  • 1. Data: 2004-07-21 13:17:43
    Temat: Zabezpieczenie pożyczki w USD
    Od: "Bartek Paciorek" <p...@j...com.com>

    Witam!
    Planuje pożyczyć 100tys. USD na dogodnych warunkach na okres do 5 lat.
    Czy jest jakiś sposób, aby dobrze zabezpieczyć się przed raptownym
    wzrostem kursu tej waluty na okres do lat 5, albo 3 albo na chociaż jeden
    rok do przodu?
    Ile takie coś może kosztować?

    Bartek P.

  • 2. Data: 2004-07-21 14:16:37
    Temat: Re: Zabezpieczenie pożyczki w USD
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >    Czy jest jakiś sposób, aby dobrze zabezpieczyć się przed raptownym
    > wzrostem kursu tej waluty na okres do lat 5, albo 3 albo na chociaż jeden

    indywidualnie negocjowany forward w banku
    popytaj po departamentach skarbu poszczegolnych banków

  • 3. Data: 2004-07-21 15:04:20
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "Bartek Paciorek" <p...@j...com.com> napisał w
    wiadomości news:40fe6cf8$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > Czy jest jakiś sposób, aby dobrze zabezpieczyć się przed raptownym
    > wzrostem kursu tej waluty na okres do lat 5, albo 3 albo na chociaż jeden

    Po zabezpieczeniu tej pozyczki wyjdzie ci dokladnie tak, jakbys od razu
    wzial pozyczke w PLN. Na dodatek poniesiesz koszta transakcyjne dodatkowo.

    albo pozyczasz z PLN i masz swiety spokoj, albo pozyczasz w USD i wystawiasz
    sie na ryzyko.

    Malin

  • 4. Data: 2004-07-21 16:48:55
    Od: "Bartek Paciorek" <p...@j...com.com>

> [...]
    > wzial pozyczke w PLN. Na dodatek poniesiesz koszta transakcyjne dodatkowo.
    >
    > albo pozyczasz z PLN i masz swiety spokoj, albo pozyczasz w USD i

    A czy mógłbym poprostu dostać odpowiedz typu- mój przykład;
    ////////////////////////////////////////////////////
    //////
    dziś jest kurs USD 3,65 PLN
    "ubezpieczenie kosztuje np. 2% w USD od kwoty i gwarantuje po upływie roku
    zakup USD w cenie takiej samej(albo innej wskazanej)
    /////////////////////////////////////
    Chodzi mi o jakiś konkretny przykład, bądz rząd wielkości-przedział jaki
    taka tranzakcja może kosztować.

    Bartek

  • 5. Data: 2004-07-21 17:37:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Bartek Paciorek" <p...@j...com.com> wrote in message

    > Chodzi mi o jakiś konkretny przykład, bądz rząd wielkości-przedział jaki
    > taka tranzakcja może kosztować.

    http://www.bise.pl/polski/oferta/dealing_room/#podtf
    _p3

    Maciej

  • 6. Data: 2004-07-21 17:48:22
    Od: "Bartek Paciorek" <p...@j...com.com>

    > http://www.bise.pl/polski/oferta/dealing_room/#podtf
    _p3

    Dziękuje bardzo za tą odpowiedz!
    A czy jest jakiś instrument pozwalający tylko jakby "wykupić ubezpieczenie"-
    czyli dostaje rekompensate jesli kurs się zmieni na moją niekorzyść- czy
    polisa przyniesie efekt czy nie pieniądze jak przy kupnie polisy do mnie
    niewracają?