  • 1. Data: 2007-06-21 11:09:39
    Temat: ZŁODZIEJE ??
    Od: "ArtG" <a...@w...pl>

    Być może temat był, to przepraszam.
    Sory za kodowanie, ale skopiowałem z poczty ...

    Dosałem maila:
    ---------------------------------------
    Wraz z dniem 14.06.2007,
    Organizacja Visa, jeden z g #322;ównych wydawców kart kredytowych i
    debetowych na #347;wiecie,
    rozporz #261;dzi #322; now #261; ustaw #281; dla Europejskich Systemów
    Bankowo #347;ci.
    Tym samym zobligowa #322; Polskie Banki do weryfikacji swoich klientów,
    jako w #322;a #347;ciwych posiadaczy kart kredytowych i debetowych.
    Ca #322;y proces weryfikacji ma na celu poprawienie bezpiecze #324;stwa oraz
    zmniejszenie nadu #380;yc zwi #261;zanych z
    p #322;atno #347;ciami on-line. Dla ka #380;dego u #380;ytkownika, zostanie
    wygenerowane specjalne has #322;o oraz prywatny klucz, dzi #281;ki czemu
    osoby
    trzecie nie b #281;d #261; mia #322;y dost #281;pu do poufnych informacji.
    Klient który zostanie poproszony o weryfikacje, lecz si #281; z niej nie
    wywi #261; #380;e,
    mo #380;e liczy #263; si #281; z zablokowaniem numeru karty.
    Naci #347;nij przycisk "Weryfikacja" w celu dokonania weryfikacji.
    (Ca #322;y proces weryfikacji trwa do kilku minut)Dzi #281;kujemy za po
    #347;wi #281;cony czas.
    List #281; Banków które prowadz #261; weryfikacj #281; znajdziejsz na
    stronie:
    http://www.visa.pl/wydawcykartvisa/
    Š Copyright 2007, The Visa Europe Company. All rights reserved.
    ---------------------------------------

    i link do wypełnienia:
    http://www.mdmncomputers.com/testsite/weryfikacja.vi
    sa.pl/ClientID=250816cep
    09w9188fb26m7v4s218b3/

    Złodzieje ??

  • 2. Data: 2007-06-21 11:25:23
    Temat: Re: ZŁODZIEJE ??
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    > Być może temat był, to przepraszam.
    > Sory za kodowanie, ale skopiowałem z poczty ...

    ciekawe ile osob sie nabierze...

    Pozdr.,

  • 3. Data: 2007-06-21 14:26:41
    Od: mateusz <t...@o...pl>

    > Złodzieje ??

    A tym się policja nie powinna zająć? Da się przecież dojść do
    administratorów serwera

  • 4. Data: 2007-06-21 15:38:08
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 21 Jun 2007 13:09:39 +0200, ArtG wrote:

    > Złodzieje ??

    Dosyć kiepski phishing - nawet nie sprawdzają numeru karty.
    Po wysłaniu formularza następuje przekierowanie na stronę
    http://www.visa.pl/prywatnosci/main.jsp

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 5. Data: 2007-06-21 17:19:59
    Od: Karol <a...@d...pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2007 13:09:39 +0200, ArtG napisał(a):

    > Złodzieje ??

    Cytuję za stroną logowania mBank:

    Alert bezpieczeństwa!

    Niektórzy posiadacze kart wydanych przez polskie banki otrzymali emaile
    wysyłane przez osobę podszywającą się pod organizację Visa Europe, w
    których proszeni są o wejście na stronę z podanego linku i dokonanie
    weryfikacji swoich danych osobowych. Nadawca emaila grozi, że brak
    zastosowania się do wskazówek spowoduje zablokowanie karty płatniczej.
    Informujemy, że mBank ani organizacja Visa nie prowadzą żadnej emailowej
    akcji weryfikacji danych posiadaczy kart. Zalecamy nie dopowiadać na tego
    typu emaile, nie korzystać z podanego linku i nie podawać żadnych danych
    dotyczących karty ani danych osobowych.

    W razie wątpliwości prosimy o kontakt z mLinią 0801 300 800 lub042 6300800.

    --
    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2007-06-21 18:25:44
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 21 Jun 2007 13:09:39 +0200, "ArtG" <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    >Bankowo #347;ci.
    >Tym samym zobligowa #322; Polskie Banki do weryfikacji swoich klientów,
    [...]

    >Złodzieje ??

    Na sto procent.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 7. Data: 2007-06-22 05:51:37
    Od: "ArtG" <a...@w...pl>

> [...]
    > dotyczących karty ani danych osobowych.
    >
    > W razie wątpliwości prosimy o kontakt z mLinią 0801 300 800 lub042

    Jednak zgłoszenia do Banków coś dały. Przyjamniej tyle.
    A co do policji ...
    Tu jest nagłówek maila, wątpię, aby dało się coś z tym zrobić:
    A może są jacyś spece ?

    To: mój...@w...pl
    Subject: [SPAM]Uwaga: Wprowadzenie Nowych Zabezpieczen
    From: Visa Europe Company <w...@v...pl>