  • 1. Data: 2006-07-27 11:26:13
    Temat: Zagraniczne konto,karta MAESTRO i wyplata w PL
    Od: "Pawel Kodymow" <s...@g...pl>

    Witam.
    Klikam i szukam i nic nie znalazlem na temat prowizji za pobranie pieniazkow
    w polskich bankomatach z zagranicznego konta. Mam konto w Berliner Bank i
    karte MAESTRO. Chcialbym gdzies poczytac, jakie sa oplaty przy wyplatach w
    bankomatach, poszczegolnych bankow. Niestety na stronach oficjalnych bankow,
    nic nie znalazlem.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2006-07-27 11:32:20
    Temat: Re: Zagraniczne konto,karta MAESTRO i wyplata w PL
    Od: "Grzes" <p...@S...pl>

    Użytkownik "Pawel Kodymow" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > karte MAESTRO. Chcialbym gdzies poczytac, jakie sa oplaty przy wyplatach w
    > bankomatach, poszczegolnych bankow. Niestety na stronach oficjalnych

    Prowizja jest ustalony przez bank, który wydał kartę a nie przez bank w
    którego bankomacie wybiersz kasę

    Grześ

  • 3. Data: 2006-07-27 11:40:14
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Pawel Kodymow napisał(a):

    >Niestety na stronach oficjalnych bankow,
    >nic nie znalazlem.

    Niestety ? Dzieki Bogu, ze obce banki o tym nie decyduja, wyobrazasz
    sobie znajomosc wszystkich TOiP bankow, z ktorych za granica korzystasz ?
    O tym wszystkim decyduje wystawca karty a wiec informacji szukaj na
    stronach swojego banku.
    darek

  • 4. Data: 2006-07-27 11:42:31
    Od: "Pawel Kodymow" <s...@g...pl>

    > Prowizja jest ustalony przez bank, który wydał kartę a nie przez bank w
    > którego bankomacie wybiersz kasę

    Ups, to szukalem nie tam gdzie trzeba. Myslalem, ze wlasciciel bankomatu
    dyktuje prowizje.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2006-07-27 11:56:31
    Od: "Grzes" <p...@S...pl>

    > Ups, to szukalem nie tam gdzie trzeba. Myslalem, ze wlasciciel bankomatu
    > dyktuje prowizje.

    w sumie to prawda bo dyktuje ale nie klientowi tylko bankowi który wystawił
    kartę. A ten już ściąga odpowiednio większą prowizję od Klienta :)

  • 6. Data: 2006-07-27 12:36:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Grzes napisał(a):
    > Użytkownik "Pawel Kodymow" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > w sumie to prawda bo dyktuje ale nie klientowi tylko bankowi który wystawił
    > kartę. A ten już ściąga odpowiednio większą prowizję od Klienta :)

    Z tego co pamiętam, to bankomat na Ukrainie ściągnął mi swoją prowizję
    osobno (wypłacałem 400 UAH, ściągnął mi 410UAH a bank od tego dodał swoje).

    Bankomat informował o tym :)

    p. m.

  • 7. Data: 2006-07-28 01:16:13
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > sobie znajomosc wszystkich TOiP bankow, z ktorych za granica korzystasz ?
    > O tym wszystkim decyduje wystawca karty a wiec informacji szukaj na

    Zasadniczo to występują 2 prowizje (a nawet 3 jakby się uparł:D).

    1. Pobierze wydawca karty za wypłate z bankomatu obcego (bo musi rozliczyc sie z
    wlascicielem bankomatu za transfer gotowki). Ta oplata jest w umowie o karte.
    2. Pobierze wlasciciel bankomatu za skorzystanie z jego uslug. Cena ta jest
    doliczana do kwoty wyplacanej i jest zawsze podana podczas transakcji. W USA
    jest to kwota rzedu 0.99-2$.
    3. Organizacja kartowa (np. MasterCard) pobiera dodatkowo oplatę - % sumy - za
    wypłatę gotówki innej niż waluta rozliczana karty.

  • 8. Data: 2006-07-28 05:24:14
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    kjvirtual napisał(a):

    >Zasadniczo to występują 2 prowizje (a nawet 3 jakby się uparł:D).

    Ale mowisz o zupelnie innych rzeczach. To, co sklada sie na prowizje,
    ktora obciaza bank posiadacza karty moze byc dla Ciebie nieistotne,
    istotne jest to, ze w zdecydowanej wiekszosci znajac swoja TOiP wiesz,
    ile zaplacisz korzystajac z karty za granica ( pomijajac kwestie roznych
    przewalutowan - to bedzie jednak kwota zmieniajaca obciazenie w PLN a
    nie prowizja za transakcje).
    Jedynym odstepstwem od tej sytuacji sa niektore sieci bankomatow w
    tylko "niektorych" krajach, gdzie - jak sam napisales - bedziesz
    poinformowany o dodatkoych prowizjach.
    darek