  • 1. Data: 2008-04-30 19:54:14
    Temat: Zachód, Wielkopolska a sprawa Belki Markowej...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Zachód, Wielkopolska a sprawa Belki...

    Czy to prawda, że:

    -- w WBK można mieć dowolną liczbę kont oszczędzających?
    -- na takich kontach odsetkowanie wynosi 5.5% od pierwszego grosza?
    -- konta te są prowadzone za freeko?
    -- pieniądze można przelać z każdego z takich kont raz w miesiącu za freeko
    w dowolne miejsce w Polsce (włączając w to ZUS i US) za pomocą netu?
    -- pieniądze można pobrać w kasie WBK dowolną liczbę razy za freeko?

    Bo jeśli odpowiedzi są twierdzące, chyba problem konstrukcji belki zerowej jest
    rozwiązany.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2008-05-01 10:45:46
    Temat: Re: Zachód, Wielkopolska a sprawa Belki Markowej...
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:fvaipd$a28$1@flis.man.torun.pl...

> [...]
    > -- pieniądze można pobrać w kasie WBK dowolną liczbę razy za freeko?
    >
    > Bo jeśli odpowiedzi są twierdzące, chyba problem konstrukcji belki zerowej

    dobre, też jestem ciekawy.

    tylko dlaczego jeszcze na to nie zareagował mbank, i nie zniósł jeszcze
    ograniczenia do 4 liczby rachunków e-max-plus?
    to by było dopiero miłe: rozdzielać w domu przed komputerem środki na kwoty od
    których odsetki nie zostaną obrąbane za pomocą belki.

  • 3. Data: 2008-05-01 11:12:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Konrad N>S>" fvc70j$1rvn$...@o...icpnet.pl

    Ponoć tak mozna od dawna, ale nie próbowałem.

    Ponoć teraz tak jest -- widzą tak na ich stronie.
    Nadal są ,,przedziały kapitałowe'' ale dla każdego przedziału
    jest tyle samo -- 5.5% w nieseksualnym stosunku rocznym.

    > tylko dlaczego jeszcze na to nie zareagował mbank, i nie zniósł jeszcze
    > ograniczenia do 4 liczby rachunków e-max-plus?

    Trudno zgadnąć.

    > to by było dopiero miłe: rozdzielać w domu przed komputerem środki na kwoty od
    > których odsetki nie zostaną obrąbane za pomocą belki.

    Można jeszcze dorzucić automagię: Gdy człek chce przelać z jakiegoś eM+ na eK
    więcej, niż ma na tym eM+, automag ściągnie pieniądze nie tylko z tego eM+, ale
    i z innych eM+ czy innego eM+. Komplementarnie ;) przy wlewaniu automagia będzie
    stosownie rozlewała na dostępne eM+, choć wydana zostanie dyspozycja wlania tylko
    na jeden, konkretny eM+. Do tego warto by było jeszcze dorzucić dowolną liczbę
    przelewów w miesiącu z jednego eM+.

    Podobnież z oszczędzającymi w innych bankach.

    IMO trzeba zapomnieć o ewentualnych urazach do naszego państwa (czy naszego rządu)
    i trzeba jakoś pomagać premierowi Tuskowi w wywiązywaniu się z obietnicy obniżania
    podatków. Przecież człowiek (ludzie) nie może (nie mogą) stale nosić w swoim sercu
    (w swoich sercach) żalu do innych ludzi, w tym wypadku do rządu czy państwa...

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2008-05-01 11:21:28
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > -- pieniądze można pobrać w kasie WBK dowolną liczbę razy za freeko?
    >
    > Bo jeśli odpowiedzi są twierdzące, chyba problem konstrukcji belki zerowej

    A jeśli kapitalizacja odsetek jest miesięczna to żeby uniknąć podatku możesz
    na takim koncie umieścic max pięćset kilkadziesiąt złotych . Miłej zabawy
    przy większych oszczędnościach. Co innego gdyby jakiś bank zaoferował O/N z
    takim oprocentowaniem ale jakoś chętnych nie znam.

    pozdrawiam
    as

  • 5. Data: 2008-05-01 11:27:33
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli kapitalizacja odsetek jest miesięczna to żeby uniknąć podatku możesz
    > na takim koncie umieścic max pięćset kilkadziesiąt złotych .

    no 533, w dużym uproszczeniu, nie bawmy się w grosze.

    > Miłej zabawy przy większych oszczędnościach.

    co za problem? czas przy kompie, kopiuj/wklej.

    a jeśli to zakłada się w oddziale to jeszcze prościej - prosisz kasjerkę/doradcę
    klienta: niech mi pan/pani założy proszę tysiąc siedemset dwadzieścia dziewięć
    rachunków/lokat na kwotę 530pln każdy. tylko tyle bo więcej pięniędzy niestety
    nie mam ze sobą. idę na obiad, wróce do pana/pani za godzinę"

  • 6. Data: 2008-05-01 11:33:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Konrad N>S>" fvc9eu$1vsk$...@o...icpnet.pl

> [...]
    > rachunków/lokat na kwotę 530pln każdy. tylko tyle bo więcej pięniędzy niestety
    > nie mam ze sobą. idę na obiad, wróce do pana/pani za godzinę"

    Czyli 2 sekundy na jeden rachunek? Niezły wynik.

    1729/3600=0,480277777777778
    3600/1729=2,08212839791787

    miliona złotych nie będziesz wkładał na konta. Łatwiej chyba kupić
    za takie pieniądze mieszkania na wynajem w dobrych miejscach.

    1729*533=921557

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2008-05-01 12:22:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" fvaipd$a28$...@f...man.torun.pl

    > Bo jeśli odpowiedzi są twierdzące, chyba problem konstrukcji belki zerowej jest
    rozwiązany.

    Można by też tak rozkładać, by wyciągnąć z zaokrągleń większe oprocentowanie,
    czyli zawsze trafiać w niepełne grosze zaokrąglane w górę. Zamiast 0.5 grosza
    bank dopisywałby 1 grosz... Ale to by była nieuczciwość wobec banku. :) Kraść
    przecież nie będę. :)

    Można by tak zabawiać się co najwyżej z Lukas, ING Śląskim, Sygmą, PeKaO itp.
    bankami.
    (ale tam nie ma dowolnej liczby oszczędzających po 5.5% od pierwszego grosza)

    --