  • 31. Data: 2008-04-07 13:11:35
    Temat: Re: ZBP: "(klienci) Powinni w końcu zacząć ponosić za to odpowiedzialność"
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > login, hasło i hasło jednorazowe jest traktowana przez bank jako
    > złożona przez właściciela konta.

    A skąd bank wie, że podano prawidłowy PIN, skoro bank twierdzi,
    że PIN zna tylko właściciel ? :)
    6008

  • 32. Data: 2008-04-07 13:26:01
    Temat: Re: ZBP: "(klienci) Powinni w końcu zaczšć ponosić za to odpowiedzialno?ć"
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 6 Apr 2008 10:30:11 +0200, Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał

    > Owszem, ale zastosowanie tego rozwiązania tak w ogóle ma sens.
    > Po pierwsze mój klucz nie leży na dysku tylko w tym donglu,
    > który mogę podpiąć do komputera tylko na czas składania podpisu.

    I to rozwiązuje sprawę - nie zdążysz dongla wyciągnąć na tyle szybko, by
    złodziej automatem nie podpisał sobie Twoim kluczem wszystkich przelewów
    jakie sobie wymyśli...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 33. Data: 2008-04-07 13:26:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > A skąd bank wie, że podano prawidłowy PIN, skoro bank twierdzi, że PIN
    > zna tylko właściciel ? :)
    Hasło do gugli:
    funkcja skrótu, kryptografia asymetryczna

    KJ

  • 34. Data: 2008-04-07 13:56:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Oczywiście, że jest.

    Oczywiscie ze nie ma :-)

    > Na przykład w mBankowiej jak byk masz informację,
    > że każda operacja która jest zlecana przez kogoś, kto podał własciwy
    > login, hasło i hasło jednorazowe jest traktowana przez bank jako
    > złożona przez właściciela konta.

    Zly przyklad:
    a) mBankowa to nie jest normalna
    b) login i hasla to nie sa zadne kwity
    b) w mBanku nie ma operacji wyplaty gotowki
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2008-04-07 14:01:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > I to rozwiązuje sprawę - nie zdążysz dongla wyciągnąć na tyle szybko, by
    > złodziej automatem nie podpisał sobie Twoim kluczem wszystkich przelewów
    > jakie sobie wymyśli...

    Wymagaloby wspolpracy banku: normalnie klient (dongle) podpisu tresc
    transakcji wraz z jakims challenge z serwera.
    Moze tez byc tam aktualny czas, jesli dongle go zna (posiada RTC).

    Z tym ze oczywiscie to nie zabezpiecza przed rzeczywistym dokonaniem
    tych transakcji w czasie, gdy dongle jest podpiety.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2008-04-07 14:03:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > że każda operacja która jest zlecana przez kogoś, kto podał własciwy
    > login, hasło i hasło jednorazowe jest traktowana przez bank jako

    c) w mBanku nie ma operacji wyplaty gotowki
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2008-04-07 14:34:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > I to rozwiązuje sprawę - nie zdążysz dongla wyciągnąć na tyle szybko, by
    > złodziej automatem nie podpisał sobie Twoim kluczem wszystkich przelewów
    > jakie sobie wymyśli...

    Wymagaloby wspolpracy banku: normalnie klient (dongle) podpisuje tresc

  • 38. Data: 2008-04-07 14:55:31
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Od kiedy to bank ma obowiązek informowac klienta o możliwych
    > zagrożeniach, jakie dla tegoż klienta stwarza używanie sprzętu i
    > oprogramowania wybranego przez klienta?

    Rownie dobrze user moze zostawic wlaczony komputer na stole w kawiarni z
    pinami w pliku tekstowym, pojsc do toalety i potem byc zdzwiiony, ze ktos
    puscil przelew z jego konta w tym czasie. W opisanym artykule mialo miejsce
    wlasnie takie wydarzenie, tylko dostep byl dokonany zdalnie.

    pozdr

  • 39. Data: 2008-04-07 20:55:55
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 07 Apr 2008 16:34:47 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Wymagaloby wspolpracy banku: normalnie klient (dongle) podpisuje tresc
    > transakcji wraz z jakims challenge z serwera.
    > Moze tez byc tam aktualny czas, jesli dongle go zna (posiada RTC).

    Jeśli ofiara ma zainstalowanego trojana, to podpisując dowolny przelew
    przekazuje mu właśnie wszystkie elementy potrzebne do podpisania dowolnej
    transakcji. Trojan po prostu wyśle do banku nowe zlecenie, odczyta
    challenge, poprosi dongla o podpisanie transakcji i na żądanie poda PIN
    który wcześniej klient podał z klawiatury. Żeby klientowi nie wydawało się
    że coś jest nie tak - wyświetli mu się nieco dłuższe oczekiwanie na
    odświeżenie strony po realizacji przelewu.

    Pozdrawiam,

  • 40. Data: 2008-04-07 21:51:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Jeśli ofiara ma zainstalowanego trojana, to podpisując dowolny przelew
    > przekazuje mu właśnie wszystkie elementy potrzebne do podpisania dowolnej
    > transakcji.

    Nie. Tylko umozliwia podpisanie dowolnych transakcji w danej chwili.

    > Trojan po prostu wyśle do banku nowe zlecenie, odczyta
    > challenge, poprosi dongla o podpisanie transakcji i na żądanie poda PIN
    > który wcześniej klient podał z klawiatury.

    Owszem, ale to jest zasadniczo rozne od hurtowego podpisania wszelkich
    mozliwych przelewow.

    Np. ktos dostaje pensje raz na miesiac, trojan moze mu wyczyscic konto
    ale jutrzejszej pensji juz nie przeleje.
    --
    Krzysztof Halasa