  • 41. Data: 2020-03-02 22:36:07
    Temat: Re: "Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Jak to możliwe, że przy spłacie 12k RRSO jest 7,68% - a przy spłacie 12030zł jest
    RRSO 7,53%?

    Być może w drugim przypadku wzięto pod uwagę to, że miesiące mają różną
    długość, albo że wypłata i/lub spłaty nie są w tym samym dniu miesiąca
    lub coś podobnego.

    7.68% jest prawidłowe dla równych miesięcy (dla kredytu 10k i 60 spłat
    po 200 zł). Normalnie dodanie 30 zł tylko do pierwszej raty powinno
    zwiększyć RRSO (w tym przypadku) o ok. 0.13%.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 42. Data: 2020-03-02 22:41:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Sierant <b...@x...pl> writes:

    > mam narzędzia, aby to policzyć, ale nie miałem czasu ani okazji żeby
    > grzebać w algorytmie, kojarzę z ustawy, że jest mocno skomplikowany

    Algorytm jest trywialnie prosty, jedyne komplikacje mogą być
    obliczeniowe - wynikające z dużej liczby nieregularnych rat. Dlatego
    zwykle nie robi się tego długopisem na kartce - aczkolwiek także nie
    widzę problemu, potrzebne byłyby jeszcze kalendarze i raczej jakiś
    kalkulator z operacją M+ :-)

    Sama idea jest dokładnie tym, czego każdy (z wiedzą nt. procentów składanych)
    powinien się spodziewać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 43. Data: 2020-03-02 23:00:58
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    > Algorytm jest trywialnie prosty[...]

    i wygląda tak:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rzeczywista_roczna_sto
    pa_oprocentowania

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 44. Data: 2020-03-03 00:08:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5e5d4416$0$542$6...@n...neostrada.pl

    > Przyjacielu!

    Jestem Twym przyjacielem? A cóż to za nowina?!
    Ty jesteś mym przyjacielem -- dzięki Tobie ludzie
    wiedzą, że nadal nie mam renty chorobowej... Ale
    żebym ja był Twoim?!...

    > Też jesteś za reformą sądownictwa ;-)

    Minister Ziobro jest zaradny, gdy w grę wchodzi jego
    prywatny interes, ale niezaradny, gdy wchodzi interes
    mój i masy innych ludzi krzywdzonych nadal przez... :)
    Przez kogo? Przez prawo? -- sędziowie nie tworzą prawa
    bezpośrednio. Przez sędziów?... Przez prokuratorów?...
    Przez komorników?...

    Podobnie z resztą PiS -- zaradna w pewnych sprawach,
    ale bezradna w innych...

    -=-

    Renty chorobowe... Czy to wina sędziów, że w RP nie ma chorobowych
    rent? To wina prawotwórców, czyli dzisiaj -- PiS. W Wieńcu Zdroju,
    podczas prelekcji prowadzonej w ranach prewencji rentowej organizowanej
    przez ZUS dowiaduję się, że lekarz-orzecznik w ZUS ma makabrycznie
    trudny dylemat, gdy zgłasza się chętny po/na rentę... Orzecznik musi
    dokonać celnego rozpoznania i wydać jednoznaczne orzeczenie... Musi
    wybrać jedno z dwojga... To twarda/ostra alternatywa!!! Nie ma tu
    stanów pośrednich! (w innych państwach ponoć są, ale nie w RP) Musi
    **celnie** trafić, by nie pomylić się!!!!

    Skracając te wywody -- orzecznik musi orzec albo:
    - nie jest pani niezdolna do pracy

    albo:
    - nie jest pan niezdolny do pracy.

    Za tę niezwykle trudną i odpowiedzialną pracę trzeba nieźle płacić...

    -=-

    Cdn. -- nie mogę napisać od razu wszystkiego bo ludzie zbyt wolno czytają...

    -=-

    Jestem za reformą: sądownictwa, wymiaru sprawiedliwości, prawa itd.,
    ale IMO PiS nie przeprowadzi tych reform a nawet nie zmierza do
    przeprowadzenia tych reform. IMO PiS jedynie:
    - da podwyżki emerytur
    - da 500+ (póki co bez waloryzacji -- nie można
    od razu dać wszystkiego, bo co jakiś czas są
    kolejne wybory)
    - da inne datki okołosocjalne
    - obieca sprawiedliwość
    - nagrabi pod siebie, co wlezie...

    Popieram PiS, bo:
    - dał podwyżki emerytur
    (więc mój ojciec łatwiej spłaca długi firmy Jana Pawała II)
    - zdemontował tę firmę swymi posunięciami
    (jestem pod wrażeniem -- myślałem, że
    już ani Bóg, ani diabeł mi nie pomoże)
    - spóźnionymi podwyżkami emerytur
    (firma była wspierana emeryturami moich rodziców,
    więc spóźnienie dało efekt przelania menisku)
    - 500+ skutkującym nagłym zwolnieniem się pracownika firmy
    - współpracą z białostockimi sądami owocującą czymś,
    o czym nie mogę teraz napisać
    - totalnym odwróceniem się bialostockich reprezentantów
    PiS od mojego ojca, gdy ten miał makabrycznie duży problem

    ale niestety cel ostateczny (SSR MKiszowara) nie został osiągnięty...
    [albo został, ale ja o tym nie zostałem powiadomiony]

    Zarzucono mi, że odstąpiłem od swych planów -- IMO to nieprawda!
    - IMO celem pośrednim nie jest prezes SN MGelsdorf, ale SSN -- JFIwulski...
    (celem ostatecznym rzecz jasna jest SSR MKiszowara
    a celem pobocznym/przyokazyjnym są kasacje skutkujące
    de facto mordowaniem chorych ludzi w majestacie prawa)
    - mam prawo do zmiany ;) planów. (ale na razie nie
    odstąpiłem od swych planów i nie zmierzam do odstąpienia)

    -=-

    WCejrowski mówi:
    - wybrać posła na Sejm RP, lecz pociąć go
    szablami, gdy ten sprzeniewierzy się
    i jednocześnie
    - namawia do legalizacji broni palnej
    (że tak to skrótowo ujmę w słowa)
    w RP, czyli chyba plącze się...

    - Po co ciąć szablami, skoro można rozstrzelać?

    I dziwi się spadkiem popularności?...

    Panie WCejrowski -- ludzie głupi nie są!
    Łapią/wychwytują/zauważają takie zaplątania i stosownie
    reagują! Po co ludziom/wyborcom taki zagubiony człowiek?
    Ludzie chcą kogoś obejmującego całość swym umysłem!!!

    Co jakiś czas ktoś roztropnie zauważa, że Amerykanie mają
    palną broń, która im służy do obrony przed wybrańcami...

    -=-

    Kandydatka na urząd Prezydenta RP mówi w TV o swych planach?
    I zapomina o możliwościach prezydenta RP? Prezydent RP nie
    jest władzą ustawodawczą a pani chyba nie chce szantażować:
    - albo uchwalata co wam każę,
    - albo wetuję wszystko jak leci!
    Ponadto -- co to za kandydatka, którą byle dziennikarz gasi?...

    -=-

    Emerytury do banków a chorobowe renty (których
    dziś nie ma w RP) do prywatnych ubezpieczycieli...

    Niestety PiS tych reform nie przeprowadzi -- potrzebuje
    ZUS do finansowania swej polityki prosocjalnej... Nie
    można zwiększać podatków, ale można zwiększać składki ZUS...

    IMO PiS raczej zmierza do budowy ,,prywatnego państwa''...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 45. Data: 2020-03-03 00:14:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e5d9205$0$516$6...@n...neostrada.pl

    > Minister Ziobro jest zaradny, gdy w grę wchodzi jego
    + Minister ZZiobro jest zaradny, gdy w grę wchodzi jego

    > (więc mój ojciec łatwiej spłaca długi firmy Jana Pawała II)
    + (więc mój ojciec łatwiej spłaca długi firmy Jana Pawła II)

    > - IMO celem pośrednim nie jest prezes SN MGelsdorf, ale SSN -- JFIwulski...
    + - IMO celem pośrednim nie jest prezes SN MGersdorf, ale SSN -- JFIwulski...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 46. Data: 2020-03-03 02:37:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e5d3f20$0$541$6...@n...neostrada.pl

    > To tylko część kFiatkUF zebranych przeze mnie w białostockich
    > sądach... Każdy jest udokumentowany! -- zero oczerniania, ale
    > 'wypuklina' to 'skolioza'
    > jest nagrane przeze mnie i nie ma potwierdzenia w oficjalnym
    > nagraniu audio-video poczynionym przez sąd, jako że wówczas
    > polskie sądy niekoniecznie rejestrowały przebiegi rozpraw
    > sądowych na nośnikach audio lub audio-video.

    - Nagranie poczynione ukradkiem -- nie jest nielegalne,
    ale jest kontrowersyjne.
    - W tej kFiaciarni nie chodzi o to, że ktoś przejęzyczył
    się czy zamyślił/zakochał, ale o poważne błędy
    - to żaden sąd, ale parodia sądu, farsa...

    W obecnej (nie wiem, która to) RP nie dano mi prawa do sądu!
    Ale czy to tylko wina ,,wymiaru sprawiedliwości''? IMO sądy
    w sprawie renty były związane ,,bezprawnym prawem''. Nie
    bronię sędziów, ale co po naprawie sędziów czy sądów, gdy
    reszta prawa jest fatalna? W obecnej RP nie ma chorobowych
    rent. Gdyby nawet Sąd Apelacyjny przyznał mi rację, ZUS
    złożyłby kasację, która przyniosłaby mu zasłużoną wygraną...

    Mogę podziękować SA za ,,przegraną'' -- gdybym wygrał,
    poszedłbym z torbami. :) (rentą wsparłbym spłatę długów
    firmy mego ojca, ale kasacja odebrałaby mi przyznaną
    rentę wraz z odsetkami?... nie mając tej renty, skutecznie
    przerzuciłem spłacanie tych długów na inne osoby...)

    Mogę podziękować PiS za nadzwyczajną sprawiedliwość, ale
    czy w zaistniałej sytuacji ta nadzwyczajność otwiera mi
    drogę do rzeczywistego sądu?!??! (gdzie 2 plus 3 daje 5
    przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu -- bez względu
    na pogodę i częstotliwość mruczenia kota prezesa...)

    -=-

    W wypadku sprawy o kartę parkingową -- problem leży tylko
    w sędzi MKiszowarze, która **nie rzuciła nawet okiem** do
    kluczowych dowodów, czyli do wyników badań MR. (wielokrotnie
    namawiałem ją do zajrzenia i zapoznania się z tymi wynikami!)
    Kobieta sądzi (sądziła wówczas) właśnie takie sprawy a termin
    'wypuklina' mogła znaleźć chyba w każdym wyniku badania MR,
    czyli **najwyraźniej nie zajrzała do dowodów sądowych
    w żadnej sprawie, którą rozpatrywała w imieniu państwa,
    jako sędzia**!

    W wypadku sprawy o rentę sędziowie musieli dostosować się
    do ,,prawa'', zgodnie z którym nie ma w RP chorobowych rent.
    Byli pomiędzy młotem i kowadłem -- musieli tak kombinować,
    by nie uznać mnie za niezdolnego pracy. Marnie im szło, ale
    starali się! ;) Skoncentrowali się na:
    - podcięciu mnie (pozbawieniu mnie pieniędzy i dachu nad głową)
    [dachu ścian, podłogi...]
    - i wciągnięciu mnie w martwe polemiki, być może też w pyskówki, lecz...

    Lecz w obronie mej stanęła wówczas [pewnie w efekcie wyrzutów
    sumienia?] SSR MKiszowara! To właśnie jej postawa podczas sprawy
    o kartę parkingową sprawiła, że podczas rozpraw dotyczących rety
    milczałem obojętnie, jedynie kiwając ze zrozumieniem [raczej
    z politowaniem] mą głową...

    - poddaj się sędzio, bo dwór spalić każę!
    - spal! ja cię w tym ogniu usmażę!

    Akurat u mnie sędzia proponował mi poddanie się... ;)
    Ja zaś parę lat wcześniej uznałem, że nie podejmę się
    obrony innej, niż opisywanie tego na Grupach Dyskusyjnych
    Nieśmiertelnych serwerów NNTP! W dniu, w którym SSR
    MKiszowara objawiła, że wg niej >>wypuklina to skolioza<<,
    zaplanowałem mą obronie w przygotowywanej sprawie o rentę!
    Zaplanowałem taką obronie tylko w efekcie tego objawienia. :)

    Nadzwyczajna sprawiedliwość pojawiła się nieoczekiwanie,
    zaskoczyła mnie -- jeśli znajdzie się prawnik, chętnie
    skorzystam z możliwości...

    Póki co -- przyganiał kocioł (JKaczyński) garnkowi (sędziom)
    a sam smoli... Smoli, choć podatki bierze także ode mnie!

    Obecnie (dzięki tej nadzwyczajności) parodia sądowa
    godzi tak w białostockich sędziów, jak i w PiS!

    Ale żeby SSR MKiszowarze nie było smutno ;) -- ponad 20 lat
    temu postanowiłem, że na nieśmiertelnych serwerach NNTP
    będę prowadził takowe rozprawy okołosądowe!

    Nie wiedziałem wówczas, że ściąć się będę musiał najpierw
    z samym najjaśniejszym ;) Kościołem rzymskokatolickim,
    któremu hojnie płaciłem i pomagałem przez wiele lat...

    [nie wiedziałem też, że pewna pani dr (od wielu lat oczywiście
    prof.) spychać mnie będzie do ,,wojny na dwa fronty'' i nie
    wiedziałem, że będzie ostrzegała mych adwersarzy przed mymi
    metodami, które nieźle poznała podczas obserwacji prowadzonych
    w trakcie wieloletniej znajomości ze mną; ostatecznie ;) uznała
    owa pani po latach, ;) że ,,dwa fronty'' to zdecydowanie za mało
    dla mnie, ;) więc zażyczyła ;) sobie, bym walczył na wielu frontach
    naraz, ale nie znalazła uznania w oczach mych adwersarzy, którzy
    nie rozumieją jej ostrzeżeń; pani ta nie jest Greczynką, ale jest
    prawosławna -- stąd chyba zna ów ,,grecki manewr'' lubiany przeze
    mnie, którego obawia się jak diabeł wody święconej... osiągnęła
    tyle swymi napomnieniami, że nie stosuję tego manewru klasycznie
    zbyt ;) często i zbyt zuchwale, lecz zostawiam tę metodę na
    ,,lepsze czasy''... (raczej na gorsze) chylę czoła zarówno
    przed ludźmi Kościoła, jak i przed ta panią -- nieuczciwi
    to przeciwnicy, ale silni, zorganizowani, wytrwali... Kościelni
    to brutalni profesjonaliści! -- ale nie Kościół mnie pokonał,
    lecz ta pani... Nie wiedząc o swej wygranej, nie wykorzystała
    swej zdobyczy na czas... teraz chyba za późno...]

    -=-

    Czy karta parkingowa jest ważna? Parkuję bezproblemowo gdzie chcę!
    Nierzadko bezkarnie parkuję na dwóch miejscach naraz! Bywa, że
    parkuję na miejscach luksusowych, że tak je nazwę. :) Taka karta
    zezwala na bezkarne omijanie niektórych przepisów -- mógłbym bez
    łamania prawa jeździć ,,pod prąd'' czy wzdłuż chodników... To
    ważne dla mnie -- kręgosłup łatwiej znosi 50 km jazdy po równej
    nawierzchni niż 50 m po wybojach, które łatwo znaleźć podczas
    parkowania...

    - zawroty głowy i tracenie równowagi (kręgosłup i uszy)
    - wrodzone wady wzroku (w tym jedna poważna)
    - problemy z kręgosłupem (wypukliny i tyłozmyk)

    Normalnie ;) każda z ww. wymienionych przyczyn może
    pretendować ;) do otrzymania karty parkingowej,
    która nie jest (wbrew być może pozorom) dedykowana
    tylko ludziom beznogim.

    -=-

    Jeśli ktoś uważa mnie za świra -- tym bardziej daje mi prawo
    do posiadania takiej karty, gdyż świrom także jest ta karta
    dedykowana. [lubię te sytuacje, gdy mój adwersarz przyznaje
    mi rację dobrowolnie, ale Grecki manewr to coś innego]

    -=-

    Stosunek PiS do ludzi jakoś chorych widać co jakiś czas... ;)
    - trzynastka z forsy zebranej dla poważnie/ciężko niepełnosprawnych
    - okupacja budynku sejmu itp. okołosejmowe ekscesy

    -=-

    Karta parkingowa to średnia niepełnosprawność.

    Mnie odmówiono jakiejkolwiek -- jest jeszcze ciężka i lekka.

    Wiem, że przyznawano takie karty na:
    - same uszy,
    - sam wzrok,
    - sam kręgosłup szyjny czy lędźwiowy...

    Mam uszkodzony każdy z tych trzech odcinków i jedynym
    ,,lekarstwem'' bezoperacyjnym jest nieprzeciążanie tego
    kręgosłupa. Ponadto mmm problemy z: prawą stopą, kolanami,
    biodrami i prawym barkiem. Jestem alergikiem i astmatykiem.
    Do tego dopełza postępująca demineralizacja kości skutkująca
    rzecz jasna łamaniem kości -- mam jednak nadzieję, że nie
    będę miał złamanych bioder...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 47. Data: 2020-03-03 03:33:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e5db4dc$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > - sam kręgosłup szyjny czy lędźwiowy...

    > Mam uszkodzony każdy z tych trzech odcinków i jedynym

    Znów zabrakło kalkulatora?... Są trzy odcinki kręgosłupa.
    Mam uszkodzenia w trzech: szyjnym, piersiowym i lędźwiowym.

    Wiem, że kartę otrzymywały osoby, które miały jedynie rozpoznane
    wypukliny dyskowe w lędźwiowej lub piersiowej części. (czyli
    w jednej z trzech)

    Wypuklina jest nieodwracalnym uszkodzeniem mechanicznym dysku
    podobnym do przepukliny. Jest jak opona samochodowa z pękniętym
    kordem a nazwę swą otrzymała od tego, co w oponie nazywane jest
    guzem.

    Pęknięcie stalowego kordu widać na prześwietleniu RTG a dostatecznie
    duże uszkodzenie kordu objawia się guzem widocznym gołym
    okiem -- swoistą wypukliną opony. Opona jest jeszcze zdatna
    do użycia, ale grozi rozerwaniem... [pewien narciarz zaliczył
    BeeMKą trawnik niemal na pewno za sprawą takiej wypukliny!!!]

    Dysk kręgosłupowy, podobnie jak opona samochodowa, ma wewnętrzne
    wzmocnienia/oploty, które mogą pękać, co widać dzięki badaniu
    rezonansem magnetycznym. Pękniecie tego wzmocnienia może
    spowodować uwypuklenie dysku i drażnieniem nerwów.

    Jak kord opony nie zrośnie się -- tak włóknina wzmacniająca dysk nie
    zrośnie się. Pod tym względem to wzmocnienie jest jak ząb -- pęknąć
    może, ale zrosnąć się nie może! Pęknięcie może jedynie powiększać się.

    odwodnienie/dehydratacja/wysuszenie/osłabienie-->wyp
    uklina-->przepuklina

    Zbyt mocne uszkodzenie dysku skutkować może bólem, drętwieniem
    czy niedowładem lub paraliżem tego, co znajduje się pod tym
    dyskiem -- w wypadku szyi może to być niemal całe ciało.

    -=-

    Weryfikując to, co piszę o dyskach kręgosłupowych -- warto sięgać
    do klinik neurochirurgicznych, nie zaś do: chiromantów, jasnowidzów,
    masażystów czy masonów... ;)

    Rzecz jasna o oponach trzeba szukać informacji u oponiarzy, nie
    u neurochirurgów czy narciarzy.

    -=-

    Warto też oszczędzać kręgosłup -- można pionowo stojąc
    obciążyć go bezkarnie bardzo silnie, ale można zaszkodzić:
    - przechłodzeniem (zima bez szalika)
    - zginaniem lędźwi czy szyi
    (podczas pisania chociażby czy gimnastyki)
    - skokami do wody czy ogólnie silnymi wstrząsami
    (choćby bieganiem)

    Warto przeprostowywać i szyję, i lędźwie.

    Te:
    https://www.youtube.com/watch?v=gVzaE428kco
    ćwiczenie nie tylko nie są groźne dla kręgosłupa, ale
    wręcz przeciwnie -- są pomocne w rehabilitacji kręgosłupa!

    Łażące na 4 nogach zwierzę (koń, świnia, krowa czy
    małpa) z kręgosłupem stale ten kręgosłup przeprostowuje...

    Człowiek stoi na 2 nogach -- ale ma rozum...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 48. Data: 2020-03-03 10:27:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-03-02 o 22:41, Krzysztof Halasa pisze:

    >i wygląda tak:
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Rzeczywista_roczna_st
    opa_oprocentowania

    I zwracam uwage, ze polega na rozwiazaniu tego dosc skomplikowane
    rownania.

    No coz, jak sie raz napisze program, to potem jest faktycznie
    trywialnie prosto ... az do czasu zmiany czegos w systemie.

    J.

  • 49. Data: 2020-03-03 10:31:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-03-02 o 17:41, J.F. pisze:
    > No chyba, zeby tak bank oferowal calkowicie dobrowolne ubezpieczenie
    > nie wliczone od poczatku w kredyt.
    >
    >ustawa o kredycie konsumenckim jasno mówi: wszystkie koszty wliczamy
    >do RRSO, jeżeli ktoś skorzystał z oferty z ubezpieczeniem (zwykle
    >"promocja") to jego koszt będzie ujęty

    A ja o dodatkowym. "i dodatkowo pani/u oferujemy bardzo korzystne
    ubezpieczenie, tylko za 30 zl/mc".

    Tylko jak to zrobic, zeby ubezpieczenie bylo dodatkowe i dobrowolne, a
    klient nie wzial promocyjnego kredytu bez ubezpieczenia :-)

    J.

  • 50. Data: 2020-03-03 10:35:01

    W dniu 2020-03-02 o 20:58, Robert Sierant pisze:
    > mam narzędzia, aby to policzyć, ale nie miałem czasu ani okazji żeby
    > grzebać w algorytmie, kojarzę z ustawy, że jest mocno skomplikowany

    No to SZACUN. Mi wystarczy exell a nawet sam kalkulator ;-)