  • 1. Data: 2010-09-29 16:29:03
    Temat: Zajęcie komornicze na nowym koncie bankowym
    Od: Skibbbi <s...@g...com>

    Zaciekawiło mnie pewne zdarzenie, które spotkało mojego znajomego.
    Świadczyło by o tym, że w Polsce wreszcie będzie można łatwo uzyskać
    ściągnięcie zadłużenia z konta dłużnika ale może zadziałał tu jakiś
    inny mechanizm. Jak ktoś wie to bardzo proszę o rozjaśnienie sytuacji.

    Kolega prowadzi firmę i jak to czasami bywa jest lepiej ale ostatnio
    gorzej. Miał słabe obroty i nie płacił jakiś czas ZUS'u za swoich
    pracowników. Miał dwa konta firmowe w Multibanku i Millennium. Jak się
    nie płaci to przypląta się zaraz komornik i no się stało, że zajął mu
    dwa konta. Nie mogąc nic zrobić bo ruchu nie miał zaczął wystawiać
    faktury gotówkowe. Ale kilka dni temu zdarzyło się, że faktura była
    trochę większa i klient chciał fakturę na przelew. Wpadł na pomysł by
    szybko otworzyć nowe konto w jakimś banku bo zanim komornik się o nim
    dowie do zdąży wybrać pieniądze z konta. Jakież było jego zdziwienie
    gdy przelew przyszedł ale został od razu zajęty na koncie które miało
    5 dni. Czy aktualnie istnieje jakiś system sprawdzania dłużników i
    banki np. muszą każdego klienta sprawdzać czy nie ma komornika na
    karku? Bo niby jak komornik dowiedział się o koncie które miało 5 dni?

    A to zagadka :)

  • 2. Data: 2010-09-29 16:47:29
    Temat: Re: Zajęcie komornicze na nowym koncie bankowym
    Od: b...@o...pl

    > Bo niby jak komornik dowiedział się o koncie które miało 5 dni?
    >
    > A to zagadka :)

    wg mojej wiedzy, nie ma centralnego rejestru osób z zajęciem
    komorniczym. Bywa, że komornik tak nieco na ślepo rozsyła
    wezwanie do zajęcia konta różnym _miejscowym_ bankom (takim,
    które mają placówki blisko miejsca zamieszkania). bo może
    zgodnie z doświadczeniem życiowym przypuszczać że ludzie często
    mają konta w bankach blisko miejsca zamieszkania lub działalności

    Przypuszczam, że pechowiec zakłada konto np. o godzinie 10:00
    a o godz. 13:00 listonosz doręcza pocztę bankowi i na drugi
    dzień pracownik banku sprawdza, czy do nr PESEL 80010112345
    przyporządkowano rachunek który możnaby zablokować.

  • 3. Data: 2010-09-29 16:51:56
    Od: "azot" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Skibbbi" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    Jak cię nie stać na pracownika to zap.......laj sam. Następny "pracodawca"
    się znalazł.

    azot

  • 4. Data: 2010-09-29 17:36:06
    Od: Skibbbi <s...@g...com>

    >  Jak cię nie stać na pracownika to zap.......laj sam.  Następny "pracodawca"
    > się znalazł.

    Cóż to za odpowiedź??? Nie chcę bronić kolegi ale zdarzają się gorsze
    okresy. Z tego co wiem został oszukany przez dewelopera (pracował jako
    podwykonawca - ma firmę budowlaną). Losowe zdarzenie, za nim odzyska
    pieniądze minie jakiś czas a nie chciał likwidować firmy. Za nim
    zdążył odrobić dług i spłacić zdarzyło się coś takiego o czym pisałem.
    Więc raczej nie nazwałbym go "pracodawcą" tylko Pracodawcą. Nie
    przeszedł do szarej sfery, chce płacić podatki i zatrudniać legalnie
    ludzi a kłopoty czasami się zdarzają.

    Fajnie, że są Pracodawcy tacy jak Ty azot. Może jak mu się nie
    powiedzie będzie mógł pracować u Ciebie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-09-29 18:07:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/29/2010 06:47 PM), b...@o...pl wrote:
> [...]
    > dzień pracownik banku sprawdza, czy do nr PESEL 80010112345
    > przyporządkowano rachunek który możnaby zablokować.

    A nie mogło być tak że komornik wysłał na ślepo do banku i to zostało
    gdzieś wprowadzone do systemu? A potem się zjawił i klient do zajęcia.

    W sumie przypadek ciekawy, w takiej sytuacji przychodzi mi do głowy
    zakup karty prepaid (np. w bzwbk), taka "na okaziciela" i przyjęcie
    płatności na tamten rachunek. Tyle że pewnie kwota znacznie większa niż
    limity na tej karcie.

    p. m.

  • 6. Data: 2010-09-29 19:31:13
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    mvoicem pisze:

    > A nie mogło być tak że komornik wysłał na ślepo do banku i to zostało
    > gdzieś wprowadzone do systemu? A potem się zjawił i klient do zajęcia.

    Niewykluczone.
    Mogło być też tak, że klient mając rachunek w Multibanku, wpadł na
    genialny pomysł, by otworzyć drugi w mBanku... :-)))

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2010-09-29 21:04:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 10:36:06 -0700 (PDT), Skibbbi napisał(a):

> [...]
    > podwykonawca - ma firmę budowlaną). Losowe zdarzenie, za nim odzyska
    > pieniądze minie jakiś czas a nie chciał likwidować firmy.

    A no bardzo dobra odpowiedź. Też działałem w branży budowlanej i jak mi
    klient nie płacił, to brałem kredyt na pokrycie moich zobowiązań wobec
    pracowników. Pracownika nie obchodzi czy klient dał Ci kasę czy nie, bo
    pracownik umawia się z Tobą a nie z Twoimi klientami. Pensja i świadczenia
    należą mu się jak psu zupa i nie ma z tym dyskusji.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2010-10-01 05:41:20
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    W dniu 2010-09-29 20:07, mvoicem pisze:

> [...]
    > zakup karty prepaid (np. w bzwbk), taka "na okaziciela" i przyjęcie
    > płatności na tamten rachunek. Tyle że pewnie kwota znacznie większa niż

    Czy to aby nie jest karalne?
    I czy nie trzeba zgłaszać do skarbówki kont firmowych?

    Sebastian

  • 9. Data: 2010-10-01 07:08:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-01 07:41, Sebastian pisze:

    > I czy nie trzeba zgłaszać do skarbówki kont firmowych?

    Niby trzeba, ale wykroczenie takie przedawnia się po roku (od
    założenia konta), czyli marna szansa na to, że kontrola się zorientuje
    akurat w tym okresie.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-10-01 09:11:24
    Od: Skibbbi <s...@g...com>

    Dzięki za sugestie. Czyli wniosek, że nie ma jakiegoś ogólnego systemu
    gdzie banki muszą sprawdzać każdego klienta tylko akurat kolega miał
    pecha a komornik dobrze wykonał swoją pracę.

    Dziękuję za informacje.

    Pozdrawiam,

    Skibbbi