  • 11. Data: 2011-10-05 15:44:04
    Temat: Re: Zakaz placenia karta w pracy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/5/2011 4:37 AM, jureq wrote:
    > A czym się różni to księgowanie od księgowania gdy pracownik zapłacił
    > własną gotówką? Bo ja różnicy nie widzę. Może już ślepy jestem.

    zwykle firmowa gotówka od własnej gotówki niewiele się różni.
    Wiec wystawia mu sie zaliczke, ktora rozlicza faktura.

    z karta tego zrobic sie nie da i ten problem wiekoszosc ksiegowych
    przerasta.

  • 12. Data: 2011-10-05 17:13:39
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-10-05 17:44, witek pisze:

> [...]
    > Wiec wystawia mu sie zaliczke, ktora rozlicza faktura.
    >
    > z karta tego zrobic sie nie da i ten problem wiekoszosc ksiegowych

    W dalszym ciągu nie wiem w czym tkwi problem.
    Jak jadę Intercity biorę zaliczkę gotówką a płacę własną kartą.
    Jestem do przodu o grace period (i ewentualnie cashback).
    Czy u mnie w pracy księgowa jest taka genialna czy taka ograniczona
    że nie widzi problemu?

  • 13. Data: 2011-10-05 17:26:33
    Od: fiki <b...@g...com>

    On 5 Paź, 19:13, "Bogdan B." <g...@r...pl> wrote:

> [...]
    > Jestem do przodu o grace period (i ewentualnie cashback).
    > Czy u mnie w pracy księgowa jest taka genialna czy taka ograniczona

    w przypadku firm majacych podpisana umowe np z amex dzieki wykonaniu
    jakims tam obrotow dostaje sie jakies znizki/bonusy etc.

  • 14. Data: 2011-10-05 17:33:44
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <g...@r...pl> napisał w wiadomości

    > W dalszym ciągu nie wiem w czym tkwi problem.
    > Jak jadę Intercity biorę zaliczkę gotówką a płacę własną kartą.
    > Jestem do przodu o grace period (i ewentualnie cashback).

    A może to są jakieś dodatkowe korzyści, które w jakiś PIT powinny trafić a
    księgowej nie chce się tego robić.
    P.G.

  • 15. Data: 2011-10-05 17:54:06
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    JaromirD <r...@q...pl> w wiadomości news:1526228.Jbt2hz31IS@159753
    napisał(a):
    > Nie przesadzaj - 15 Euro? 67 zł (po kursie 4,47 zł)?
    Słownie piętnaście tysięcy Euro (67050 zł).
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 16. Data: 2011-10-05 18:20:40
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-10-05 19:33, Piotr Gałka pisze:

    > A może to są jakieś dodatkowe korzyści, które w jakiś PIT powinny trafić
    > a księgowej nie chce się tego robić.

    A może każdy kto ma kartę kredytową powinien ująć w PITcie korzyści z
    grace period? Że o cashback nie wspomnę?

  • 17. Data: 2011-10-05 18:22:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/5/2011 1:20 PM, Bogdan B. wrote:

    > A może każdy kto ma kartę kredytową powinien ująć w PITcie korzyści z
    > grace period? Że o cashback nie wspomnę?

    ooo, powinienes zostac ministrem finansow w rzadzie kaczynskiego

  • 18. Data: 2011-10-05 19:25:00
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > A może każdy kto ma kartę kredytową powinien ująć w PITcie korzyści z
    > grace period? Że o cashback nie wspomnę?

    Biorąc pod uwagę zawiłości polskich przepisów, ich interpretacji i pazerność
    US wcale bym się nie zdziwił (oczywiście opłatę za kartę jako koszty
    uzyskania ;-).
    Dawno, ale wcale nie tak bardzo, przez kilka lat kontrole US nie uznawały
    faktur w których zamiast słowa oryginał było orginał (lub odwrotnie, sam nie
    wiem, no bo ustawa definiując ważność faktury wymagała któregoś z tych
    słów) - konsekwencje wykrytego po kilku latach zaniżonego dochodu oczywiste.
    Kiedyś zapłaciliśmy chyba 20zł kary za wpisanie w tej samej rubryce KPiR
    zakupu i kosztu zakupu, co utrudnia pracę urzędnika, a następnie, tego
    samego dnia, odebraliśmy wytyczne na następny rok, które właśnie kazały
    wpisywać to w jednej rubryce aby ułatwić urzędnikowi pracę.
    P.G.

  • 19. Data: 2011-10-05 22:31:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.10.2011 Bogdan B. <g...@r...pl> napisał/a:
    > Czy u mnie w pracy księgowa jest taka genialna czy taka ograniczona
    > że nie widzi problemu?

    Dla mnie temat jest prosty i nie chodzi wprost o podatki. Co zrobi firma,
    kiedy złożysz reklamację tej transakcji i bank Ci odda kasę? Może w
    przypadku transakcji z PINem jest o to coraz trudniej, ale w przypadku
    zakupu na odległość - no problem. Firma w tym momencie będzie miała
    nieopłaconą fakturę i w jakimś tam stopniu potencjalne kłopoty z tego
    tytułu.
    --
    Samotnik

  • 20. Data: 2011-10-06 16:49:21
    Od: Villgefortz <i...@g...com>

    > A może każdy kto ma kartę kredytową powinien ująć w PITcie korzyści z
    > grace period? Że o cashback nie wspomnę?

    Jeżeli chodzi o cashback, w ustawie o PIT jest zwolnienie stosowane w
    tym przypadku przez banki - z tego co pamiętam, dla nagród związanych
    ze sprzedażą premiową, do wysokości 760 zł rocznie. Stąd najczęściej
    banki zastrzegają, że cashback lub premia z karty nie może przekroczyć
    tej wartości, ewentualnie rozbijają limit na miesiące, albo też
    wskazują że po przekroczeniu tej wartości pobiorą podatek (tak np.
    Alior - por.
    http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/klienci_indywidualni/regulaminy/zasady_pre
    miowania_cashback.pdf
    - par. 5 ust. 2).

    Jeżeli chodzi o grace period jako przychód w PIT, to interesująca
    koncepcja. Nazwałbym ją absurdalną, gdyby nie ostatnie orzecznictwo
    sądów i podejście MF do kwestii nieodpłatnych świadczeń stanowiących
    przychód. Skoro może być przychodem nieodpłatna pomoc prawna,
    obowiązkowa impreza integracyjna (na której mamy niepowtarzalną szansę
    spotkania naszych przemiłych współpracowników), jak również nigdy
    nieotrzymane świadczenie medyczne, to w sumie dlaczego nie grace
    period? Aż strach iść do sąsiada na grilla albo do rodziny na imieniny
    - być może gospodarz będzie czyhał przy wyjściu, trzymając w dłoni
    formularz PIT-8C...