:24
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Rafal M"
    .googlegroups.com

    > Oni kogo maja terminale platnicze?

    Z tego co pamiętam to terminale mają od Verifone, a transakcje w nich
    rozlicza Polcard/First Data.

    PS.
    Testował ktoś krakowskie Lidle? Poszli śladem Warszafki czy nadal bida z
    nędzą i karta, że karty tak i owszem ale od 20 PLNów

  • 29. Data: 2010-01-02 15:45:19
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Kiedy robiłeś zakupy w Kauflandzie? Limit 10 PLN został ww. sieci zniesiony
    > coś około lipca ubiegłego roku.

    Hmmm... A ja znowu w Carrefourze w Białej Podlaskiej widziałem
    karteczki, że od któregoś tam grudnia minimalna kwota do płatności kartą
    będzie wynosić 5 PLN, wcześniej chyba nie było limitów. Więc jakby
    tendencja odwrotna.

    --
    Grzexs

  • 30. Data: 2010-01-02 16:51:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pXl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że od któregoś tam grudnia minimalna kwota do płatności kartą będzie
    > wynosić 5 PLN, wcześniej chyba nie było limitów. Więc jakby tendencja

    Cardpoint (obecnie Elavon) nie obslugiwal kiedys transakcji ponizej 5PLN.
    Nie wiem czy sie to zmienilo...

    MK