-
1. Data: 2004-04-30 11:42:48
Temat: Z e-bankowości korzystają głównie młodsi i bogatsi...
Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
Za dość oczywistym stwierdzeniem, że użytkownicy Internetu z coraz większą
łatwością kupują online, idzie następne - większą popularnością cieszą się
również inne rodzaje transakcji finansowych w sieci.
Według ostatnich danych rekordowa liczba 65 % użytkowników internetu kupiła
już jakiś produkt via internet. Inne badania (BURST! Media) wskazują, że
połowa konsumentów uważa przeprowadzanie transakcji finansowych przez
Internet jako bezpieczne.
Oprócz faktu, że 51,2 % internautów nie obawia się o bezpieczeństwo
transakcji finansowych, badanie ponad 4600 dorosłych internautów ujawniło,
że już 33% z nich zarządza swoimi pieniędzmi online.
http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,5074
--
Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl
-
2. Data: 2004-05-01 07:25:13
Temat: Re: Z e-bankowości korzystają głównie młodsi i bogatsi...
Od: "MK" <m...@i...pl>
"Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
message news:c6te3l$28k$1@news.onet.pl...
> Za dość oczywistym stwierdzeniem, że użytkownicy Internetu z coraz większą
> łatwością kupują online, idzie następne - większą popularnością cieszą się
> również inne rodzaje transakcji finansowych w sieci.
Wiadomości
Banki: Klienci boją się bankowości elektronicznej
(PAP, tm/30.04.2004, godz. 13:58)
Niewielka dostępność Internetu oraz nawyki klientów są największymi
przeszkodami w rozwoju bankowości elektronicznej.
Wynika z badań przedstawionych podczas VII Forum Bankowości
Elektronicznej przez Michała Polasika z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
(UMK) w Toruniu.
Na te przyczyny jako powód powolnego rozwoju bankowości elektronicznej
wskazywało po 79 proc. bankowców ankietowanych na przełomie 2003 i 2004
roku.
Kolejne przyczyny to brak zaufania i poczucia bezpieczeństwa w
Internecie (65 proc. wskazań), niski poziom edukacji informatycznej (47
proc.), słaba infrastruktura techniczna (44 proc.), nieodczuwanie potrzeby
korzystania z bankowości elektronicznej przez klientów (35 proc.) oraz niski
poziom edukacji ekonomicznej społeczeństwa (29 proc.).
Pomimo niskiego zainteresowania bankowością elektroniczną obecnie,
banki przewidują, że w 2006 roku główną metodą kontaktu klientów
detalicznych z bankami będzie internet (97 proc.). Obecnie 74 procent
ankietowanych banków oferuje dostęp do rachunku przez internet.
Nadal jednak istotne pozostaną osobiste wizyty w oddziałach (65
proc.). Taki sam odsetek klientów będzie jednak korzystał z bankomatów.
Remigiusz Kaszubski ze Związku Banków Polskich zwrócił uwagę, że
według brytyjskich badań ponad 85 proc. młodych osób, czyli niemających
uprzedzeń do internetu, stwierdziło, że nie założy sobie konta w banku, w
którym nie można porozmawiać z człowiekiem.
Według badań UMK, wejście Polski do UE zwiększy konkurencję na rynku
bankowości elektronicznej (62 proc.), będzie miało wpływ na jakość usług (71
proc.). Zdaniem bankowców, integracja będzie też miała wpływ na spadek
prowizji i opłat (47 proc.).
Bankowcy sądzą, że pojawią się nowe marki bankowości internetowej (44
proc.). Zakładają też, że w 62 proc. integracja z UE będzie miała
zdecydowanie pozytywny lub raczej pozytywny wpływ na liczbę klientów
bankowości elektronicznej.
Michał Polasik zwrócił też uwagę na powiększanie zakresu usług
bankowości internetowej poza samo prowadzenie konta. Bankowcy przewidują, że
na koniec 2005 roku coraz szerzej będą dostępne takie usługi jak płatności w
sklepach internetowych, składanie wniosku o kredyt, otrzymywanie kredytu czy
kupowanie ubezpieczeń i zarządzanie gotówką.
Jednym z przejawów wejścia do UE będzie upowszechnienie możliwości
dokonywania przelewów za granicę oraz korzystanie z rachunków walutowych do
czasu przejścia ze złotego na euro.
W badaniu UMK uczestniczyły 34 banki, które posiadają ponad 99 proc.
udziału w rynku bankowości elektronicznej.
Kulisiewicz podkreślił, że bankowość elektroniczna nadal nie jest
popularna wśród niewielkich firm. Z bankowości elektronicznej dla firm
korzystają większe firmy (100 tys. użytkowników), a wiele firm ma więcej niż
1 rachunek. Małe firmy (do 9 pracowników) to użytkownicy zaledwie ok. 160
tysięcy kont elektronicznych.
Do głównych przeszkód należy nieprzyjazne nastawienie do bankowości
elektronicznej ze strony administracji - nadal np. powszechne jest żądanie
dokumentowania przelewów w formie papierowej.
http://banki.onet.pl/911768,wiadomosci.html
-
3. Data: 2004-05-01 07:35:36
Temat: Re: Z e-bankowości korzystają głównie młodsi i bogatsi...
Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>
Michał 'Amra' Macierzyński napisal/a:
> połowa konsumentów uważa (....)
> jako bezpieczne.
uważa _za_ bezpieczne
--
Pozdrawiam,
Zbiggy w roli pana od polskiego :-))
-
4. Data: 2004-05-01 07:58:52
Temat: Re: Z e-bankowości korzystają głównie młodsi i bogatsi...
Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
zbiggy <z...@n...poczta.onet.pl> wrote:
> Pozdrawiam,
> Zbiggy w roli pana od polskiego :-))
A to bede forwardowal do autorow ;) bo coraz ich w PRnewsie wiecej :) (z
czego bardzo sie ciesze! :)
--
Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations:
http://www.PRnews.pl
-
5. Data: 2004-05-02 13:51:28
Temat: Re: Z e-bankowości korzystają głównie młodsi i bogatsi...
Od: h...@o...pl
> Wiadomości
>
>
>
> Banki: Klienci boją się bankowości elektronicznej
> (PAP, tm/30.04.2004, godz. 13:58)
>
> Niewielka dostępność Internetu oraz nawyki klientów są największymi
> przeszkodami w rozwoju bankowości elektronicznej.
>
> Wynika z badań przedstawionych podczas VII Forum Bankowości
> Elektronicznej przez Michała Polasika z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
> (UMK) w Toruniu.
>
> Na te przyczyny jako powód powolnego rozwoju bankowości elektronicznej
> wskazywało po 79 proc. bankowców ankietowanych na przełomie 2003 i 2004
> roku.
>
79% bankowców ...
... powolny rozwoj bankowosci elektronicznej
no i mamy kolejny dowód, że bankowością nie powinni zajmowac się bankowcy
:P
pozdr.
hidie
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl