  • 21. Data: 2019-12-08 22:05:44
    Temat: Re: Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
    Od: z <...@...pl>

    "Wyborca to faktycznie może nie być zbyt mądry,
    ale nie spodziewam się, żeby tutaj pisali wyborcy.
    Piszą raczej beneficjenci dobrej zmiany - tzn mają
    wytyczne, wynagrodzenie itp"

    Czyli "beneficjenci dobrej zmiany" napisali prawdę a z treścią artykułu
    się zgadzasz ;-)

    BRAWO

  • 22. Data: 2019-12-08 22:08:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 21:59, J.F. pisze:
    > Ale o co chodzi w tym odniesienu ?
    > Dostajemy wiecej czy placimy wiecej - to chyba niezalezne od
    > odniesienia.

    Znaczy że jednak nie przeczytałeś artykułu. Próbowałeś? ;-)

  • 23. Data: 2019-12-08 22:28:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 22:05, z pisze:

> [...]
    > wytyczne, wynagrodzenie itp"
    >
    > Czyli "beneficjenci dobrej zmiany" napisali prawdę a z treścią artykułu

    Odnosiłem się do głupiej sugestii skorzystania z 500+.

  • 24. Data: 2019-12-08 23:59:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    W Boskim świecie pożyteczne musi być przyjemnym!
    IMO uczymy się 'robienia czegoś', nie zaś 'robić coś'.

    "ąćęłńóśźż" 5ded4056$0$526$6...@n...neostrada.pl

    : Naucz się robić dzieci, to pożyteczniejsze i całkiem przyjemne.

  • 25. Data: 2019-12-09 00:29:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5decfa1c$0$537$6...@n...neostrada.pl

    > Wyborca to faktycznie może nie być zbyt mądry,
    > ale nie spodziewam się, żeby tutaj pisali wyborcy.
    > Piszą raczej beneficjenci dobrej zmiany - tzn mają
    > wytyczne, wynagrodzenie itp

    Dzieci nie mam, 500+ nie biorę -- i nie brałem, ale
    beneficjantem 500+ itp. oprogramowania (softu?) jestem. ;)

    IMO należy waloryzować 500+ -- mam ochotę na wstawienie
    wykrzyknika, ale nie chcę, by uznano to za rozwiązanie
    silniowe. ;)

    IMO 500+ to przekładanie z kieszeni do kieszeni bez
    pomijania kieszeni -- co popieram! ;)

    Odbiorca 500+ bierze 500+ pozyskiwane przez Fiskusa
    z podatków budzących inflację zwiększającą wydatki
    odbiorcy 500+ -- OK! (~co odbiorca dostanie w 500+,
    to odda w wyższych kosztach zakupów -- OK![ jako
    księgowy wiem, że bilans musi wyjść na zero!])

    Przy okazji przemiału (z kieszeni odbiorcy do kieszeni
    odbiorcy) wzbogacają się podatkowi poborcy... Też IMO OK!
    [poborców mało, więc bez wdawania się w drobiazgi/grosze -- OK!]

    Odbiorca 500+ bierze miesięcznie na dziecko 500 pln -- poborca
    (BSzydło) bierze miesięcznie z tej samej kiesy (z podatków)
    ~50 kpln, czyli ~100 razy więcej... IMO OK!!! Tak trzy_mać?!

    IMO niezupełnie OK -- IMO trzeba zwaloryzować 500+ i wprowadzić
    permanentną waloryzację roczną 500+ jako normę oprogramowania
    500+ -- znów bym chętnie dał wykrzyknik, ale ponoć silniowe
    rozwiązania nie są mile widziane w świecie pozbawionym przemocy...

    -=-

    Postulowałem przed wielu laty przez wiele lat wprowadzenie czegoś
    na kształt 500+ -- i bronię nadal tego softu! [jako mniejszego
    zła -- niż fikcyjnego ofirmowania ulepszającego złe stany finansowe
    tak zwanych ludzi potrzebujących! zło jest złem, ale z jakiego powodu
    należy odrzucać coś, co jest złe? czyż diabła nie stworzył ten sam Bóg,
    który stworzył całą resztę świata i czyż może coś istnieć bez dodatku
    zła?! nawet Chrystus, aby zbawić świat, posłużył się złym uczynkiem
    swego wybrańca, czyli skarbnika, Judasz Iskarioty... warto tu chyba
    zauważyć, że Chrystus wybaczył Judaszowi zły uczynek, lecz Iskariota
    nie przyjął wybaczenia... warto, bo niektórzy ;) ludzie zapominają
    o tymże wybaczeniu... wybaczenia natomiast nie odrzucił Piotr -- inny
    wybraniec Jezusa należący do tego samego grona, do którego należał
    Judasz... o zdradzie Piotra także śpiewa Jacek Kaczmarski -- jakże
    źle potraktowany za życia... https://www.youtube.com/watch?v=m6Tf7CLNmwc
    https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/zapa
    rcie-sie-apostola-piotra/]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 26. Data: 2019-12-09 07:37:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 22:28, cef pisze:

    > Odnosiłem się do głupiej sugestii skorzystania z 500+.

    Pasjonująca logika ;-)

  • 27. Data: 2019-12-09 09:00:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2019 22:08:27 +0100, z napisał(a):

    > Znaczy że jednak nie przeczytałeś artykułu. Próbowałeś? ;-)

    Probowalem.
    IMO - za duzo demagogii, za malo liczb.

    J.

  • 28. Data: 2019-12-09 09:16:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 20:51:46 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > https://wiadomosci.onet.pl/politico/kraje-zachodniej
    -europy-ukrywaja-jak-wielkie-maja-zyski-ze-wspierani
    a-krajow-na/sedw6z6

    A tymczasem ... w Niemczech tez drenaz mozgow

    http://next.gazeta.pl/next/7,168930,25492386,niemcy-
    dobrze-wyksztalceni-ludzie-wyjezdzaja-z-kraju-powod.
    html

    :-)

    J.

  • 29. Data: 2019-12-09 10:35:55
    Od: j...@j...org

    On Sunday, December 8, 2019 at 4:52:22 AM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
    > https://wiadomosci.onet.pl/politico/kraje-zachodniej
    -europy-ukrywaja-jak-wielkie-maja-zyski-ze-wspierani
    a-krajow-na/sedw6z6

    W artykule jest moim zdaniem brak logiki i konsekwencji:

    1) z jednej strony liczy, ile dotacji dostały nowe kraje UE z _budżetu UE_

    2) zestawia to z zyskami firm _zagranicznych_ w nowych krajach UE - a więc nie tylko
    pochodzących z Unii Europejskiej, ale także tych amerykańskich, japońskich,
    norweskich czy szwajcarskich

    3) nie wskazuje, ile z tych zysków zostaje w kraju jako reinwestycje

    4) nie wskazuje, ile firmy zagraniczne rokrocznie inwestują nowych środków
    (pochodzących spoza kraju)

    Jak przegapiłem w artykule punkty 2-4, proszę o wskazanie danych liczbowych.

  • 30. Data: 2019-12-09 12:15:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-09 o 07:37, z pisze:

    > Pasjonująca logika ;-)

    Jak nie ma wrotki, to dopasowałem
    najgłupszą wypowiedź i się nie pomyliłem.