  • 21. Data: 2011-10-06 17:26:39
    Temat: Re: Zakaz placenia karta w pracy
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-10-06 18:49, Villgefortz pisze:

    > Aż strach iść do sąsiada na grilla albo do rodziny na imieniny
    > - być może gospodarz będzie czyhał przy wyjściu, trzymając w dłoni
    > formularz PIT-8C...

    Jeżeli chodzi o urodziny, to rzecz jasna każdy z nas prowadzi przecież
    rejestr korzyści za ostatnie pięć lat, tak aby po przekroczeniu kwoty
    zwolnionej z podatku uiścić podatek (zależnie od przynależności
    darczyńcy do odpowiedniej grupy podatkowej).
    Ten wątek posuwa się już za daleko ...

  • 22. Data: 2011-10-06 19:38:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Villgefortz" <i...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Skoro może być przychodem nieodpłatna pomoc prawna,
    obowiązkowa impreza integracyjna (na której mamy niepowtarzalną szansę
    spotkania naszych przemiłych współpracowników), jak również nigdy
    nieotrzymane świadczenie medyczne,....
    --------
    Nie wiem, co masz na myśli ale to sugeruje, że różni "Pomocni fachowcy." czy
    inne darmowe świadczenia przypisywane do kont, kart itd. nawet jak się nigdy
    nie skorzysta są (mogą być) przychodem.
    P.G.

  • 23. Data: 2011-10-06 20:10:49
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-10-06 21:38, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > czy inne darmowe świadczenia przypisywane do kont, kart itd. nawet jak
    > się nigdy nie skorzysta są (mogą być) przychodem.

    IMHO: fachowcy w przychody, imprezy integracyjne w koszty :-)

  • 24. Data: 2011-10-06 20:37:32
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    W dniu 11-10-06 00:31, Samotnik pisze:
    > Dnia 05.10.2011 Bogdan B. <g...@r...pl> napisał/a:

    > Dla mnie temat jest prosty i nie chodzi wprost o podatki. Co zrobi firma,
    > kiedy złożysz reklamację tej transakcji i bank Ci odda kasę?

    Złoży zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa (jak > 250 zł)
    i delikwent może zakończyć przygodę z reklamacjami wyrokiem skazującym.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 25. Data: 2011-10-07 06:42:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.10.2011 Cubus <c...@n...pl> napisał/a:

    > Złoży zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa (jak > 250 zł)
    > i delikwent może zakończyć przygodę z reklamacjami wyrokiem skazującym.

    Jakiego przestępstwa?
    --
    Samotnik

  • 26. Data: 2011-10-07 14:37:32
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 08:42, Samotnik pisze:

    > Jakiego przestępstwa?

    Przestepstwa placenia kartą...

    Pozdro

    Maseł

  • 27. Data: 2011-10-07 15:23:19
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 6 Oct 2011 09:49:21 -0700 (PDT), Villgefortz napisał(a):

    > Jeżeli chodzi o cashback, w ustawie o PIT jest zwolnienie stosowane w
    > tym przypadku przez banki - z tego co pamiętam, dla nagród związanych
    > ze sprzedażą premiową, do wysokości 760 zł rocznie. Stąd najczęściej
    > banki zastrzegają, że cashback lub premia z karty nie może przekroczyć
    > tej wartości, ewentualnie rozbijają limit na miesiące, albo też
    > wskazują że po przekroczeniu tej wartości pobiorą podatek

    W regulaminach BZWBK takich zastrzeżeń nie dostrzegłem, a kilkakrotnie
    przekroczę wspomniany limit, żona również. Trudno, trzeba będzie zagonić
    rodzinę do otwierania kont :)

    AK

  • 28. Data: 2011-10-07 15:36:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > W regulaminach BZWBK takich zastrzeżeń nie dostrzegłem, a kilkakrotnie
    > przekroczę wspomniany limit, żona również.

    Zapewne to nie bank ma obowiązek uniemożliwić przekroczenia tego limitu
    tylko podatnik wykazać gdzie trzeba.
    P.G.

  • 29. Data: 2011-10-07 15:59:06
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 7 Oct 2011 17:36:28 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Zapewne to nie bank ma obowiązek uniemożliwić przekroczenia tego limitu
    > tylko podatnik wykazać gdzie trzeba.

    Wręcz na pewno. I tak wolę BZWBK z brakiem limitów i samodzielnym
    wypełnianiem papiórków, niż inne banki z blokadą :)

    AK

  • 30. Data: 2011-10-12 10:29:30
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    .

    > Jakiego przestępstwa?

    Np. doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Musisz się
    liczyć, że jak bank odda pieniądze tobie, to zabierze je sklepowi, a więc
    takim działaniem doprowadzasz sklep do stanu jak wyżej. Przy jednej
    reklamacji zawsze można wytłumaczyć się "sklerozą", co jednak nie zwalnia
    nas od odpowiedzialności na drodze cywilnej. Natomiast przy powtarzających
    się reklamacjach na które regularnie skarżą się sprzedawcy, nie będzie
    trudno udowodnić umyślność i podciągnąć pod oszustwo, wyłudzenie, czy choćby
    jak na wstępie.