  • 41. Data: 2013-07-22 20:29:40
    Temat: Re: Za głupi jestem czyli nowy mbank
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Raczej nie, bo to "obciecie" nie takie latwe.
    > TV dostarcza dane zgodnie z umowa, a ci z MUX'a go muxuja i innymi.
    > Tez zgodnie z umowa.
    >
    > Ale jak sie umowili na zbyt malo, to jakosc obrazu kiepska.

    Pewnie tak. Problem w tym, że umówili się na constant bit rate. Gdyby to
    było tak, że wszyscy dostarczają np. "bardzo dobrego" MPEGa (da się łatwo
    przekonwertować), a następnie MUX wysyła to ze zmniennym bit rate
    (i jakością jednakową dla wszystkich) to by to wyglądało duuużo lepiej
    (pewnie nawet gdyby to było jakieś half-HD zamiast SD 576i).

    Inna sprawa że to bez znaczenia, nie wróżę TV długiego życia.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 42. Data: 2013-07-24 00:24:34
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

> [...]
    > (i jakością jednakową dla wszystkich) to by to wyglądało duuużo lepiej
    > (pewnie nawet gdyby to było jakieś half-HD zamiast SD 576i).

    Kanały w MUXie nadawane są ze zmiennym bitratem, natomiast całkowita
    przepustowość strumienia danych to 24.886Mb/s i jest ona związana z
    szerokością dostępnego pasma (8Mhz) oraz sposobem kodowania.
    Nie ważne jak dobry sygnał dostarczają nadawcy, ile Mbit dostaje każdy
    kanał jest zależne od średniej przydzielonej przepustowości i tego co
    nadawane jest na innych kanałach w MUXie. Suma sumarum nadawane jest to
    tak, że jak chwilowo trzeba trochę więcej pasma jednemu nadawcy to jest
    zabierane innym i wice wersa.

  • 43. Data: 2013-07-24 23:05:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartolomeo <n...@n...com> writes:

> [...]
    > nadawane jest na innych kanałach w MUXie. Suma sumarum nadawane jest
    > to tak, że jak chwilowo trzeba trochę więcej pasma jednemu nadawcy to

    Jeśli tak jest rzeczywiście, to coś jest głęboko skwaszone. Myślałem że
    to tylko polityka i stałe strumienie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 44. Data: 2013-07-25 11:01:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 24 Jul 2013 23:05:45 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jeśli tak jest rzeczywiście, to coś jest głęboko skwaszone. Myślałem że
    > to tylko polityka i stałe strumienie.

    Czemu skwaszone? Statystycznie na wszystkich kanałach jednego MUX-a nie
    powinno się dziać jednocześnie wiele rzeczy wymagających wyższego bitrate,
    więc można pożyczać zamiast mieć każdy kanał wbity w sztywne ramy. Jak dla
    mnie taki dynamiczny przydział wydaje się rozsądny.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 45. Data: 2013-07-27 15:10:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> writes:

> [...]
    > więc można pożyczać zamiast mieć każdy kanał wbity w sztywne ramy. Jak dla
    > mnie taki dynamiczny przydział wydaje się rozsądny.

    Przydział oczywiście tak, ale efekty są (subiektywnie) mierne.
    Przynajmniej te, które widziałem (raczej nie oglądam TV, może tak było
    ale się poprawiło?).

    Z dokładnością do np. używanego kodowania i FECa, dynamiczne wepchnięcie
    kilku programów (z równą "jakością", chyba głównie H.264 SD?) na jeden
    kanał DVB-T powinno dać naprawdę przyzwoitą jakość obrazu.

    Sprawdzę co tam się dzieje skanerem w wolnej chwili (= pewnie niestety
    niezbyt szybko).
    --
    Krzysztof Hałasa